Sivut

Kommentit (28)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onhan se törkeää, että paikan saa vaikka ei tarvitse ja olisi kotonakin väkeä

• ylös 47
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oikeudenmukaista, kun hakijoiden tarpeet ovat samantasoiset.

Mutta oliko kaikkien tarpeet samantasoiset? Riistoporvarit voi ostaa palvelut pennuilleen muilta ryöstämillä rahoillaan.

• ylös 18
  • alas 33
Vierailija

Miten ihmeessä pienten koululaisten ip-toiminta ja kerhot ovat niin vaikea juttu vuodesta toiseen? Peräänkuulutan kunnissa tahtotilaa. Siis sitä, että palkataan muutama ihminen ihan oikeisiin töihin (vetämään toimintaa) - ja kaikilla lapsilla olisi mahdollisuus siihen, ettei tarvitse olla yksin pitkää aikaa kotona kun vanhemmat/vanhempi on töissä. Mikä siinä oikein maksaa? Hyödyt olisivat moninkertaiset, tälle palvelulle on vuodesta toiseen kova tarve.  Sillä olisi työllistävä vaikutus. Työ voisi sopia mm. nuorille, jotka vielä miettivät mihin suuntautua tai ensimmäiseksi työpaikaksi?

Mutta kun ei, niin ei.

• ylös 64
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mutta oliko kaikkien tarpeet samantasoiset? Riistoporvarit voi ostaa palvelut pennuilleen muilta ryöstämillä rahoillaan.

Veikkaan, että tällä riistoporvarilla, joita kutsuisin enemmänkin "talouden ylläpitäjiksi", on au pairit, lastenhoitajat tai muut kotona eikä tarvetta iltapäivähoidolle ole. Taksi hakee tarvittessa koulusta ja äiti saattaa olla jopa kotiäiti, koska voidaan elää vain toisen tuloilla. Veikkaan myös, että riistoporvarit keskittyvät tietyille alueille ja heitä on vähän.

Mutta tosiaan, epäreilua arpoa. Pitäisi ottaa huomioon monet eri asiat, esim. Yksinhuoltajuus, työaika ja muut asiat.

Vierailija

Silloin ku mä olin lapsi, niin vanhemmat hoitivat ihan itse lapsensa. Osattiin toki koulun jälkeen ihan itse myös tehdä välipalaksi leipää ja laittaa perunat kiehumaan muuta perhettä varten.
Ja samoin näyttäis nuo lapselliset kaveritkin tekevän, yks just lopetti täyspäiväisen työnsä ja ryhtyi osa-aikaiseksi, kun ei saanut hoidettua lapsiaan iltavuorojen takia. Yh-äiti siis kyseessä.

Ehkä kannattaisi miettiä, ennen kuin niitä lapsia tekee, jos tarvii sitten itkeä siitä, kun muut ei niitä hoida.

• ylös 25
  • alas 28
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Keneltä nämä riistoporvarit on ryöstäneet rahat? Puliukoilta, työttämiltä, eläkeläisiltä, narkkareilta? Oikein kotoa asti tullut hakemaan vai puhutko siitä, että jo myönnettyjä valtionetuuksia on vähennetty säästösyistä? Jos valtio antaa sulle auton ja vie sun vuoden päästä pois, onko valtio ryöstänyt sinulta auton?

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Silloin ku mä olin lapsi, niin vanhemmat hoitivat ihan itse lapsensa. Osattiin toki koulun jälkeen ihan itse myös tehdä välipalaksi leipää ja laittaa perunat kiehumaan muuta perhettä varten.
Ja samoin näyttäis nuo lapselliset kaveritkin tekevän, yks just lopetti täyspäiväisen työnsä ja ryhtyi osa-aikaiseksi, kun ei saanut hoidettua lapsiaan iltavuorojen takia. Yh-äiti siis kyseessä.

Ehkä kannattaisi miettiä, ennen kuin niitä lapsia tekee, jos tarvii sitten itkeä siitä, kun muut ei niitä hoida.

Ja sitten kun yh-äiti jättäytyisi pois töistä hoitaakseen lapsensa Ihan Itte, niin mikäpä poru siitäkin syntyisi... Fiksut valtiot tukevat lapsiperheitä, se on kasvun ja menestyksen perusta. 

• ylös 32
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan niitä tarpeita ei edes selvitetty.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Keneltä nämä riistoporvarit on ryöstäneet rahat? Puliukoilta, työttämiltä, eläkeläisiltä, narkkareilta? Oikein kotoa asti tullut hakemaan vai puhutko siitä, että jo myönnettyjä valtionetuuksia on vähennetty säästösyistä? Jos valtio antaa sulle auton ja vie sun vuoden päästä pois, onko valtio ryöstänyt sinulta auton?

yksinhuoltajat niitä suurimpia yhteiskunnan taakkoja ja ryöstäjjä ovat.

• ylös 4
  • alas 17
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että tällä riistoporvarilla, joita kutsuisin enemmänkin "talouden ylläpitäjiksi", on au pairit, lastenhoitajat tai muut kotona eikä tarvetta iltapäivähoidolle ole. Taksi hakee tarvittessa koulusta ja äiti saattaa olla jopa kotiäiti, koska voidaan elää vain toisen tuloilla. Veikkaan myös, että riistoporvarit keskittyvät tietyille alueille ja heitä on vähän.

Mutta tosiaan, epäreilua arpoa. Pitäisi ottaa huomioon monet eri asiat, esim. Yksinhuoltajuus, työaika ja muut asiat.

Ohis mutta ei, niitä ei voida kutsua talouden ylläpitäjiksi vaan asioista pitää puhua suoraan ja totuudellisesti eikä vain "niin totuudellisesti kuin osaa". Ahneet riistäjät on ahneita riistäjiä. Piste.

Vierailija

Kun minä taasen olin lapsi, avain oli kaulassa ja tulin kotiin, ekaluokkalaisista lähtien. YH-äitini tuli vuorotyöstä kotiin klo 22.30. Yksin sis tein läksyt, söin ja menin nukkumaan iltavuoroviikolla. Aamuvuoroviikolla lähdin aamulla yksin, äiti tuli kotiin klo 14.30.
Se oli vain normi/pakko silloin. En sano, että siihen pitäisi palata. Omieni ei ole tarvinnut olla yksin.

• ylös 34
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun minä taasen olin lapsi, avain oli kaulassa ja tulin kotiin, ekaluokkalaisista lähtien. YH-äitini tuli vuorotyöstä kotiin klo 22.30. Yksin sis tein läksyt, söin ja menin nukkumaan iltavuoroviikolla. Aamuvuoroviikolla lähdin aamulla yksin, äiti tuli kotiin klo 14.30.
Se oli vain normi/pakko silloin. En sano, että siihen pitäisi palata. Omieni ei ole tarvinnut olla yksin.

Tuohon ei tarvi palata, mutta ei yhteiskunta ole ennenkään automaattisesti hoitanut lapsia vaan se vastuu on hoidettu itse ja myös lapset on opetettu ottamaan vastuuta eikä vaan olemaan käsi ojossa.

Nykyään on tuet vielä niin hyviä, että helposti se yh voi tehdä vaikka osa-aikatöitä ja olla ottamatta niitä iltavuoroja. Arvovalintoja, joista sitten syytetään yhteiskuntaa vaikka oikea syyllinen on peilissä.

• ylös 3
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Aha täytyykin ilmoittaa töihin että lopetan työnteon kun mies meni kuolemaan ja jäin yh:ksi. Ettei vaan sitten myöhemmin joudu turvautumaan erilaisiin turvaverkkoihin. Toimeentulotukien maksaminen kaikille yksinhuoltajille tulee varmaan halvemmaksi kuin että järjestettäisiin ip-kerhotoimintaa helpottamaan meidän veronmaksajien elämää.

Oletko kysynyt töistä, olisiko mahdollista tehdä lyhennettyä päivää esim. siihen asti, että nuorinkin lapsi menee kolmannelle luokalle?
Aika monessa paikassa tuo onnistuu ja on ihan normaalia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin...kumma vaan että kun yrität nykyisin kasvattaa reipasta ja itsenäistä lasta (= luotat älykkään lapsesi kykyihin, onhan hän tullut sinuun), saat ihan oikeasti pelätä kuka kukkahattu milloinkin on kyynel silmäkulmassa ls-ilmoa vääntämässä...ihan oikeasti! Munkin lapsi kulki ekalla yksin bussilla, pyörällä ymv. ja voi elämä sitä kauhistelua...no, en todellakaan olisi päästänyt jos olisi ollut pienikin huoli (tuo kirottu muotisana nykyään...), mutta ei, joku vauhko imbesilli hengitti aina niskassa. Että lapsia ei saa jättää yksin ja itse pitää hoitaa mutta ei, kotona ei kuitenkaan voi olla vaan pitääkin olla töissä ja aina vain pidempään, joten MITÄ VITTUA PITÄISI SIIS TEHDÄ? No torvelot, ideoita?!

• ylös 13
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Aha täytyykin ilmoittaa töihin että lopetan työnteon kun mies meni kuolemaan ja jäin yh:ksi. Ettei vaan sitten myöhemmin joudu turvautumaan erilaisiin turvaverkkoihin. Toimeentulotukien maksaminen kaikille yksinhuoltajille tulee varmaan halvemmaksi kuin että järjestettäisiin ip-kerhotoimintaa helpottamaan meidän veronmaksajien elämää.

Oletko kysynyt töistä, olisiko mahdollista tehdä lyhennettyä päivää esim. siihen asti, että nuorinkin lapsi menee kolmannelle luokalle?

Ei voi, koska sitten saattaa tarvita jotain tukia ja sehän EI käy! Ja entäs ne muut, siellä on sitten rivi idiootteja naama norsunvitulla kun se tuo Tiina saa tehdä lyhyttä päivää mutta minä keski-ikäinen vanha kurppa en, eihän sellainen sovi!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei voi, koska sitten saattaa tarvita jotain tukia ja sehän EI käy! Ja entäs ne muut, siellä on sitten rivi idiootteja naama norsunvitulla kun se tuo Tiina saa tehdä lyhyttä päivää mutta minä keski-ikäinen vanha kurppa en, eihän sellainen sovi!

Ulosantisi on sitä luokkaa, että luultavasti työkaverisi olisivat hyvinkin tyytyväisiä, jos olisit työpaikalla vähemmän.

Ja mikäli ei edes yritä, on turha valittaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuo yhäri on töissä vokissa. Oppiipa nyt että kaikkeen ei riitä rahaa vaikka olisi miten sosiaali. Hyvä, että partalapsille riittää rahaa. Yhäri voi vaikka ottaa rahaa seksistä. Winwin situation

Kaikenlaisia urpoja! Voi luoja.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.