Kiusaamisesta alle kouluikäisillä...
Meidän poika on 4,5-vuotias ja tuntuu että hän jää aina toisten kiusattavaksi. Hän ei itse sitä aina tajua, vaan pitää leikkinä joitain tilanteita.. Minua on alkanut vaivaamaan tämä, enkä tiedä miten puuttuisin asiaan kun huomaan toisten kiusaavan.
Äsken tultiin pulkkamäestä ja sielläkin oli kaksi poikaa, toinen oli meidän tuttu, toinen ei. No, aika äkkiä taas tilanne muuttui niin että tämä meidän ei-tuttu alkoi kiusata poikaamme ja puuttui kaikkeen mitä hän sanoi.. Ei sinänsä mitään " pahaa" , mutta henkistä..
Poikamme on aika arka, ja ollut pitkään ilman sisarusta. Olemme antaneet kaiken aikamme hänelle, leikkineet paljon hänen kanssaan. Onko se ollut virhe? Hänellä ei ole tässä meidän lähettyvillä ketään kaveria, joka olisi samanikäinen ja poika. (Nyt olen siis kotiäitinä)Kaikki ovat joko vanhempia tai nuorempia.. Kerhossa poika käy, ja siellä alkuvaikeuksien jälkeen menee hyvin. Siellä on kavereita, mutta useasti hän leikkii yhden tytön kanssa..
Pelottaa tuo eskarin aloittaminen ja koulu... Jos nyt jo aletaan kiusaamaan. Toivon että hän pääsisi äkkiä " pienten poikien maailmaan" , saisi jonkun ikäisensä kaverin..
Mutta miten voisi ehkäistä ja " valmistaa" poikaa puolustautumaan yms... Asia mietityttää minua paljon...