Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vanhempien näkemisoikeuksien sopimisesta sosiaalitoimiston kautta?

Vierailija
30.05.2016 |

Haluaisin kuulla kokemuksia vanhempien näkemisoikeuksien sopimisesta sosiaalitoimiston/lastensuojelun kautta!

Lapsi asuu minun luona ja väleissä olemme lapsen isän kanssa, mutta silti kaipaisin ainakin itse tarkempaa selvyyttä näihin asioihin.

Kertokaa kokemuksia! Miehen negatiiviset pelottelut asiasta eivät kyllä yhtään tuntuneet kivalta..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki tee lastenvalvojalla sopimuksen tapaamisista ja elareista? Ei ole kokemusta mutta olen ymmärtänyt tämän olevan tavallista eikä siihen liity mitään draamaa tai erityisen negatiivista.

Vierailija
2/7 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojallehan se pitää sitten varata aika tapaamissopimuksen täydentämiseen.

Siinähän voi lukea vaikka kellontarkkuudella vaihdot jne. Tosin siellä pitäisi sitten olla molempien samaa mieltä, koska lastenvalvoja ei päätä mitään, vaan ainoastaan vahvistaa vanhempien välisen sopimuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Vähän löytyy tietoa näistä asioista vielä.. Kauheen negatiivinen ajatus lapsen isällä tästä. Ajattelee, että joudumme silmätikuiksi tai muuta vastaavaa. Itse olen kuullut vain hyviä kokemuksia, mutta kaipailisin niitä ehdottomasti vielä lisää!

Vierailija
4/7 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on näkemisoikeus?

Tapaamissopimus/oikeuden kyllä tiedän mutta näkemisoikeus on kyllä ihan uusisana....

Vierailija
5/7 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saatte itse sovittua elarit ja tapaamiset, ei sinne lastenvalvojalle ole mikään pakko edes mennä.

Toisaalta tapaamissopimus ei sido yhtään mihinkään. Valtaosa toki onneksi noudattaa sopimusta, mutta pakko ei ole. Kummankaan vanhemman.

Ideaalihan olisi, että saisitte varsinkin tapaamiset sovittua ilman kellonlyömiä ja kyttäilyjä. Harvoilla tuo toimii, mutta tiedän sentään parit vanhemmat, jotka pitävät lapset omien töidensä mukaan fiksuiten eli vähän kuin ydinperheessä.

Vierailija
6/7 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Kuten mainitsin niin nämä asiat/sana t eivät ole vielä ihan tiedossa, joten annettakoot virheet anteeksi kun asia kuitenkin oikein ymmärretään!

Meillä ongelmana juurikin se miten isä usein kertoo milloin hänelle sopii nähdä ja millon tuo lapsen takaisin. Tämä taas tekee sen, että minun on vaikea tehdä omia asioita/sopia menoja.

Vierailija
7/7 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap: Kuten mainitsin niin nämä asiat/sana t eivät ole vielä ihan tiedossa, joten annettakoot virheet anteeksi kun asia kuitenkin oikein ymmärretään!

Meillä ongelmana juurikin se miten isä usein kertoo milloin hänelle sopii nähdä ja millon tuo lapsen takaisin. Tämä taas tekee sen, että minun on vaikea tehdä omia asioita/sopia menoja.

Ja sinä haluat, että sinä kerrot milloin sulle sopii, että lapsi on isällään ja millon tuo? Eihän se niin voi mennä. Jos isä onkin töissä silloin? Eikös kaiken järjen mukaan tää juuri mene niin, että etä kertoo, milloin hän on kotona ja milloin työvuorot sallivat lapsen hoidon.

Miten se sun suunnitelmia vaikeuttaa?