Aivokasvain!?
Pelkään, että mulla on joku aivokasvain tms. Välillä jossainpäin kehoa lihakset nykii ja kämmenet ja jalat tärisevät (paljon) jatkuvasti jos yritän pitää niitä paikallaan. Näkö on toisessa silmässä sumentunut pahasti ja aina kun nousen esim. tuolilta, kaikki mustenee hetkeksi, huippaa ja melkein kaadun. (Saattaa johtua QT-lääkkeistä, en ole varma) Nykyään keskittymisestä on tullut hankalaa ja kuulokin huonontunut. Tunnen korvissa "naksuntaa", joka on erittäin epämukavaa. Sitten vielä sellainen juttu, että esim. Hampaat ja TV:n tekstitykset näkyvät silmissäni "kaksin kertaisina", joka myöskin häiritsee...
Haluaisin MAHDOLLISIMMAN pian lääkärille. Äidille olen moneen kertaan sanonut, (Olen vasta 13) mutta se ei taida oiken välittää, kun ajan varauksella sillä ei ole mikään kiire. Pelottaa. Korvia kävin näyttämässä, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Pelkään että kyseessä on jokin aivokasvain? Onko kellään muulla käynyt näin? Osaisiko joku vähän neuvoa, mitä tekisin?
Kommentit (16)
Mitä jos menisit kouluterkkarille ja pyydät päästä koulun lääkärille, kuvaa mahd. Tarkasti oireesi.
Mikä on qt-lääkitys? Syötkö kunnolla ja säännöllisesti? alhainen verensokeri yhdessä alhaisen verenpaineen kanssa aiheuttaa aika sein mnia oireistasi.
Mene kouluterveydenhoitajalle, jo ensi viikolla ennen kuin koulu loppuu, ei tuo ole normaalia. Ei välttämättä vakavaakaan, mutta onhan noille oireille syy löydyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on qt-lääkitys? Syötkö kunnolla ja säännöllisesti? alhainen verensokeri yhdessä alhaisen verenpaineen kanssa aiheuttaa aika sein mnia oireistasi.
QT-lääkkeitä syön sydämen rytmihäiriöiden takia... Mulla on itseasiassa aika korkea verenpaine, joten sen syyksi en varmaa pistäisi... Olen niin tietämätön! x(
- Ap
Onko näkö minkälainen? Itsellä on toisessa silmässä huono ja epätasapaino aiheuttaa monenlaista kummaa oiretta
Kouluterkkari on oikea ihminen ensi alkuun ja mene heti huomenna hänen juttusille. Olet kasvuiässä ja keho voi olla monellakin tavoin silloin kovilla. Toivottavasti sinulle järjestetään ensin aika perusteellisiin perustutkimuksiin ja kuvauksiin. Sinänsä ei tuossa tarvitse olla mitään kovin ihmeellistä takana, korkea verenpainekin saa aikaan melkoisia oireita. Mutta sen verenpaineenkin syy pitäisi nyt selvittää. Ole itse aktiivinen tässä alussa, ja kun pääset prosessissa alkuun terveydenhoidon ammattilaiset hoitavat jatkon.
Heräsin äsken pään toispuoleiseen päänsärkyyn ja tajusin, että en tänään pääse terveydenhoitajalle. Huomenna kun pääsisin, ei hän ole koululla. Sama keskiviikkona; en itse ole koululla, mutta terveydenhoitaja tietääkseni on... Ahdistaa! Koulutkin loppuvat niin ei ainakaan ole. Äidille sanoin, että varaa ajan. Aika saattaa olla vaikka kuukauden päästä... Itken kohta
- Ap
No mene kouluun terkalle käymään, vaikka oletkin vapaalla? Miten sinulla on noin monta vapaapäivää viikossa?
Kuullostat vähän hysteeriselle itsesi tutkiskelijalle. Itse veikkaan sinulla olevan verenpaineissa isoin ongelma.Ortostaattinen verenpaineessa ylösnoustessa paineet laskee jolloin pyörryttää.
On täysin selvää, että kyse ei mitä ilmeisimminkään ole aivokasvaimesta 😂
Vierailija kirjoitti:
No mene kouluun terkalle käymään, vaikka oletkin vapaalla? Miten sinulla on noin monta vapaapäivää viikossa?
Kuullostat vähän hysteeriselle itsesi tutkiskelijalle. Itse veikkaan sinulla olevan verenpaineissa isoin ongelma.Ortostaattinen verenpaineessa ylösnoustessa paineet laskee jolloin pyörryttää.On täysin selvää, että kyse ei mitä ilmeisimminkään ole aivokasvaimesta 😂
En ole vapaalla, meillä on vain "retkipäiviä", jolloin en ole koululla. :/
Mutta hyvinkin saattaa verenpaineesta johtua...
Jäi kuitenkin mietityttämään, että kuuloni kun toisessa korvassa huonontunut, samoin näkö saman puolen silmässä. Korvan naksunnalle ja huononomiselle ei mitään selitystä kuitenkaan korvalääkärissä huomattu...
En tiedä x(
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika ITSE.
Varaisinkin, jos osaisin... 😭
Hei. Kuulostaa hieman epilepsian oireilta. Olet siinä iässä että nuoruusiän epilepsia on mahdollinen. Ota yhteyttä terkkaan ja kysy häneltä epilepsian oireista ja jos oire kuulostaa samalta mikä sinulla on sano se terkalle. Kysy myös äidiltäsi kuinka hyvin nukut yöllä ja pyydä vaikka joku kaveri yökylään selvittämään tapahtuuko yöllä sinulle jotain kun nukut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika ITSE.
Varaisinkin, jos osaisin... 😭
Etsi terveyskeskuksen numero, soita ja kerro asiasi. Helppoa.
Homekoulussa voi tulla vaikka mitä oiretta. Lihasnykinät (elohiiret isoissakin lihaksissa), katseenkohdistusongelmat, keskittymisvaikeudet etc. kuulostavat tutulle. Tietysti lääkärissä kannatta käydä varmistamassa, ettei kyse ole muusta.
Jos et kouluterkalle pääse, niin mene terveyskeskukseen sairaanhoitajan vastaanotolle näytille. Todennäköisesti oireesi johtuvat jostain paljon harmittomammasta asiasta kuin aivokasvaimesta.
Siis näetkö kaksoiskuvia? Lääkäriin vaan.