+ TAMMIMASUT ti-to +
Voin kuvitella mikä helpotus puhelun myötä tuli! Toivottavasti saat sinäkin nyt alkaa nauttia loppuraskaudesta täysin rinnoin. =)
Kommentit (37)
Nyt pääsin kirjoittelemaan vähäsen taas...on ollu aikas kiire koko ajan. Maanantaina ostin äippäfarkut ja totesin muuten eilen ilalla mun miehelle et ikinä mulla ei oo ollut niin mukavan tuntusia farkkuja kun nämä:)
Mun mies lähti mummoaan kuskaamaan kauppaan niin olen poikien kanssa kotosalla..miehellä vielä tämä viikko lomaa ja sit töihin menee takaisin.Ja sit meidänkin rytmi tulee normaaliksi...Nyt on isoja heittoja ruokaajoissa ja nukkumaan menoissa.
Mä olen myös miettinyt että kumpaa voisin odottaa...pojista olen aina tiennyt kumpi tuleejo ihan alusta.Ilman ultraa (en ole ikinä kysynyt) Nytten kyllä toivon tyttöä mutta en osaa sanoa.Ollaan kyllä puhuttu että kysytään lapsen sukupuolta 1.9 olevassa rakenneultrassa.
Nyt aamupalan laittoon.
T:lootuskukkanen ja pörriäinen rv 11+2
Eilen kävi anoppi kylässä ja alkoi sit vaivihkaa kyselemään, että ootetaankos sitä TAAS vauvaa.Oli kuulemma muutkin siellä viime viikonlopun häissä kiinnittäneet huomiota vatsanseutuuni, joka iltaakohden turpoaa vielä entisestään.
En kieltänyt enkä uskaltanut vielä myöntääkkään, koska kun anopille on kertonut ei mene pitkään niin asiasta tietää jo tuntemattomatkin, jotka nyt anoppi on sattunut vaikka kaupassa näkemään. Jos joku muu kuin anoppi olisi asiasta tiedustellut olisin kyllä myöntänyt olevani raskaana, mutta kahden keskenmenon jälkeen en halua ennen ultraa kuulla anopin päivittelyä meidän lapsimäärästä!
Eli kaksi viikkkoa ultraan ja sen jälkeen sama vaikka kuka tietäisi.
Siitä tyttö/poikaolosta, meillä lapset syntyneet; poika,tyttö,poika,tyttö,poika ja poika eli viimeisin teki poikkeuksen. Kaikki muut odotti silloin tyttöä, mutta itse tiesin odottavani poikaa.Nyt ei vielä sitä tiettyä olotilaa ole tullut vaan toivon, että saisin pysyä raskaana sinne tammikuulle asti.Ehkä sitten kun vatsa on jo oikeasti iso ja liikkeet tuntuvat uskaltaa miettiä kumpaa odottaa.
Jonna 10+3
Ihanaa kun enää pari päivää töitä ja sit lomalle...!
Tyttö/poika-olosta... Meillä kaksi poikaa ennestään ja molemmista selkee poikaolo. Nyt on ensimmäisen kerran olo että voi olla kyllä tyttö, miehellä selkeesti tyttöolo kuulemma, en tiedä mihin tuntemuksiin tämä hänellä perustuu ;)
Oikeasti tuntisin pääseväni helpommalla jos tulis kolmas poika, tuntuu että jos tyttö tulee niin saa kaiken opetella uudestaan (?!?!) Mutta niinkuin muillakin, kumpikin yhtä tervetullut!
Tänään rv 10 ja neljäsosa takana, ja kuten joku mainitsi, kun sinne tammikuulle pääsisi ja kaikki menisi hyvin!!
Mä muuten näin joku yö unta, että saimme pienen tytön.. Syntyi siis etuajassa ja en nähnyt sitä heti syntymän jälkeen, vaan valokuvan sain johonkin ja oli ihan meidän pojan näköinen vauvana ja tyttö :) Ihana uni!
MOELPA kiitti kommenteista.. Joo toiv kaikki ok!
Sitten niistä oireista, siis kun tajusin just et ne rintojen arkuus ja paha olo väistynyt, MUTTA kyllä mulla on hirveen raskas olla! Johtuiskohan siitä verimäärän lisääntymisestä??? Kun tuntuu et sydän on vähän ylirasituksella (välillä sydän muljuu, tykyttelee ylimääräistä) ja aamulla tein mannapuuroo, niin oli pakko ottaa tuoli hellan ääreen, kun tuntu niin ahdistavalta :( Että sinänsä tuntuu, että kropassa jotain tapahtuu :) Onko muilla semmosta oloa??
Ei kait muuta kuin mukavaa päivän jatkoa!
Emmuli rv 10+0 :)
Ihanaa kun moni on saanut nähdä ultrassa vauvan.Ja monella alkaa pian loma.
Meillä mies menee ens viikolla jo töihin ja saan sit tän kämpän kuntoon ja normaalit askarreet tehtyä:)
Kaikille oikein hyvää torstaita.
T:Lootuskukkanen ja pörriäinen rv 11+3
samalla nostan keskustelun ylös
Viime viikko on mennyt oksennellessa, tänään on aika normaali olo.
Tyttö-poika-olosta: itsellä on tyttö-olo näiden oksentelujen takia.
Ens viikolla ajattelin kertoa raskaudesta, samalla kun kerron muita uutisia...
Seuraava nl-käynti on vasta elokuussa ja rakenne ultra elokuun lopulla eli hiljasta on.
rv 12+0
Ei ole kirjoittamiset oikein viime päivinä onnistuneet, kun joku hukkasi näppiksen patterikotelon kannen (meillä on langattomat). Ei oikein patterit aina pysyneet paikoillaan. Nyt löytyi, joten ei hätää.
Kimmillä oli ollut hyviä uutisia, ihanaa!
Mä jotenkin odotan taas poikaa. Varsinaisesti ei voi puhua tyttö/poika-olosta, mutta jotenkin tuntuu, että ei voi olla muu kuin poika. Vaikka meillä on jo tyttö poikien välissä, sitä ei jotenkin vaan osaa tyttöä ajatella. Toisaalta toinen tyttö olis aivan mahtava juttu, sais toi meidän prinsessa kaverin, ettei ainokaiseksi tytöksi jäisi. En tiedä sitten kysyiskö asiaa rakenneultrassa, viimeksi ainakin sanoivat pojan olevan ja mä olin vähän toista tyttöä toivonut... No, oli ainakin nimen miettiminen helppoa. Ei edes kahta minuuttia mennyt. :)
Meillä jää isäntä 2 viikon lomalle maanantaina, mulla on heti ohjelmaa tän raskauden puitteissa kertynyt. Maanantaina on heti sokerirasitus, ke neuvola ja to pitäis mennä neurolle käymään. Eipä tarvi lasten hoitajaa miettiä, kun saa isäntä vahtia. Lomasuunnitelmia on sen verran, että kaverin luona Forssan seudulla pitäis käydä joku viikonloppu, muuten taitaa mennä tässä kotosalla touhutessa.
Äidilleni muuten eilen kerroin tulokkaasta, kun piti kysellä sen kesäloman ajankohdasta ja lasten vahtijaksi loppukuun lääkärikäynnille. Ei se vastaanotto niin tyrmäävä ollutkaan kuin luulin. Kai se vähän jo osasi odottaakin, ettei meidän lapset vielä tähän jää. Tuumasi vain: jaa nyt jo? Sanoin vielä että oli vähän yllätyksenä, mutta ei haittaa yhtää. Nyt voin sitten huoletta pyytää vahdiksi, varsinkin kun sen loman aikana (syyskuulla) on menoja, kuten esim. rakenneultra 4.9.
Mutta kuopus taitaa olla päikkäreiden tarpeessa, joten pitää mennä...
Äippä ja kirppu rv 12+0
Ps. Pitäis kyllä vissiin vaihtaa toi kirppu joksikin toiseksi, kun tuskin tulee mikään kirppu olemaan... =D
....eli taakse poistun tammimasujen pinosta. Raskaus ei ole edennyt viidennen raskausviikon jälkeen. Sydän ei ole ikinä edes alkanut sykkiä. Mikä herättääki kysymyksen MINKÄ HELEVETIN SYKKEEN JA LIIKKEEN nlalääkäri oli kuulevinaan ja havaitsevinaan dopplerilla tiistaina rv 10+1... Sydänääniähän ei kuulunut, mutta lääkäri sanoi että dopplerissa näkyi syke 160 ja että ne muljahdukset ja mörähdykset oli liikkeitä. Tänään ku menin yksityiselle (aamulla tuli vuotoa ja halusin tarkistaa, vaikka ti mulle sanottiinki että kaikki ok), ni se totes että ei ole asiat niinkuk pitää ja noihin tiistaisiin mörähtelyihin totes,että saattoivat kaikessa arkipäiväisyydessään olla pieruja. Ei tietenkään noin suoraan töksäyttänyt, mutta ymmärsin rivienvälistä että ku luulin kuuntelevani vauvan liikkeitä ni kuuntelinki pierujani.
Huomenna menen tyksiin ja toivottavasti saan lääkkeitä joilla tyhjennysvuoto tulee, ettei tarvitse kaavintaan mennä/joutua. ONNEKSI meillä on tuo pieni kullanmuru, ei tunnu niin tyhjäntyhjältä kun on jo hänet jonka hemmotella piloille... :)
Pitäkää huolta masuasukkaistanne!!!!
-Limoviikuna
Voi kuinka ikävää kuulla... Paljon jaksamista sinne!
:(( Suuret pahoittelut, tuntuu uskomattomalta. Toivottavasti olet yhteydessä tähän lääkäriin, vaikka se ei tilannetta muutakkaan miksikään. Ja aika tökeröä tuo ilmavaivoihin viittaminen... Paljon voimia!!
Dazka
Ei.. Ei enää tässä vaiheessa.. =( Hirveä juttu, miten voi nlalääkärikin töpeksiä noin.. Ei tähän nyt löydy mitään sanoja, olen vaan tosi pahoillani puolestanne. Voimia teille!
kyyneleet tuli ihan silmiin,kun viestisi luin.Ikävästi on kohdallesi osunut tökeröitä ja ammattitaidottomia ihmisiä.
Kun taas ei säästettäisi värissä paikoissa vaan kaikille tarjottaisi alkuraskaudenultra,olisi kohdallasi ikävä asia huomattu aijemmin,eikä sinulle olisi väitetty kaiken olevan hyvin....niin turhaa lisämurhetta.
Voimia koko perheelle!
Ei osaa oikein muuta sanoa kuin jaksamisia todella kamalaan tilanteeseen! Todella kurjaa, surullinen olo tuli myös tänne teidän puolesta!
Tänne ei kummempia.. jotenkin nyt on ajatellut, että yrittäis ottaa päivän kerrallaan, ikinä ei tästä elämästä tiiä! Lomailua ja onneks pystyy ajatuksia hiukan siihen laittaan.. mitä nyt täällä ravaa alvariinsa ;)
Huomenna aamusta sokerirasitukseen, joten nyt meen ottaa vielä ruisleivän ja sitten aamupäivään syömättä, kääksis!
Nyt laittaan poika nukkuun, kiukuttelee kun ei nukkunut päikkäreitä.. Öitä kaikille!
Emmuli rv 10+1
... onhan tämä rankkaa. Toisaalta jotenkin aavistin tämän. Hellyyttävää kyllä miten kovasti saanu osanottoja ja avuntarjoajia tuntuu tulvivan. Tuo 2 vuotiaamme on moneen kertaan todennut jo että "äiti niistää nenää. koko ajan" - juuh on tullu niisteltyä ja pyyhittyy kyyneliä noin suunnillee 100 nenäliinan verran.
Vähän hymyilyttänyki jo, kun kaverit koittaneet epätoivoisesti keksiä piristystä. Yks ehdotti ruotsin risteilyä (ei välttämättä huono idea) ja toinen kauppasi katsottavaksi scifi-sarjoja ja Sherlock Holmesia.... Juupa juu, veikkaan kuitenki että paluu tavalliseen arkeen on paras mahdollinen lääke. Ruotsin laivalla käynti vois muuten vaan olla yks happeninki vaikka miehen loman aikana.
Tässä sitä nyt koitan totutella myös siihen ajatukseen että joudunkin töihin syksyllä - olin jo tuudittautunut ajatukseen että työt kutsuu vasta 2011 paikkeilla.
En toivottavasti kauaa joudu töissä homehtumaan ennen äitiyslomaa, mutta jonkun aikaa nyt kuitenkin.
Käyn täällä lukemassa juttujanne, haluan kuulla miten teillä muilla sujuu. ENÄÄ EI SITTEN YHTÄÄN AINUTTA KESKENMENOA MEIDÄN TAMMIKUISTEN JOUKKOON!!!!!
-Limoviikuna
Voin vain kuvitella miten pahalta tuntuu. Vaikka joku muu sanoisi mitä, niin se ei oikeen tahdo auttaa kun suru valtaa mielen. Aika on kuitenkin paras lääke. Ajan kanssa helpottaa vaikka tämä asia ei varmasti unohdu.
(.) Olo on aika tasainen. Vähän ristiriitaiset tunteet töihin paluusta. Ahdistaa mutta toisaalta kiva nähdä työkaveria.
Tänään tuli kirje PAM:ista. Uudistuksia hiusalan TES:iin luvassa! Eli äitiysloman 3 ekaa kuukautta maksetaan palkkaa, jotta mun normaali palkka säilyy 3 kk. Tosi kiva juttu! Kaikki ehdot kohdallani täyttyy, vaikka anoisinki varhennettua äippälomaa.
Mites oletteko jo miettineet vauvan tarvikkeita? Etsin kaukaloa ja pinnistä. Tein listan tarvikkeista jotka täytyy ostaa. Me aloitetaan ihan nollasta koska lapset on jo niin isoja ja ollaan myyty kaikki pois. Laskin mitä tulee kaikkineen maksamaan niin reippaasti yli tonnin hujahti :|
Osasta ostetaan käytettynä. Jotenki tuntuu että turvaistuimet ja kengät on lapsille sellaset mitkä melkeen ostaisin uutena. Mitä mieltä olette?
Nyt tuli monta kysymystä, ja monta muuta on vielä mielessä, mutta kyllähän se tässä reilun puolen vuoden aikana vielä selviää!
Miten voikin noin käydä...Anteeks kun utelen mut oliko sulla mitään oireita,pahoinvointia tms.?Varhaisultra on kyl kaikille hyvä vaihtoehto,mä kävin rv8 ja silloin näkyi mitä pitikin...
Mulla vasta tulevana tiistaina np-ultra,mielestäni aika myöhään kun sillon kuitenkin menossa jo rv14!Sekoisin varmaan jollen ois varhaisultrassa käyny jos noin pitkälle joutuis odottaan.Ei kyl yhtään ainakaan vielä jännitä,minkälaiset niskaturvotus lukemat tulee tai ylipäänsä mitä siellä on,mut varmaan ens viikolla sit jännittää...Näin just yks yö unta et meidän vauvalla ei ollu lainkaan käsiä,hyi kamala mikä uni!Vaik kyl ne pienet kädenalut jo varhaisultrassa oli olemassa...
Just kuuntelin vauvaa kotidopplerilla,syke kuuluu päivä päivältä kovemmin ja liikkeet kuuluu tosi hyvin,potkut varsinkin.Meinaa kuulo lähtee kun tärähtää just oikeeseen kohtaan :D Mut hyvä et sillä on tekemistä!!
Nyt unten maille...
tepa ja masukki rv 12+4
Amelie, kysyit neuvolalääkäristä. Eli meillä ainakin lääkärikäynnillä katsotaan ultralla (tosin aika vanha kone, mutta kyllä siitä nyt jotenkin selvän sai), kohdunkaulan tilanne tarkistetaan, ja nomaalit kuulumisten kyselyt. Ennen kun menee lääkärin vastaanotolle, niin meillä ensin terkkari kattoo paineet, hempat, painon ja pissanäytteen. Ja tietysti ne kuulumiset kyselee.
Tyttö-poikaolosta puhuitte...mulla ja miehelläni on aivan selvä tyttö olo! Esikoinen siis myös tyttö ja tämä raskaus ollu tähän asti aika samanlainen. Finnejä on tullut kasvoihin, selkään ja rintaan. Ja eikös se sanonta menekin niin, että tytär vie äidin kauneuden! Eli uskoisin tämänkin vauvelin olevan tyttö. Ihan sama kuitenkin kumpi sieltä syntyy, kunhan olisi terve!
emmuli, sinäkö se olit, joka niitä oireiden häviämistä ihmetteli. Älä sure, mullakin ne hävis joskus viikolla 9+? ja sitten sainkin ne takaisin (siis huono-olo) ja vain suolainen ruoka maistuu. Epäilin kyllä, että jokin on varmasti pielessä kun oireet hävisi, mutta kaikki onkin ihan hyvin. Uskon että myös sinulla on kaikki ok!!
MOELPA 11+2 (Huomenna np-ultra!!!)