+ TAMMIMASUT ti-to +
Voin kuvitella mikä helpotus puhelun myötä tuli! Toivottavasti saat sinäkin nyt alkaa nauttia loppuraskaudesta täysin rinnoin. =)
Kommentit (37)
Ihanaa KIMMI että kaikki oli ok, ja varmaan mukavaa kuulla että kumpaa odotat!
Minä heräsin tänään taas vaihteeksi siihen että mun selkää särkee ja on silleen puutunut selkä, niin on kyllä ollut edellisisäkin raskauksissa kun nukun selällä ja paikat menee jumiin :(
Noista liikkeistä ekassa tunsin viikoilla 18+ ja tokassa jo viikolla 14 eli onhan nuo liikkeet mahdollisia kimmi.Itsekkin odotan niitä jo aika lailla mutta saan viellä odottaa hetken kun viikkoja vasta 11+1
Oikein mukavaa päivää kaikiklle B-)
Piti tuo viesti kimmille laittaa ihan omanaan, oli niin hieno juttu!
Mullä on nyt hirmu halu kuuluttaa tää meidän pikku salaisuus kaikille - olihan eilen se np-ultra! Olen monesti maininnutkin, että ekan ultran jälkeen paljastamme salaisuuden, mutta miehellä ei vissiin ole mikään kiire.. No, toisaalta ei mullakaan, mutta pääasia, että ei tarvitse enää masua peitellä! Jos joku osaa siitä päätellä, ja uskaltaa suoraan kysyä, niin myönnän kyllä. Tämä oli tähän asti pelkoni, että joku olisi ennen ultraa alkanut kysellä.. Minulla kun ei ole mitään "säkki"paitoja, vaan vartalonmyötäisiä, joten piti aina vieraiden saapuessa vetäistä päälle edes hiukan löysempi huppari.. Ja sitten olinkin lämpöhalvauksen partaalla, kun paksuine paitoineni yritin olla "normaalisti". Mutta ei siis enää! =)
On tää kyllä vieläkin niin uskomatonta.. Miten meille voi olla taas tulossa pikkuinen? Pää-perämitta noin 6cm.. Voi ei, alan kohta taas itkeä, kun eilistä ultraa ajattelen. Hullua.
Tiedän kyllä, että sukulaiset ihmettelevät (toivottavasti kylläkin edes selkämme takana, eikä ääneen), että onko ihan vahinko, vai näinkö olemme suunnitelleet. Tämähän on täysi yllätys, mutta mies jo aiemmin mainitsi, että "ei semmosta kenellekään voi sanoa".. Eli onko vinkkejä, miten voisi asian hiensti ilmaista? Eli ei ole hirveästi suunniteltu, mutta toki tervetullut, eikä ole vahinko..
Laitoin muuten nyt useamman päivän kerralla tähän pinoon, jos sitten taas viikonlopuksi pe-su pino. Onko teillä hirmusti kesäsuunnitelmia? Menoja? Me aiomme jossain vaiheessa käydä Vaasassa, Wasalandia on koko perheemme suosikkipaikka! Ja siihen samaan Top Camping Vaasa leirintäalueelta pieni mökki. Lapset jaksaa muistella aina uudelleen ja uudelleen, kuinka kivaa meillä tuolla on ollut (kahtena vuotena oltu). Ja varmaan myös Puuhamaassa käydään. Särkänniemi jätetään ehkä tänä vuonna väliin.. On kuulemma hinnatkin siellä kallistuneet (tai missäpä ei..). Zoolandia on myös pienille kiva paikka, joten päivä menee sielläkin. Muumimaailmassa siis jo käytiin.
Nyt aamupalalle, vatsa huutaa!
Minnikki rv 12+0 (pitää nyt keksiä pikkuiselle joku lempinimikin.. eka oli nasu, toka tintti, ja kolmas mulperi..)
Kesälomasuunnitelmia: Ruotsin risteily + särkänniemi tai muumimaa :)
Ja kyllä tulee käytyä Vaasan Tropiclandian vesipuistossa kun on tuossa vieressä.
Hienoja uutisia ja onnea poikavauvan odotuksesta!
Odotan kyllä itsekin kovasti ensi viikon ultraa, toivottavasti olisi kaikki hyvin. Ja joku kyseli miten kertoa "yllätysvauvasta". Eli meillä sama tilanne, ei vahinko mutta todellinen yllätys että tuli näin nopeasti ja "ilman yritystä". Olen lähimmille sanonut että tämä on yllätysvauva, mutta muille jätetty selittämiset selittämättä.
Dazka 11+ 1
Mahtavat uutiset!!! Toivottavasti nyt saat odotella rauhassa loppuraskauden ajan.
Eilen tämä sivu tökki minun kohdalla pitkästä aikaa, enkä sitten illalla enää jaksanut avata konetta. Olen ollut aivan kuolemanväsynyt iltaisin, oksennellut aamuisin ja iltaisin ja päivälläkin on ollut työtä pitää mölyt mahassa :( Huomaan, että mitä pitempään valvoo, sitä varmemmin saa pöntön ääressä kumartaa. eli pitäisi vaan lähteä aikaisemmin koti sänkyä...
Eilen olin kans eka neuvolassa :) Meni tosi kauan, 2,5 tuntia, vaikka eipä siinä tylsää päässyt tulemaan! Lippusia ja lappusia täyteltiin, äitipolilähetteitä tuli pitkä jono (argh) ja verikokeitakin on edessä miltei joka viikolle omansa. Että siihen loppui tämän raskauden rauhallinen aika... Meillä on tuota sukurasitusta joka suuntaan, isälläkin kun on 2.tyypin diabetes niin sokerirasituksiakin on kaksin kappalein. täti kyllä sanoi, että se on aivan ymmärrettävää että rankan pahoinvoinnin aikana ei pysty olemaan 14h syömättä (12h paasto + 2h labran käytävässä sokeriliemen voimalla, yäk!) joten sinne saa mennä sitten kun siltä tuntuu. Ultraan menen keskussairaalaan varmaan parin-kolmen viikon päästä. Lähetteeseen jo pantiin että ei niskapoimumittausta, tosin vähän karsastin sitä kun th sanoi, että vaikka ultraaja sitten näkisi siellä mitä, niin ei saa sitä sanoa. Minusta se on hiukan kyseenalaista, itse ainakin haluaisin tietää jos siellä nyt kaksipäinen hirviö näkyisi...
Ja neuvolassa myös ultrattiin - heti aluksi! Oli aivan uskomatonta nähdä vauva, ensin säikähdin kovasti kun vauva ei liikkunut mihinkään, oli ihan paikoillaan kun täti liikutteli ultrapäätä mahall a. Olin jo varma että jotain on vialla, kun en mitään liikettä nähnyt, kunnes täti näytti missä sydän sykki. Ja viimein vauva heräili ja oli jo niin yllättävän inhimillinen kaikessa pienuudessaan!!! Pienet nyrkit ja tikkumaiset sormetkin näkyivät! Aikaisemmin minua ei olekaan ultrattu tässä vaiheessa, joten oli sinänsä uusi kokemus. pää-perämitta oli 3cm. Lasketut ajat muuten menivät ihan sekaisin ainakin minun mielessäni, neuvolan ohjelma näytti 22.1., ultra 26.1., lääkärin laskujen mukaan 24.1. ja eka ultran mukaan 28.1. Ajattelin että noudatan tuota 24.1. (miehen synttäripäivä :)) ja 28.1. mukaan kelan etuudet tulee eli jos joku sitä listaa päivittää niin saa korjata minun kohdalle jos muistaa...
torstaina on jo lääkärineuvola, pitää kuulemma saada ne äitipolilähetteet lähtemään eteenpäin. Jotain pahoinvointilääkettäkin th ehdotti, suppoja kuulemma, joita lääkäri voisi määrätä, mutta enpä oikein innostunut... kai tästä taas selvitään kun on jo kaksi kertaa aiemminkin käyty läpi. Tosin viimeksi ei muistaakseni vallan näin kamalaa ollut?! Ehkä tämä sitten on taas poika, kun pojan kohdalla pahoinvointi oli aivan järkkyä ja kesti suunnilleen synnytykseen asti.
Mutta nyt mars pihalle, komea päivä tulossa!
eikkuli 10+5
Tänään aamulla juuri ajattelin että kohta varaan kuuluu uutisia sinun suunnaltasi. Eilen en päässyt sivuille ollenkaaan, kaikki keskustelut olivat "poissa pelistä".
Itse kävin tänään taas nlassa, soitin sinne eilen ja ihmettelin jatkuvaa huimausta ja väsymystä, joita ei ekassa raskaudessa ollut ollenkaan. Nyt kämppä pyörii ympäri useamman kerran päivässä ja pulssi tuntuu tosi alhaiselta. Terkka halusikin sitten aikaistaa viikolla nla+lääkärikäyntiä, joten kvin sellä tänään. Eipä siellä selvinnyt syytä huimaukseen, hb hyvä (134), verenpaine ehkä vähän alhainen (117/68)muttei mitenkään ihmeellisesti. Paino oli pudonnut parissa viikossa puoli kiloa, tuskin sekään mitään selittää.
Kohdun koko vastasi viikkoja, mutta sydänäniä ei saatu esille, herne kyllä liikkui kovasti ultratessa ja näytöllä vilahteli kuulemma pulssiksi lukema 160, mutta mitään ei kuulunut. Vähän pettymys, mutta kaipa kaikki on ok, kun liikkeitä oli ja syke näkyi lukuna vaikka ei kuulumaan saatukaan.
Nyt entistä kuumeisemmin odotan 15.7 olevaa ultraa...
Limo & herne 10+1
Nyt huhuillaan jo maaliskuu -09 odottajia! Miettikääs kuinka pitkällä me jo ollaan.. ;)
että "pitkällä" me jo ollaan. Itse 3 vuotta sitten olin maaliskuisissa :).
Hienoa Kimmi! Ihania uutisia! Oli varmasti suunnaton helpotus.
On se eka ultrakin sellanen käänne kohta jonka jälkeen on ihna erit fiilikset. Nyt tunnen olevani vasta oikeasti raskaana. Haluaisin ostella mammavaatteita mutta täytyy odotella vielä vähän. Mulla näkyy maha ihan selvästi. Eilen olin tuntevinani jotain liikkeitä, mutta ehkä se oli jotain muuta kuplintaa.. Te joilla jo kolmas tai useampi lapsi tulossa, millä viikoilla tunsitte aikaisintaan liikkeet? Itse ekasta vauvasta rakenne ultran jälkeen samana päivänä n. viikolla 20 ja tokasta rv17. Nyt mulla 12+4, en usko että ihan vielä vois vauvan liikkeet tuntua..
sellasta menoa siellä mentiin eilen että huh huh! Saas nähdä miten vilkas tapaus hän on..
Nyt on kiva alkaa miettiä nimiä. Mulla on jo ehdotukset, mutta mies vähän sulattelee niitä vielä. :p
hieno homma, että kaikki kunnossa ja saat nauttia pojan odotuksesta :)
Muillekin ultrassa käyneille onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Nyt ulkoileen.. Palailen myöh.
Emmuli rv 9+6 (jes, huomen tulee kymppi täyteen!)
Täällä kans käyty tänään np-ultrassa. Siellä "papu" pomppi menemään ja heilutteli kättään. Ultran mukaan vastaakin jo viikkoa 11+4 että ite olin vähän myöhässä laskuista. Ei kuitenkaan vaihtunu laskettuaika koska siirtoa vaan viisi päivää. Kuulemma siirtävät mikäli on yli viikon heitto. Muilla tästä kokemuksia?
Lomasuunnitelmana olis mökkeilyä ja ja viikon matka Bulgariaan. Onko muut käynneet matkustelemassa ulkomailla? Itselläni tuli sellanen olo että pitää sitä lentokone kokea ennen perheen lisäystä..(koskaan en ole siis lentänyt). Alkaa jo tämä olokin helpottaa..ei enää koko ajan etoa ja väsytä. Aurinkoista päivän jatkoa kaikille..
mie ja "papu" 11+4
Olipa mukavaa tulla lukemaan teidän kuulumisianne tänään. Kimmi sai niin hyviä uutisia, JES! Krista81, oli myös saanut hyviä uutisia ultrasta, ONNEA! Tais olla vielä joku muukin joka ultrassa oli ollut, mutta enpäs muista kuka, ONNEA KUITENKIN!
Eka lääkäri neuvola oli äsken. Katottiin ultralla mahan päältä. Ja siellä se pikkuinen meni kovaa vauhtia!! Olipas taas ihanaa nähdä pieni ihmisen alku! Verenvuotokin on jo loppunut, joten alkaa olemaan kaikki taas hyvin. Kyllä se säikäyttikin kun kirkasta verta tuli!!
Np-ultra on torstaina, ei malttaisi odottaa!
Selkäkivut on yltynyt aika pahoiksi, yritän kävellä mahdollisimman paljon, jos se auttaisi.
Kesälomalla ollaan kotona, mökillä, risteilyllä ja sukulaisten luona. Siinä se loma sitten meneekin.
MOELPA rv11+1
Palailin nyt vielä vaikka ei mitään asiaa ookkaan.. Mut jotain tarvii kirjoitella ;)
Kesälomasuunnitelmista.. Puuhamaahan pitäisi mennä joku kaunis päivä, että pääsis niistä vesitouhuistakin nauttimaan vai pystyykö sie aikuinen oleen lapsen mukana?? Ei kokemusta paikasta, en oo ikinä ollut, edes lapsena :( Nyt kiva päästä tuon oman lapsen kaa sinne :D
Se laivaristeily jo tehtiin ja sitten vaan oleilua ja jos sitä mökkeileen pääsis.. meidän mökki on niin alkeellinen eikä sie oo sille tekemistä (tai ois kait, kun tekis vaan..), et on työn takana saada mies sinne meidän kaa.. Särkkään tai Ähtärin eläinpuistoon vois mennä katsastaan eläimiä. Ähtäriin kallistun Särkän hintojen perusteella ja siellä on tullut niin paljon käytyä näin tamperelaisena!
Mä hokasin, että mun oireet on kyl hävinnyt.. toiv ei tarkoita mitään pahaa! Kun siis rinnatkaan ei oo ollu kipeinä yhtään nyt, jossain vaiheessa jo oli kunnolla. Ja esikoisesta oli tähän aikaan (kait) ja tosi kipeet olikin, mut sillon oli talvi ja kylmällä tuntu tosi aristavilta. Mut kyl ne oli yölläkin, kun hankas lakanaan, auts.. Mikäköhän nyt on vialla? Iiiik!?! No jos se sieltä vie tulis..
Pelottaa kyllä nyt ettei oo kaikki kunnossa, kun niin paljon kaikkee sattuu, kun täältäkin lukee.. No parin viikon päästä neuvolalääkäri, jos se osais sanoo, onko kohdussa kaikki hyvin.. täällä kyllä ei ultrata ikinä neuvolakäynnillä.. en usko et lääkärilläkään (ei ainakaan esikoisesta ultrattu). Ja sitten viikon päästä np-ultra, mut siihen on vielä NIIN kauan!
Nonniin vaikkei mitään tärkeetä asiaa ollut, niin sainhan sitä taas aikaseks :)
Emmuli
Nyt oon itse ekassa ultrassa käynyt, vihdoin ja viimein sai nähdä omaa vauvaa! Kaikki oli hyvin, siellä se pikku sydän sykki ja pienet kädet yritti saada jaloista kiinni. Tuli ihan tippa linssiin! La piti aika hyvin paikkaansa, ehkä pari päivää aikaisemmin tulee maailmaan mutta pysyttiin tossa 13.1 kuitenkin. Kylläpä helpotti! Mies istui vieressä ja hänelle todellisuus iski, komentti tuli vaan kesken kaiken että "onpa siellä vilkas kaveri".
Ekat mammahousut käytiin sen jälkeen ostamassa, sai jotain muuta kun verkkareita käyttöön.
Mäkin kattelin että pitkällä ollaan kun tuota maaliskuun listaa huomasin, tänään ittelläni tasan 12+0 jos vanhoissa laskuissa pysytään. Itse en mitään kesälomaa ota. Yrittäjä kun oon niin rahavirta loppuu jos loman ottaa, ja maaliskuussa käytiin Thaimaassa. Miehellä töitä sielläpäin niin käytiin aika monta kertaa viimekin vuonna siellä. Nyt on vaan mukavaa kun saa omalla pihalla nauttia grilliherkuista (ostettiin omakotitalo maaliskuussa) joten se oli iso muutos kerrostalosta keskellä keskustaa muttaa n. 700 km päähän vähän enemmän "maalle"
Lisäsin nyt oman synnytyssairaalan tietoihin ja eikkuli80, muutin myös sun la 24.1!
+ TAMMIMASUT ti-to +
29.12.tjw----------------------28v------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi------------------33v----viides---------K-SKS
1.1.ninette------------------30v----toinen--------TYKS
3.1.noffetus----------------26v----eka
5.1.jasper08--------------26v-----kolmas--------kättäri
6.1.trio----------------------38v------kolmas-------kättäri
8.1.amelie-----------------21v------eka------------Oulu
8.1.döner78---------------30v------toinen---------hyvinkää
9.1.Eno-Elmeri-----------35v------toinen---------Jorvi
11.1.puhkarhu--------------31v----toinen---------LKS
12.1.tepa84-----------------24v-----eka-------------TAYS
13.1.mae3------------------27v-----kolmas--------kättäri
13.1.ela----------------------26v-----eka------------TYKS
13.1.minnikki---------------24v-----neljäs--------SatKs
14.1.pineli-------------------37v-----toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi--------32v-----eka------------Oys
14.1.Anni09-----------------31v-----eka
14.1.Niinanii----------------34v-----toinen--------naistenklinikka?
14.1. Salsatar---------------27v-----toinen--------OYS
15.1.3xäippä74-------------33v----viides--------Seks
15.1.footprint74------------34v-----seitsemäs
15.1.äitiliini2004-----------24v-----kolmas------kättäri
17.1.Pinkspinks------------26v-----toinen
17.1.Kohka------------------31v-----toinen-------Seks
17.1.Laura 1981-----------26v-----kolmas------tammisaari
18.1.kesämamma83-----24v-----toinen-------SAS
18.1.Dazka------------------31v-----kolmas------VKS
18.1.marie1981------------26v-----eka-----------HUS
18.1.winterangel-----------31v-----eka
19.1.Vauhtiviuhti----------23v-------eka
19.1.Nasu-------------------28v------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen----27v-----kolmas--------jorvi
19.1. Littlestar-------------- ------eka-----------
20.1.Thilia-thalia-----------26v-----eka-----------KSKS
20.1.Peppi_82--------------25v-----kolmas-------OYS
21.1.Peregriina-------------25v------eka------------TAYS
21.1.krista_81--------------27v------eka------------Lohja
22.1.TiiaMariia-------------26v------eka
22.1. Sinnuli----------------31v-------eka-----------Naistenklinikka
22.1. maimu----------------24v-------toinen-------PKKS
24.1.eikkuli80--------------28v------kolmas-------SEKS
25.1.milo84-----------------23v------eka-----------kättäri?
25.1.jonna-78--------------29v------seitsemäs------PKKS
25.1.Blomma-76-----------32v------toinen-------Lohja
25.1.raisa78-----------------29v------toinen-------PKKS
26.1.aino-maaria-----------23v------eka----------Tays
26.1.vilivilijonkka-----------21v------kolmas------pkks
26.1.limoviikuna------------30v------toinen--------TYKS
28.1.Emmuli81--------------26v------toinen--------TAYS
28.1.pumpuli85-------------23v------eka
29.1.basilika5----------------32v------neljäs---------kättäri
29.1.ukku---------------------34v-------kolmas-------TAYS
29.1.curious------------------33v------toinen--------PKKS
29.1.Pantsa-------------------31v------toinen---------NKL
30.1.hömppä82--------------26v-----eka------------terveyskeskus b
30.1.miuwau-----------------33v------kolmas-------SKS
30.1. Minna_J----------------30v------kolmas-------Hyvinkään sair.
30.1. Jaffa76------------------31v-----kolmas-------KOS
Oli kiva kuulla muidenkin maha-asukkien pää-perä mittoja, ku säikähdin itse silloin sitä koon pienuutta, vaikka stakesin oppaan mukaan ois pitäny olla n.5cm enemmän!
Olisipa kiva, jos täälläkin ultrattais neuvolassa tai edes lääkärissä, mut ei täällä tehdä muuta, ku kuunnellaan sydänäänet. Tai en oo itse vielä lääkärillä käyny mut... Mitäs siellä lääkärissä sitte tehdään tai tutkitaan? Samoja kuin neuvolassa?
Mulla on vähän huono omatunto, ku en oo jaksanu kauheana käydä lenkillä...vain pari kertaa viikossa. Pitää ryhdistäytyä! Ja pitäis myös lantionpohja lihasten reenamisessa ryhdistäytyä....ei muista ku joskus nukkumaan mennessä niitä reenailla. Stakesin oppaassa oli hyvät ohjeet kyllä tähän. Ja ei oo tullu terveellisesti nyt syötyäkään, ku pittää vähän sitä syödä mikä maistuu.
Hei, jos joku viitsii ja osaa niin minun laskettuaika vaihtui myös....eli se on 15.1. nyt. Ajatelkaapas myös, että suurimmalla osalla takana jo 1/4 raskaudesta ja 3. raskauskuukausi menossa.... vaikka mää en noita kuukausia ossaa ajatella, ku vauva sivun jossain laskurissa oli, että 13.rv:llä alkais 4.raskauskuukausi.
Onko teillä kellään napakorua? mitäs sen kaa olette tehneet odottaessa?
Mukavaa illan jatkoa!
t:Amelie ja maha-asukas rv12+0!!!! hui! (pitäis itsekkin joku parempi "työnimi" kehittää...Martti on ollu yks, mut ikävää kutsua Martiksi myös mahdollista tyttöä.) :)
Mä muutin ton lasketun ajan 15.1!
+ TAMMIMASUT ti-to +
13.1.ela----------------------26v-----eka------------TYKS
15.1.amelie-----------------21v------eka------------Oulu
24.1.eikkuli80--------------28v------kolmas-------SEKS
Olen itse niin tumpelo koneiden kaa... Eilen sain itseni yllätykseksi häävalokuvat siirrettyä koneelle, koneelta nettiin ja netistä kehitykseen! Ja mikä olo sen jälkeen! Niinku ois voittanu jääkiekon MM-kultaa! :D Minä onnistuin!!
Minnikille: minä oon syöny tosi kauan jo maitohappobakteereita, ku herkän mahan omaan, niin jatkan niitä kyllä raskausaikanakin hyvillä mielin. Kyselit joskus viime viikolla siitä.
hei, kertokaa joku hyvä ruokapaikka Helsingin keskustasta, mistä sais terveellistä ja hyvää ruokaa kohtuu hintaan? Ei mitään erikoisuuksia, ei siis intialaista tai kiinalaista vaan ihan sellaista ruokaa, että tajuaa ruokalistasta suhkot kaiken. :D
Nyt katsomaan 4D-dokumenttia iltapalan kera. Ja kissojen. Ja tietenkin maha-asukkaan. :)
Kimmille ensinnäkin onnittelut hyvistä uutisista.
Ja Kristakin oli ultrassa käynyt, kiva kuulla kuulumisia. Ja olikohan joku muukin käynyt ultrassa. Tuosta la:n muuttamisesta on varmaan eri käytäntöjä, mutta jotkut ei muuta sitä jos on eroa alle viisi päivää. Toisaalta mulle viimeksi vaihdettiin kaksi päivää aikaisemmaksi. Ja nyt kun neuvolantäti merkitsi väärin korttiin (1.2.), niin aion pyytää sen vaihtamista.
Mistäs muusta täällä puhuttiin? Muisti pätkii vaikka just luin kaikki jutut. Labroissa pitäis tosiaan juosta, ajattelin käydä ottamassa labrat sitten ultran yhteydessä laitoksella, kun eivät nykyään neuvolassa niitä kerran ota.
Verenpaineitten kanssa mulla on ollu ongelmia molemmissa raskauksissa, kun ne tuppaa nousemaan lopussa huippulukemiin. Nyt olen pohjustanut asiaa, että saan sitten verenpainelääkkeet jo valmiiksi.
Niin tuntuu kummalta, että jo maaliskuisia alkaa olla palstailemassa vaikka itse nyt tammikuisissa olenkin ihan viimeisenä listalla ;-)
Kyllähän sitä jo kropassa kaikenlaisia muutoksia huomaa. Rinnat on esim. kasvaneet ettei liivit meinaa mahtua päälle. Normaalisti olen toosi pienirintainen.
Liikuntaa oon yrittäny harrastaa entiseen malliin. Pyöräiltyä tulee noin 100-120 km viikossa kesäisin. Huolehdinkin jo vähän etukäteen että mitä liikuntaa voi sitten joulu-tammikuussa harrastaa, kun mulla tuo kävely ei oikein ole loppuraskaudessa luonnistunut liitoskivuista johtuen.
Tyttö-poikaoloista oli myös puhetta. Meillä kaksi tyttöä, joten toisaalta poikaa toivoisi. Mutta kyllä tähän joukkoon vielä kolmas prinsessakin mahtuu ihan hyvin. En oikein osaa sanoa vielä, että mikä olo olisi. Ehkä se on poikaolo.
Ihanaa kun on lämmintä, nautitaan kesästä!
T.Jaffa
8.1.amelie-----------------21v------eka------------Oulu
13.1.ela----------------------26v-----eka
23.1.eikkuli80--------------28v------kolmas-------SEKS
Ja linkki edelliseen:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…