Työt, joita voi tehdä kotona?
Tekeekö kukaan kotona työtä?
Millaista työtä teet, miten sait sen työn, millainen palkkaus, millainen koulutus?
Kertokaa kokemuksia, kiitos paljon etukäteen!
Kommentit (23)
Mä teen koodausta 100% etätyönä. Koulutus tietojenkäsittelytieteen FM, palkka 4200 euroa kuussa. Työn sain hakemalla paikkaan, joka mainosti että heiltä työtä voi tehdä vaikka Thaimaasta tai Espanjasta. SItä ennen olin tavallisissa konttorilla tehtävissä alan töissä suuressa it-firmassa.
Asiantuntijatyötä. Tietokoneen, netin ja puhelimen tarvitsen. Ansiot 10 -15 000 kuussa. Joskus tapaamisia ja matkustelua. Olen valtavan onnellinen tilanteeseen.
Perhepäivähoitaja
Puhelinmyyjä
Toimittaja/kirjailija
Ompelija/suutari/kampaaja/kosmetologi
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijatyötä. Tietokoneen, netin ja puhelimen tarvitsen. Ansiot 10 -15 000 kuussa. Joskus tapaamisia ja matkustelua. Olen valtavan onnellinen tilanteeseen.
Ainoa huono juttu on, että koska olen niin paljon koneella töiden takia niin tällä sivulla vierailu on tosi huono tapa. Josta kyllä yritän vieroittaa itseäni.
Yrittäjyys. Olen kouluttautunut alalle seitsemän vuotta. Paska toimeentulo, olematon sosiaaliturva. Tällä alalla ei varsinaisesti ole työpaikkoja vaan työ pitää luoda itse.
Tekstinkäsittelijä (lääkäreiden sanelujen purku). Peruspalkka noin 2100 + vuorolisät + tulospalkka.
Kääntäjä. Vihaan tätä kotona olemista, haluaisin käydä töissä muualla, mutta tämä on pakon sanelema tilanne tällä hetkellä. Jatkunut tosin jo 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kääntäjä. Vihaan tätä kotona olemista, haluaisin käydä töissä muualla, mutta tämä on pakon sanelema tilanne tällä hetkellä. Jatkunut tosin jo 5 vuotta.
Sama. Aluksi oli hauskaa tehdä kotona töitä mutta pidemmän päälle koti alkaa tuntua työpaikalta ja pakoon ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Tekstinkäsittelijä (lääkäreiden sanelujen purku). Peruspalkka noin 2100 + vuorolisät + tulospalkka.
millainen koulutus tuohon on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Aluksi oli hauskaa tehdä kotona töitä mutta pidemmän päälle koti alkaa tuntua työpaikalta ja pakoon ei pääse.
Etkö voisi mennä johonkin kirjastoon työskentelemään? Edes joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljeni vaimon sisko tekee kääntäjän töitä ja on vuokrannut itselleen työhuoneen,helpottaa kuulemma keskittymisessä kun ei ole mitään häiriötekijöitä joita kotona oli.
Vauva-palstan moderaattori. Unelmatyöni :) Miksei ikinä ole haussa työkkärin sivuilla?
Soitonopettaja. Oppilaat tulevat luokseni. Opetan kitaraa, pianoa ja huilua, lähinnä alkeistasoa 1-3 vuotta, ennen kuin lapset siirtyvät musiikkikouluun tai kun he vasta pohtivat, haluavatko ylipäänsä soittaa mitään. Tulee halvemmaksi maksaa vaikka 10 soittotuntia kuin vuosi musiikkiopistossa, jonka jättääkin kesken.
Vierailija kirjoitti:
Miten löysit tällaisen työn? Et halua varmaankaan paljastaa työnantajaasi? Mulla on sekä kaupallisen alan että terveydenhuoltoalan opintoja taustalla ja tällainen voisi kiinnostaa.
15: Yhteen aikaan näin noita useinkin mol:n sivuilla. En tiedä, mikä tilanne on nykyisin.
Voihan käännöstyöt. Niin tylsää, että nykyisin niitä saadakseen pitää olla valmis yrittäjäksi ja vielä tylsempää tehdä kotoa. Elääkö joku muuten freelancer-töillä?
(Lasketanko näitä: pienkonekorjaaja ja kultaseppä, kummallakin työtilat asuintalonsa kellarikerroksessa. Samalla periaatteella voisi olla vaikka polkupyöräkorjaaja.)
Koirahieroja.
Kirjanpitäjä
Hieroja, jäsenkorjaaja yms.
Kampaaja, joka tekee myös meikkauksia.
Ompelija.
Taidemaalari, joka myös myy taiteilijatarvikkeita ja kehystää.
Mainoskynien ja muun sen kaltaisen kokoaja.
Omassa kodissaan vanhuksia hoitava.
Sijaisvanhempi?
Leipuri, tuotteet toimitetaan kauppoihin, tilaajille tai myydään torilla. Yksi tälläinen neuloo mm. sukkia myyntiin torilla asiakkaita odotellessaan.
Lapsuudestani, n. vuonna 1970, muistan miehen, joka teki kotonaan mm. kuntien vaakunoita (kipsistä tai jostain vähän kestävämmästä aiheesta, joka oli vellimäistä ja kai kovetettiin erikoisuunissa).
Pienyrityksen laskujen kirjoittaminen ja lähettäminen sekä mainosmateriaalin luominen. (Liekö enää, mutta tätäkin tiedän tehdyn.)
Entä tämä: isojen talojen oma talonmies, jolla asunto yhtiössä.
Olisin myös kiinnostunut etätyöstä. Työkokemusta löytyy tekstinkäsittelystä. Voisiko johonkin sairaanhoitopiiriin päästä etätyöhön esim tekstinkäsittelijäksi?
Onko tietoa myös muista kotona tehtävistä etätöistä?
kotityöt