Miksi pojalle mekko ristiäisiin?
Katselin kauniita kuvia niistä Ruotsin uuden kuninkaallisen lapsukaisen ristiäisistä mutta sitten piti ihan tarkistaa että että kumpaa sukupuolta uusi tulokas olikaan. Siis hetkinen, a) miksi pojalla on pitsimekko päällä? b) miksi mekko näyttää olevan kymmentä numeroa liian iso/pitkä? Ymmärrän että lapset kasvavat niin vauhdilla että hyvä jättää vähän kasvunvaraa, mutta pituuden puolesta olisi käynyt kymmenkesäiselle tytölle. Ja tottakai poika saa pukeutua mekkoon jos haluaa, mutta tuskin tuon ikäinen vauva on tahtoaan ilmaissut. Ja muuten hovissa ollaan aika vanhoillisia joten harvemmin on miespuolisia on pitsihepenissä nähty. Nytkö rikotaan rajoja ja Prinssi Oscaria kannustetaan pukeutumaan mekkoihin pienestä pitäen?
Kommentit (10)
Koska mekot ovat miehisiä ja saavat pojan tuntemaan olonsa mieheksi eikä mitään naisellista humpuukia
Onko ihan meidän normi-ihmisten pojillakin mekot ristiäisissä? Itsellä ei vielä lapsia enkä ole ollut pojan ristiäisissä niin en tiedä. Luilisi että pojille tulee poikien juhla-asu, pieni tumma puku tms.
selvästikkin hän on ristiinpukeutuja.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihan meidän normi-ihmisten pojillakin mekot ristiäisissä? Itsellä ei vielä lapsia enkä ole ollut pojan ristiäisissä niin en tiedä. Luilisi että pojille tulee poikien juhla-asu, pieni tumma puku tms.
No ei tasan tule mitään pientä tummaa pukua :D Haloo. Yleensä olen nähnyt valkoinen body, puuvillainen kauluspaita ja farkut -yhdistelmiä. Edellä mainittu taas ei oikein toimi jossain kuninkaallisissa ristiäisissä.
Se ei ole mekko. Sama vaate tytöillä ja pojilla.
Kysykääpä äideiltänne mitä teillä oli päällä kastejuhlassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tasan tule mitään pientä tummaa pukua :D Haloo. Yleensä olen nähnyt valkoinen body, puuvillainen kauluspaita ja farkut -yhdistelmiä. Edellä mainittu taas ei oikein toimi jossain kuninkaallisissa ristiäisissä.
Farkut????? Kas kun ei kurahaalarit.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mekko. Sama vaate tytöillä ja pojilla.
Kysykääpä äideiltänne mitä teillä oli päällä kastejuhlassa?
No kyllä se mekolta näyttää. Mikä se sitten on?
Mulla oli mekko päällä ristiäisissä mutta olenkin tyttö.
Ja ennen muinoin kaikki pikkulapset puettiin mekkoihin, sukupuolesta riippumatta.
Niin, ja mikä kumma se riepu sitten on, jos ei kastemekko? Mun äidin vasraus kysymykseen meinaan oli kastemekko.
Kaikilla vauvoilla on kastemekko. Tyttövauvoilla siihen laitetaan vaaleanpunainen rusetti, pojilla vaaleansininen.
Varmaan isällään ja isoisällään ollut mekko ristiäisissa, se on semmoinen kuninkaallinen perinne.