Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eeNELIAPILOIDEN heinäkuuee

01.07.2008 |

Tervehdys pitkästä aikaa ja hyvää heinäkuun ensimmäistä päivää!

Tämä neljännen kuumeilija päästi itsensä nyt "nettikarantteenista" eli en muutamaan kuukauteen antanut itselleni lupaa vierailla tällä sivustolla ja nyt kun täällä virallisesti aloitellaan vauvahanketta voin aloittaa kuumeilun taas kympillä=)

Pikainen esittely niille jotka eivät minua muista kevättalvelta: pian 32 vuotias opiskeleva ja työssäkäyvä äippä Lahden seudulta, kolme lasta (P11/99, T06/02, P10/04), mies, koira ja muutama kissa. Neljäs ollut meillä ensisijaisesti miehen toiveena ja parin vuoden sitkeällä käännyttämisellä minäkin innostuin (helppo mikä helppo ;) )

Lukaisin tuossa tuota kesäkuun pinoa, kovasti tuntuu olevan plussatuulta ilmassa! Onnittelut kaikille! Toivotaan että suotuisat tuulet puhaltavat myös tässä kuussa...

T: Helmi , yk1, kp5

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nuo ee-t tuohon otsikkoon pompsahti? Mä kyllä ihan sydämet siihen laitoin mutta tuplaeeksi ne näytti muuttuneen! Varsinainen ATK:n ihmelapsi... :( Sorry, näyttää tosi mäntiltä.... Ottakaa joku viksu ne pois, mä en uskalla yrittää, kaadan pian koko systeemin ?:|

2/23 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka helmielina ja tervetuloa takaisin vaan....paljon on porukkamme vähentynyt siitä edellisestä käynnistäsi varmaan, positiisisessa mielessä kuitenki! :D Meki asustellaa Lahen suunnalla tai ihan "laitamilla"...

Ihan vaan tulin heinäkuun kunniaksi pinoutumaan ja ku "ruokatuntia" tässä samalla vietän...työt tökkii ja pahasti, sais se loma jo toden teolla alkaa...jotenki vaan tuntuu niiiin pitkiltä nää työpäivät, illalla aika menee sitte joutuin...

kp:stä ei siis mitään tietoa...saati sitte yrityskierroista :DD OVista olen yrittäny pongata tuntemuksin mutta en ole ihan satavarma ku tuota tuhrua on tullu miten sattuu...

hirvee väsymys kyllä on, aamulla tuli ihan raskausolo ku niin väsynyt olin...mutta johtunee tuosta kuopuksen vehnäaltistuksen mukaan tuomista huonoista öistä...edelleenhän mää imetän...mutta kyllä nuo mun rinnat on välillä kipeet (varsinki nännit), ku tuo poika rinnalla on niin ihan tuskaa on, voisko se olla jotaki muuta sitte, en tiedä..hampaitahan tuolla jo on mutta ei onneksi käytä niitä tissillä ollessaan..sen kyllä huomaa ku on pari kertaa nukahtanu niin että menee hampaat loukkuun....se vastaa tuskaa oliki ku eihän sitä meinannu suuta saada millään auki :/

Pitää varmaan käyttää ruokkis siihen mihin se on tarkotettuki :D

nani kera poikien

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan palattu viikon mökkeilylomalta ja täällä minä edelleen roikun kun ei ole yhtään "raskas" olo. Ei siis niin minkäänlaista oiretta, mutta enhän kyllä tiedä viikkojakaan, saattaisi olla jotain kuuden paikkeilla, jos plussatestin ajankohdasta päättelee. Torstaina pääsen neuvolaan ultraan, saa nähdä näkyykö mitään. Tuo pää on niin laho, etten muista varmaksi onko aikaisemmin ollut tässä vaiheessa oireita, mutta luulisi, että pahoinvoinnin pitäisi pian alkaa, jos kaikki on kunnossa. Jotenkin on vielä ulkopuolinen olo, eikä tunnu että mahdollinen raskaus koskettaa minua ollenkaan...

Meillä pikkuneidillä on ollut pari päivää maha sekaisin, luultavasti syönyt liikaa multaa ja ötököitä. Olen nyt yrittänyt samalla vähentää imetystä kokonaan pois, kun minun syömiseni pahentavat mahavaivoja muutenkin, jos en pysy ruodussa, koska typy on ruoka-aineallergikko. Pääsisipä sitten paremmin testaamaan sopivia ruokia, kun oireetkin tulisi vain neidin omasta syömisestä.

Me ollaan _manista_ vähän jäljessä, meillä pitäisi talon perustusten kaivamisen alkaa kuukauden sisällä. Meilläkin makkareita tulee neljä ja pienet ovat ensin samassa, mutta me voimme myöhemmin muuttaa työhuoneen makkariksi, niin lapset saavat omat huoneet (ja samalla koko yläkerran) itselleen. Luultavasti meillä lapset ovat tässä tai sitten pitää kolauttaa päänsä tosi pahasti :D

Tervetuloa vaan kaikki uudet tänne tosi aktiivisten neliapiloiden joukkoon! Nanille hatunnosto kun pitää meitä maailmankartalla ;)

Nanille vielä, meillä ei kuopuksella ole vielä yhtään hammasta, mutta puree tissiä ihan tarpeeksi kipeästi. Esikoispoika sai hampaansa aikaiseen, eikä koskaan purrut, kumpikaan tyttö ei ole ehtinyt saada ja ovat silti purreet kovaa. Luonne-eroja...

Palailen loppuviikosta keromaan näkyikö ultrassa mitään, nyt mennään kolkkaamaan lapset

-Miksuliinu-

4/23 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hirmu hiljasta täällä...huhuuu...onko kaikki lomailemassa??

Piti tulla tänne uutisia kertomaan...tein tuossa eilen r.testin...ja se näytti PLUSSAA!!! mutta haaleeta sellasta...nyt en siis tiedä olenko ihan oikeasti raskaana vai voiko se 25.5 alkanu raju vuoto jota km:ksi epäilin näyttää vielä plussaa ku tänään testin tein ja ei mun mielestä väri ollu ainakaan hirmusti tummentunu...ja ku tuota tuhrua on tullu siitä asti enemmän tai vähemmän....aattelin perjantaina vielä testata jospa se väri siittä tummuis bdbd Oireita ei kyllä ole jos tuota imettämisen rintakipuilua siihen lasketa ja hiukka ällöoloa mutta sen voin laittaa väsymyksen piikkiin, tietty tuon väsymyksenki vois laittaa oireisiin mutta turkkanen tuo kuopus heräilee vieläki sen vehnäaltistuksen jälkeen noin neljä kertaa TISSILLE öisin...huoh

Mutta mutta...jos nyt sitte raskaana olen niin miten ihmeessä mää la:n saan laskettua...sillä en kyllä usko että tuolta 25.5 asti voisin sitä laskea ku ei niitä viikkoja vielä niin paljo voi olla...voisko se sitte olla että tää ois niin alussa että sitä ois tuollon juhannuksena pupuiltu positiivisesti??? APUA EN TIEDÄ... :S

Me kans alotellaan uutta rakennusprojektia...tontti on ollu tuolla naapurin kunnan puolella jo parisen vuotta...ja nyt ois tarkotus pykätä ainaki tuollanen varasto/autokatos sinne....päärakennusta sitte parin vuoden sisään...me asustellaan nyt "ite" rakennetussa okt:ssa joka on jo reilut 8v vanha...

Lomaa ootellessa...vielä 2,5pv töitä ja sitte vedetään lonkkaa...Hauskaa lomaa kaikille vaan!

äimän käkenä oleva nani kera poikien..

Vierailija
5/23 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanille! Täällä pidetään peukkuja, että olet oikeasti raskaana. Jotenkin tuntuis, että ei se mahd. km enää vois kummitella. Eikun vaan uutta testiä loppuviikosta, jospa se viiva siitä vahvistuisi. En osaa kyllä neuvoa miten la kohdallasi lasketaan, neuvolassa varmaan tietävät.

Itse kärsin tästä ihanasta etomisesta, joka on jatkuvaa ja niin hermoja raastavaa, että välillä meinaa ihan itku päästä. Oksentanut en vielä ainakaan ole. Kaikki syömiset on mietittävä tosi tarkkaan ja jatkuvasti on ylämahalla inhottava täyteisyyden tunne. Tunnen itseni turvonneeksi tankiksi, en ollenkaan hehkeäksi odottajaksi. Toivottavasti sekin aika koittais pian. Nyt vaan tuntuu, että kaikki tökkii :(

Mukavaa loman alkua sinulle Nani ja muillekin mukavaa kesää. Itse aloitin loman viime pe.

Huonovointinen Helmikukka rv 9+4

Vierailija
6/23 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nani vuoksi oli pakko kirjoitta jo nyt. Vau, onnea, eiköhän se plussa ole ja pidetään peukkuja, että kaikki jatkuu hienosti!!!

Minullahan melkein sama tilanne (ilman km epäilystä) ja huomenna selviää mitä ultra sanoo. Eikös joka paikassa neuvolasta pääse ultraan, jos la:ta ei saa laskettua?! Meillä tosin tuo tarkistus ultra kuuluu neuvolassa kaikille, vanhalla laitteella ja terkan tekemänä, mutta kuitenkin.

Hassua kyllä, kun ollaan niin samassa tilanteessa, meilläkin vielä tuo edellinen tissiläinen valvottaa öitä. (Nyt on joku ruoka (niistä harvoista) jota emme saa kiinni ja pylly palaa punaiseksi, täytyy palata takapakkia kokeiluissa.) Ja molemmilla neljäs lapsi haaveissa. Ja talo, meilläkin hitaalla 2-3 vuoden tahdilla, nyt syksyllä autokatos/varasto. Ja minäkin -76. Olisi mukavaa jos olisi seuraavassa odotuksessakin joku jonka vaiheita seurata samaa tahtia :) Mutta odotellaan mitä kummallekin selviää...

Minulla ei edelleenkään oireita. Tosin mahdollista väsymystä ei erota 10 kk:n kestoväsymyksestä. Maha on ehkä turvoksissa, mutta sitäkään ei erota varmaksi edellisen jättämästä varakerroksesta. Turhaa analysointia, huomenna selviää, öitä!

Miksuliinu

Vierailija
7/23 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa minäkin pitkästä aikaa, karanteenia olen minäkin itselleni pitänyt, siitä syystä että ajattelin tärppäävän kun en liikaa ajattele asiaa. No ei ole sen kummemmin onnistanut. Luinkin nyt jostain että jotkin kipulääkkeet voivat haitata raskautumista ja syömäni napromexit kuuluvat juuri näihin haittaaviin lääkkeisiin. (mutta ilmankaan en pärjää, reuma) Nyt onkin päässä kypsynyt ajatus että ihan lähtisin hakemaan apua lääkäreiltä tähän touhuun, kiinnostais kovasti ne clomifenit, saakohan niitä ylipainoinen vai pistävätkö ensin tiputtamaan painoa (ei niin helppo juttu) sitten luin myös PCO:sta ja minulla kaikki oireet , mutta voiko se tulla nyt kolmen lapsen jälkeen??? kohta on kuitenkin jo 2 vuotta yritystä takana... siinäpä ne oman navan kuulumiset

nanille pidän kovasti peukkuja että plussa vahvistuisi. ja kovasti onnea muille plussanneille, mukavaa kun porukka vähenee... ;)

Vierailija
8/23 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa näkyi suurentunut kohtu, ei vauvaa, uusi aika on 2 viikon päästä. Jos viikkoja on sen verran kuin itse kuvittelen, ei kuulemma välttämättä vielä näkyisikään. Mutta kun ei ole pahoinvointia kuten kolmelta edelliseltä... Yritän nyt pitää pari viikkoa nettitaukoa ja ajatukset muualla,niin pää kestää paremmin, lukemassa ehkä joskus käyn. Onnea muiden kuumeiluun ja yrityksiin!

Miksuliinu

Vierailija
9/23 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NANI: Pidän peukkuja sulle että raskaus etenee ihan normaalisti! db

(.) Raskausviikkoja täynnä jo 10+. Eka ultra oli viime to ja ihan oikealla paikalla näkyi pieni ihmisen alku ja sydän sykki oikein terhakkaasti :´)

Etovaa oloa on aamua iltaa ja myös mulla semmoinen turvonnut olo jatkuvasti. Ja se väsymys!! Onneksi alkaa kesäloma 5 päivän päästä! Jee!

Vierailija
10/23 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksuliinulle kovasti jaksuja seuraavaan pariin viikkoon! Toivottavasti on vaan vielä niin alussa, ettei mitään sen takia näkynyt! bd bd bd

Nanille kovasti peukutuksia raskauden puolesta! Ei nyt luulis enään plussaa näkyvän, jos km:sta kuitenkin jo reippaasti yli kuukausi. Joten tohdin varmasti jo onnitella! :)

Kaikille muille plussanneille, joita en ole vielä onnitellut myös onnittelut! :)

On: minä liityn plussanneiden joukkoon! Tällä viikolla tein testin ja plussa pläjähti. Mutta mutta tiputellut on muutamana päivänä verta.. Nyt se on muuttunut ruskeaksi tiputteluksi eikä enää koko aikaa tule, joten toiveet ovat taas kohonneet, että maaliskuussa meidän perhe kasvaisi neljännellä lapsella. Huomenna meinaan varata alkuraskauden ultran. Lähinnä sen takia, kun on ollut kohdunulkopuolinen, niin haluan käydä varmistumassa, että pikkuinen kasvaa oikeassa paikassa. Ja on se mukava muutenkin nähä, että kaikki on ok nyt kun tuota tiputteluakin on ollut..

Tsemppiä ja bd kaikille kuumeilijoille! Ja hyvää kesän jatkoa! :)

sani

Vierailija
11/23 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv:t siis menkoista laskettuna ehkä 4+3?. Tosin luulen, että on muutaman päivän enemmän..

-sani edelleen :)

12/23 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Sani-74!! Oikein paljon enkeleitä matkallenne!

Kurjaa Miksuliinu ;( Pidän myös sinulle peukkuja että siellä kahden viikon päästä jo pikkuinen näkyisi!

ON: Kyllä se niin on, että en mää lähe täältä kirveelläkään...Valitettavasti ei tuo viiva vahvistu vaan päinvastoin... ;( Tänään aamulla tehty testi oli enää vain hyvin haalea haamu... Ilmeisesti se km sittenki vielä kummitteli siellä vaikka uskomattomalta se kyllä kuulostaa...Koville ottaa, kerkesin niin jo haaveilla pikkunelosesta...

Jätän nyt teidät kans pariksi viikoksi...tarttee vähän huilata...

Iloisempaa kesän jatkoa

nani

Vierailija
13/23 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena tänne tulin kuumeilemaan,kertokaa jos oon väärässä pinossa!Elikkäs kuumeilen neljättä,lapset tyttö 6v,poika 4v ja tyttö reilun vuoden,nyt sitten alkaa vauvakuume vaan nousemaan ja miestä yritän suostutella.

Mietin että olenko hullu kun neljännen lapsen haluan?Auto menee vaihtoon,talo alkaa käymään pieneksi..sairastan paniikki/ahdistuneisuushäiriöä ja masennusta..pitäiskö kuumeilu unohtaa kokonaan?

Vierailija
14/23 |
23.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joma_! Kaipa sitä voi hullumpiakin asioita tehdä kuin neljännen lapsen :) Jos uuden vauvan haluaa ihan oikeasti, niin minä ainakin ajattelen, että elämä kantaa. Kaikkea ei voi valmiiksi miettiä, kun asiat harvemmin ovat vain omassa kädessä. Onnea kuumeiluun ;)

Sani, milloin pääset ultraan? Paljon onnea odotukseen, että kaikki menee hyvin!

Nani, harmi että kyseessä oli kummitusplussa, aina sitä niin äkkiä alkaa kuitenkin toivomaan ja suunnittelemaan tulevaisuutta.

).( Keskenhän tämä meidänkin raskaus meni. Toissa viikon to ei siis näkynyt ultrassa kuin suurentunut kohtu 6+x ja seuraavana tiistaina alkoi vähän tulla ruskeaa tuhrua, lauantaina sitten alkoi oikea vuoto (n8rvk). Tosi vähällä olen päässyt, pari päivää vuoti niin kuin menkoissa, sen jälkeen koko ajan vähenevästi, nyt ehkä 5pvn jälkeen alkaisi selvitä pikkuhousunsuojalla. Joten me palaamme lähtöruutuun ja kuumeilijoihin (vaikken odottajiin koskaan siirtynytkään). Terkkari sanoi, että menkkoja voi odottaa jo 4 vk vuodosta ihan normaalisti. Olin itse niin varma, että kaikki ei ole kunnossa, ettei tämä ollut mikään kauhea järkytys, surullista tietysti silti. Nyt saisi tärpätä mahdollisimman pian uudestaan, ettei menisi loppukesän vauvaksi, kun koipia särkee lämpö mahakkaana niin vietävästi, mutta meille kyllä nyt selvästi alleviivattiin, ettei vauvojen saaminen ole vain meidän kädessä.

Pitkiä helteitä toivotellen

Miksuliinu

Vierailija
15/23 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelenpa tännekkin pinoon, huhtikuisiin oon aikasemmin kirjottanu... Eli nelosta toivotaan, nyt lapset 7, 5 ja 2 vuotiaat, ja yks pitäs vielä saada! :)

Miksuliinu: Voimia sinulle!

joma: (muistinkohan nimimerkin oikein..) Minulla kanssa ollut masennusta yms.,( tällä hetkellä en lääkitystä tarvii), ja silti nelosta kuumeilen... Meillä osa sukulaisista ei varmaan ilahtuis ku kuulis, et lisää lapsia halutaan, just ton masennus-taustan vuoksi, mut omasta jaksamisestahan se on kiinni ...! Kyllähän sitä välillä itekkiin miettii, et onkohan viisasta tehä enempää lapsia (varsinkii jos lapsilla on kiukkupäivä yms... :| ) , mut eiköhän aika monella kuumeilevalla oo tämmösiä eipäs juupas ajatuksia kuumeilun kanssa...! Toivottavasti tästä miun sepustuksesta sai selvää.. :)

Paljon plussia toivoen: marjaleena

Vierailija
16/23 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksuliinulle pahoittelut keskenmenosta!!!Tiedän miltä sinusta tuntuu,olen itsekkin kokenut alkuraskauden keskenmenon ja ajatuksissa oli jo aiemmin että kaikki ei hyvin ole.

Tärppiä onnea sinne ja jaksamisia!!

Vierailija
17/23 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kivasta vastaan otosta!:)

Joo ehkä minäkin sitten alan kuumeilemaan ihan vaan oman järjen mukaan,siis että en ajattele että mitä muut (esim.kaverit ja sukulaiset) mahdollisesta nelosesta ajattelis..eiköhän se ole meidän oma asia kuinka monta lasta halutaan.

Minun masennuksesta sen verran että ihan lievää on joten sen takia en pelkää jättää lasta tekemättä,enempi mietityttää raha-asiat,uusi auto..taloon just mahduttas kun sumplii huoneet uusiksi.

Ja tässä äitini soitti joka on aavistanut joka raskauteni ennenku itse oon ees epäillyt ja sanoi että näki unta että oon raskaana,ja sano vielä että muistappa se kun testaat plussan.Nauroin. :D Just oli menkat ja ekan päivän vuoti niin että tuskimpa raskaana olen..kummaa juuston himoa on ollut mutta en tiiä voisko liittää mitenkään mahd.raskauteen..yleensä siis en juustoa syö muutako pizzassa tms.Ja raskaus ois mahdollinen yhdestä kerrasta..MUTTA EPÄILEN TODELLA!!

Sekavaa juttua taas on ja en muista ketkä mulle oli kirjotellu mutta siis kiitokset rohkaisusta!:)

Niin ja vielä piti kertomani että mies yksi ilta sanoi että ei vauvaa just nyt,siitä syystä että omaa aikaa ei minulla ole juurikaan ja kun poika (4v) on villi ja ilkeilee,mikä minun mielestäni on vaan huomion hakua..eli siis vauvahanketta ei enään loppuun asti vastusta.

Nyt katoan..aurinkoista viikonloppua kaikille!!

Vierailija
18/23 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, ettei tämä kaveri ollut teille tarkoitettu. *Haleja* Mulla on ultra 31.7. Sitä jo kovasti ootan. On parina päivänä jälleen vähän vuodellut..

Hyvää kesän jatkoa kaikille! Ja tärppionnea sitä odottaville! bd

-sani rv 6+2 tai jotain sinnepäin

Vierailija
19/23 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakohan kukaan mua? Mä jo aikaisemmin olin kauheassa vauvakuumeessa, mutta sitten se lientyi. Tullakseen voimakkaampana sekä minulle, ja mikä iloisinta, myös miehelle =) Tuolla esittelypinossa jo olenkin. Tämä kierto vielä ehkäisyä, ja tuossa elokuun lopussa on sitten se ihka oikea eka yrityskierto =)

Mutta jos nyt lyhykäisyydessään: Minulla on poika 2/2003, tyttö 11/2004 ja kuopustyttö 3/2007. Meillä on perusasiat kunnossa, eli 7-paikkainen autokin jo, sekä iso talo, josta ei kyllä tila lopu ihan heti... Jännittää vain kaikista eniten se, että kuopus syntyi rv37+4 käynnistettynä kun mulla oli kohtalainen raskausmyrkytys. Mulle kyllä neuvolalääkäri sanoi, että ei hän näe estettä suuremmalle perheelle, ja että raskaus on aina jokatapauksessa vähän riski. (niinkuin elämä ylipäätään ;)) Sitä ei voi etukäteen tietää tuleeko raskausmyrkytys uudelleen vai ei. No, mutta me halutaan se neljäs vielä, ja sillä selvä. Niinkuin aikaisemmin pinossa luki, voi sitä hullumpaakin haluta kuin neljännen lapsen, ja sillä ajatuksella mennään, että "elämä" kantaa =)

Nyt täytyy ryhtyä tännekin kirjoittelemaan ja lukemaan. Kohtahan se elokuun pinokin alkaa, että sinne ainakin sitten =)

Terkuin Anttuli kera kolmikon

Vierailija
20/23 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiloista. Meillekin kuopus syntyi 3/07. Olin silloin nimimerkillä rouvar. Nyt sitten neljättä odotellaan H11+2, tänään oli nt-ultra. Mukavaa kuumeiluaikaa ja pikaista plussaa, niin pääset sitten tuonne odottajien puolelle.