APUA!! Tapailemani mies luulee että pidän retkeilystä ja pyysi kanssaan patikoimaan...
Jossain keskustelussa tuli puhe luonnosta ja jotenkin mies onnistuis saamaan vaikutelman että olen suurikin retkeilijä. Tykkään kyllä luonnosta ihan kauheasti mutta eniten sitä tulee ihailtua telkkarista :D olen siis umpikaupunkilainen ja retkikokemukseni rajoittuvat johonkin mökkeilyyn ja festareilla telttailuun. Mies on sittemmin useasti viitannut tähän "yhteiseen" harrastukseemme, enkä alussa tajunnut korjata mokaa kun kuvittelin ettei meillä kuitenkaan mitään yhteistä tulevaisuutta ole, kunhan vähän pidetään hauskaa. Nyt sitten mies pyysi mua kanssaan viikonloppuretkelle kansallispuistoon. En tiedä miten pelastaa tilanne ilman että nolaan itseni täysin, en omista edes makuupussia, vaelluskenkiä, jne... PElkään että joudun suunnistamaan tai jotain ja osaamattomuuteni tulee ilmi :D
Haluaisin kyllä toisaalta lähteä koska olishan se ihanaa viettää romanttista aikaa mielenkiintoisen ja komean miehen kanssa jossain tulen loimussa... :) Mitäs sanoo av-raati, voinko lähteä? Ja miten pitäisi varustautua?
Kommentit (13)
Lähdet. Tunnustat vaan etukäteen osaamattomuutes. Tietää mieskin varautua
Lähde retkelle vaan, toki kannattaa tunnustaa jotta et ole niin kokenut vaeltaja kuin hän olettaa. Tehkää vaikka joku muutaman tunnin pikkuretki ilman mitään yöpymisiä tms. "extremeä".
Mitä jos tunnustat suoraan ettet ole mikään kokenut retkeilijä? Jos mies tuosta kauheasti loukkaantuu niin et varmasti paljon häviä. Sano että toivot hänen opettavan sinulle noita luontojuttuja.
Et sä kansallispuistossa suunnistamaan joudu. Siellä on merkityt polut. Luet vaellusoppaita ennen reissua ja hommaat ne kengät (muista kävellä niillä paljon jo ennen reissua!) Luultavasti mies haluaa joka tapauksessa tehdä suhun vaikutuksen hoitamalla teltan pystytykset, tulen teot yms.
Olet siis valehteleva lehmä. Toivottavasti mies ymmärtää tämän pian, ja lemppaa sinut.
Onko viimeinen vaihtoehto puhua totta?
Miehet on ihan samanlaisia ihmisiä kun mekin, joten avaa nyt ihminen suusi ja kerro väärinkäsityksestä. Sitten menet ja saat uuden kokemuksen. Jos et halua mennä, sanot senkin suoraan.
Puhukaa toisillenne.
Muista sitten, että luontoretkeily ei ole vain sitä mitä olet telkkarissa nähnyt, eli romanttista tulen tuijottelua ja upeita maisemia. Siellä voi olla myös kylmää, märkää, hyttysiä, joudut käymään kyykkypissalla ja haistelemaan miehen sukkahikeä teltassa. :) Mutta siitä huolimatta kannattaa lähteä, voi tulla kivakin reissu ja ainakin opit jotain uutta :)
Vierailija kirjoitti:
Valehtelu kostautuu. Minkä taakseen jättää...
Niin. :( Kyseessä oli alunperin siis ns. yhden illan juttu, ja aihe tuli joskus ihan kevyesti puheeksi, muistaakseni sanoin vain rakastavani luontoa tms. jonka mies oli sitten tulkinnut niin, että rakastan luontoRETKEILYÄ. Ja jossain muussa yhteydessä sitten viittasi siihen, enkä tajunnut korjata, kuten sanoin en ajatellut meillä olevan yhteistä tulevaisuutta, että tää on tällainen irtosuhde vain. Ei ollut aikomuksena valehdella, en ajatellut että asialla olisi niin merkitystä. Aika puun takaa tuli tää retkeilykutsu. Ap
Sanot suoraan, että olet kyllä kiinnostunut luonnosta ja retkeilystä mutta et ole tähän asti päässyt retkeilyä juurikaan itse harrastamaan. Ja että haluat kyllä kokeilla mutta jos ensin valitaan jotain aloittelijalle sopivaa eli just joku helppo muutaman tunnin päiväretki vaikka jossain kansallispuistossa tms. Ei kai tällaisesta voi loukkaantua. Jos retkeily ja seura innostaa, sitten vaan omia kamoja hankkimaan ja kokemaan lisää.
Siis ei se nyt vaikeata ole, hommaat vaan kengät ja lähet sen tyypin kaa sinne kävelemään, kai sä sen osaat? Tuskin se olettaa että sä osaat tehdä tulet tai kalastaa, itekin voi sanoa olevani kokenut retkeilijä kun olen ollut partiossa (parhaimmillaan asunut kuukauden teltassa/laavussa) mutta en mä siltikään osaa yksinään mitään telttaa pystyttää ja kaikenlaisten solmujen sitominen ja nuotioiden sytyttäminen aiheuttais katselijoissa myötähäpeää.
Mä en kyllä jonkun satunnaissäädön kanssa lähtisi koko viikonlopuksi tekemään jotain,mistä ei ole mitään kokemusta ennestään. Jos mies kiinnostaa vakavammassakin mielessä niin miksi ei. mutta silloin sun pitää kyllä olla rehellinen ja kertoa että olet kokematon.
Vierailija kirjoitti:
Sanot suoraan, että olet kyllä kiinnostunut luonnosta ja retkeilystä mutta et ole tähän asti päässyt retkeilyä juurikaan itse harrastamaan. Ja että haluat kyllä kokeilla mutta jos ensin valitaan jotain aloittelijalle sopivaa eli just joku helppo muutaman tunnin päiväretki vaikka jossain kansallispuistossa tms. Ei kai tällaisesta voi loukkaantua. Jos retkeily ja seura innostaa, sitten vaan omia kamoja hankkimaan ja kokemaan lisää.
Siis että se entinen valhe tai siis "väärinkäsitys" pitäisi paikata uudella valheella? Miksei ap sano suoraan ettei ole kiinnostunut luonnosta kuin telkkariohjelmissa ja että pitää miestä ainoastaan satunnaisena panona.
Valehtelu kostautuu. Minkä taakseen jättää...