Tuntemattomilta pummiminen
Mitä mieltä olet? Menin tänään kauppaan ja siellä oli nainen, joka pyysi minulta 4€. Sanoin että en kanna käteistä mukanani. Kysyi sitten onko kortillani rahaa. Sanoi että ei ole tarpeeksi. Tein ostokseni ja kassalla nainen tuli taas luokseni ja kysyi voidaanko kokeilla josko tililläni sittenkin olisi rahaa. Kysyin naiselta mihin tarvitsee 4€. Hän vastasi, että pitäisi ostaa kaverille tupakka-aski. Sanoin että en ala rahoittamaan kenenkään tupakointia, eri asia jos olisi tarvinnut ruokaa. Siinä vaiheessa olin jo kerennyt maksamaan ostokseni ja tein lähtöä. Sitten nainen sanoi että ok, voi hän ruokaakin ostaa, vaikka makkarapaketin. Tuijotti minuun vetoavasti suurilla ruskeilla silmillään. Vastasin, että liian myöhäistä, minun on nyt mentävä.
Jäi fiilis, että ei nainen oikeasti ollut hädänalainen, kokeili vain onneaan pummimisessa. Sitä vaan mietin, että eikö häntä hävettänyt. Suomessa kyllä sitäpaitsi jokaisesta huolehditaan, että ei pääse nälkään nääntymään. Tälläkin naisella oli todella kauniit koristellut vaatteet.
Kommentit (7)
..Tälläkin naisella oli todella kauniit koristellut vaatteet.
Oliko pitsireunuksinen paita ja samettihame?
Turhauttaa kulkea helsingissä tupakka kädessä, kun joka päivä vähintään kolme ihmistä tulee pummaamaan röökiä. Ne, joille olen kertonut, että saisin ostaa kartongin päivässä tupakkaa, jos kaikille tarjoaisin on vain todennut, että pummaaminen tulee halvemmaksi. No kas kummaa, kun tulee! Nykyään pyydän 50snt, jos minulla on toppa ja valmiista askiröökistä euron. Toiset maksaa ja toiset pyörittää päätään.
Toki joskus harvoin tulee niin rikkinäisiä ihmisiä vastaan, että olen voinut antaa niille jopa kolme röökiä, kun ovat ihan selkeästi hermosauhujen tarpeessa. Näitä tulee korkeintaan kerran kolmessa kuussa, jos edes sitäkään.
Onneksi muita pummeja ei ole kohdalle tullut, paitsi ammattirikolliset kerjääjät.
Joskus ravintoloissa tulee joitakin naisia pummaamaan että tarjoaisin heille juotavaa. Niistä tilanteista pääsee eroon yleensä helpoiten kun ei puhu paljoa. Mielellään ei puhu mitään.
Kaverilta pummattiin bussissa tupakkaa kerran ja hän ystävällisesti antoi. Äijä maksoi yhdestä tupakasta 100 markkaa. oli pakko päästä bussin vessaan tupakalle.
Vierailija kirjoitti:
..Tälläkin naisella oli todella kauniit koristellut vaatteet.
Oliko pitsireunuksinen paita ja samettihame?
Oli kyllä, miten tiesit?
Joskus tuntuu että noilla pummaajilla on enemmän puutetta ihmiskontakteista kuin rahasta.