Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pysyä energisenä pitkän matkan juoksussa?

Vierailija
27.05.2016 |

Tähtään kesän lopulla puolimaratoniin, pisin matka on nyt 16 km mitä olen juossut. Jo 7-8km kohdilla mulla tulee tooooosi voimaton olo enkä jaksais enää juosta. Pakotan kuitenkin itseni juoksemaan koko lenkin mutta voimattomuus näkyy heti kellossa :( Juoksuvauhtini on hyvin maltillinen, n. 8,5km/h. Ostin hiilihydraattipitoista palautusjuomaa (sis. jotain suoloja) ja se on auttanut hieman kun olen ottanut sitä ennen lenkkiä mut silti iskee väsy vaikka matkaa ei ois ollu juostuna niin kamalasti. Siis kunnon puolesta jaksaisin juosta mutta tulee voimaton olo.
Juon lisäksi vettä puolisen litraa ennen lenkkiä ja lenkin aikana 2,5-7,5dl riippuen matkan pituudesta. Juoksen aina aamuisin suht tyhjään mahaan (saatan jonkun kahvikupposen ja banaanin ottaa ennen lenkkiä). Pitäiskö edellisenä iltana jo miettiä tulevaa lenkkiä ruokailujen puolesta? Syön yleensä iltapalaksi rahkaa ja mysliä.

Vai onko sit kuitenkin vaan treenin puutetta? :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gramma piriä niin kyllä jaksaa

Vierailija
2/7 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo? Tarviit juoksuun energiaa. Itse syön vaikka pasta-annoksen pari tuntia ennen ja tankkaan viiden kilsan välein urheilujuomaa. Joillekin tankkaus tekee huonon olon, mutta jos sokerit heittää helposti, tankkaamattomuus on pahempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkaa hiilareita edellisenä iltana. Aamulla vaikka puuroa tai muuta, ei mennä tyhjällä vatsalla! Puolessa välissä voit syödä banaanin. Juo veteen laimennettua urheilujuomaa viiden kilsan välein, mutta totuttele vatsasi juomaan ajoissa.

Voit kyös vähän löysätä vauhtia alussa, saatat juosta liian kovaa.

Vierailija
4/7 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkaus, tankkaus. Lisäksi kiinnitä huomiota siihen ettet aloita juoksua liian reippaasti vaikka olo tuntuisikin energiseltä.

Vierailija
5/7 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gramma piriä niin kyllä jaksaa

0,1-0,2 gemmiä niin muistaa ehkä mihin oli menossa.

t. Jessikka

Vierailija
6/7 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte juosta noin pitkiä matkoja? Multa loppuu happi jo 500 metirn jälkeen :(

Vierailija
7/7 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kunnolla hiilareita. Kukaan ei jaksa juosta tyhjällä mahalla, eikä sellaisessa ole järkeäkään.