Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä ummetukseen?

Vierailija
27.05.2016 |

Mulla on todella herkkä vatsa ja suoli, sama rytmi pidettävä joka päivä jotta suoli toimii.. No, maanantaina alkoi työt ja rytmi muuttui, nyt on suoli jumissa :/ ei auta perinteinen vahva kahvi... Metalaxia kokeilin eikä vaikutusta. Prkl!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla iso kahvi ja aamupuuro ja päälle tupakka. Ei terveellinen, mutta itselläni neljän päivän ummetuksen jälkeen helpotus oli sen verran suuri etten yhtä tupakkaa paljon katunut.

Vierailija
2/29 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy ohjeita, hyviä ja kelvottomia. Pari viikkoa sitten olin minäkin täysin tukossa, tuntui kuin olisi jo ahdistanut henkeä, apteekin lääkkeet eivät tehonneet. Löysin netistä neuvon juoda litra haaleaa vettä, johon on liuotettu kaksi ruokalusikallista merisuolaa. Täytyy kyllä myöntää, että paremmankin makuisia liemiä on tullut juotua, mutta sain kuin sainkin juotua koko litran kerralla, ja muutaman tunnin kuluttua alkoi tapahtua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kokeilla aamulla... Eikä varmaan toimi nyt stressinkään takia. Kestää varmasti viikkoja tottua taas uuteen rytmiin.

Vierailija
4/29 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä löytyy ohjeita, hyviä ja kelvottomia. Pari viikkoa sitten olin minäkin täysin tukossa, tuntui kuin olisi jo ahdistanut henkeä, apteekin lääkkeet eivät tehonneet. Löysin netistä neuvon juoda litra haaleaa vettä, johon on liuotettu kaksi ruokalusikallista merisuolaa. Täytyy kyllä myöntää, että paremmankin makuisia liemiä on tullut juotua, mutta sain kuin sainkin juotua koko litran kerralla, ja muutaman tunnin kuluttua alkoi tapahtua...

Tämä! Ja huoneenlämpöistä saa vesi olla.

Vierailija
5/29 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseseksi?

Vierailija
6/29 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia iso annos, esim 4-5 kertaa purkin ohjeen satsi (yleensä purkissa lukee 1 tabletti, minä otan 5).

Tämä on ihanan lempeä apu, kakka ei tule mitenkään kipeästi tai voimalla. Kun illalla ottaa niin aamulla auttaa.

Vierailija
7/29 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää syödä reilusti luumusoppaa ja sitten rajua tuseerausta!

Vierailija
8/29 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseseksi?

Pelottaa pökälettä vaan syvemmälle tamppaamalla. Toisekseen, kukaan ei varmaan halua tökkiä peniksellään takamuksessa väijyvää pötköä joka ei ole nähnyt päivänvaloa vähään aikaan...

Vierailija
9/29 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Olen ollut 10 päivää ummella. Pikkasen tulee tavaraa ulos, mutta kehnosti. Olen pyrkinyt syömään normisti mutten liikaa. Kokeiltu on lactulos, lacsoberoonia ja pegorioonia. Pientä ripulintynkää vaa. Apteekissa sanoi ettei toilax ruisketta kannata (eikä se oo aina toiminukaa). Microlaxia apteekki ja tk suositteli mutneei ennen tehonnu nj en viitti.

Täysinäistä tukosta ei oo, eikä mahaan satu mut tavaraa on case täys. Kui kaua tätä pitäs jaksaa? Onko vinkkejä?416

Vierailija
10/29 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi, liikuntaa, kuitua, kuivattuja luumuja. Voi ottaa hypoynarun ja hyppiä jos ei meinaa tulla.

Vierailija
11/29 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan tuollaisessa tilassa käyttää suoliston tyhjentämiseen tarkoitettuja valmisteita. Apteekista saa ilman reseptiä joitain litkuja. Niitä mitä juodaan ennen tähystystä. Takaan että olo kevenee ja reilusti.

Vierailija
12/29 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa meinas ettei sais niitä enne tähystystä juotavia ottaa, että ne vetää kaiken pois. Muutenki semmoset mieluiten lääkärin ohjeistuksel. Tksta sano että muutenkaa mitää toimenpiteitä (tähystyjsiä sun muita...)ei tehdä ellei oo ns syöpäepäilyitä/ vastaavia.

Eli ootella pitäisi vain.

Vierailija
13/29 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka

Olen ollut 10 päivää ummella. Pikkasen tulee tavaraa ulos, mutta kehnosti. Olen pyrkinyt syömään normisti mutten liikaa. Kokeiltu on lactulos, lacsoberoonia ja pegorioonia. Pientä ripulintynkää vaa. Apteekissa sanoi ettei toilax ruisketta kannata (eikä se oo aina toiminukaa). Microlaxia apteekki ja tk suositteli mutneei ennen tehonnu nj en viitti.

Täysinäistä tukosta ei oo, eikä mahaan satu mut tavaraa on case täys. Kui kaua tätä pitäs jaksaa? Onko vinkkejä?416

Pillerimuodossa Toilax toimii. Noi muut ovat vaan rahastusrohtoja.

Voit toki koittaa magnesiumoksidia- on halvimissa magnesiumpurkeissa tai magnesiamaitoa, jota saa apteekista.

Vierailija
14/29 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa meinas ettei sais niitä enne tähystystä juotavia ottaa, että ne vetää kaiken pois. Muutenki semmoset mieluiten lääkärin ohjeistuksel. Tksta sano että muutenkaa mitää toimenpiteitä (tähystyjsiä sun muita...)ei tehdä ellei oo ns syöpäepäilyitä/ vastaavia.

Eli ootella pitäisi vain.

Tähystyksestä riippuen just suositellaan tyhjennys esmes Colonsterilin avulla. Just tutulle tehtyy tähy divertikkeli-epäilyn takia.

Vierailija
15/29 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elivon tabletit on mulla toiminu, sisältää suolimikrobeja, jotka pilkkoo ruuan. Ennen ateriaa ja kun illallisella ottaa niin aamulla jo toimii. Ite oon käyttäny ummetukseen, ripuliin ja huonoon sulamiseen.

Vierailija
16/29 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavansiemenet - lisää ruokavalioon, 1 rkl joka päivä.  (Isolla määrällä mm. paastoajat tyhjentää koko suolen.) Näitä on kätevä ottaa mukaan matkoillekin.

Vierailija
17/29 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös eri rytmi saa ummelle jos ei saa tyhjennettyä säännöllisesti. Ja joutuu istumaan pitkiä aikoja ja juomaan liian vähän. Tuollaisina reissupäivinä pakotan toimintaan Microlaxilla ettei pääse tulemaan monen päivän putkia.

Paljon vettä ja kuitua, kävelylenkkejä, luumusosetta, Visibliniä, illalla Laxoberon ja pikkuisen apuja vielä Microlaxista.

Vahvaa kahvia aamulla :)

Ei maitoa eikä vehnää, kuten pastaa tai vaaleaa leipää.

Vierailija
18/29 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla suolitukoksen vaara jos kovalla puristamalla tulee vain vähän kakkaa, vai onkose vaan pirun kovalla? Oon siis se joka 10 päivää on ollut ummella. Mua ei kyl satu mahaan. Tosiaan kun tk sanoi puhelimessa että jos vähääkään tulee, ei tarttis huolestua. Mut kyl mua ahistaa vähemmästäkin

Vierailija
19/29 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokavalio, niin alkaa suoli toimimaan. Harvinaista on kasvissyöjän ummetus.

Vierailija
20/29 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt tuotakin, mutta se ei nyt auta kun on tavarat sisällä jo