Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kummiksi pyytää aviopatista vain toisen?

Vierailija
27.05.2016 |

Onko se asiatonta tai loukkaavaa jos pyytää vain ystäväänsä kummiksi, muttei tämän miestä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos patteja on pari, ei ole lainkaan hölmöä pyytää vain toista pattia kummiksi, varsinkaan ellei tunne sitä toista pattia.

Vierailija
2/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin puollan sitä, että aviopatti pyydetään kokonaisuudessaan kummeiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja joo. On meillä mun mies kummina ja mun mies oli pyytänyt meidän pojalle vain veljeään. Minä kyllä luulin, että pyytää koko pariskuntaa, mutta ei sitten suostunut käskemisestäni huolimatta enää korjaamaan. En tosin itsekään arvannut loukkaantua, kun vain miestä pyydettiin, olen vain hyvilläni, ettei minulla ole "velvollisuuksia". Mutta miehen veljen vaimo kyllä mielestäni vähän loukkaantui, mulle, vaikka mieheni se mokasi. 

Vierailija
4/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi. En ole koskaan ymmärtänyt näitä pariskuntakummiuksia.

Vierailija
5/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi pyytää vain toisen, varsinkin jos ei tunne puolisoa ja eihän hän välttämättä kuulu edes kirkkoon.

Vierailija
6/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eivät tykkää pateista. Veikkaan että lähes kaikki patit ovat iloisia siitä, että edes yksi patti on kutsuttu häihin. :)

Vierailija
7/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys. Joskus ennen, kun avioliitto oli suurella enemmistöllä elinikäinen, oli koski kummius nimenomaan molempia. Nyt kun avioliitto on mennyt silkaksi pelleilyksi, ei asia enää ole niin simppeli.

Vierailija
8/8 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pyytänyt. Kummallakin lapsella on kaksi kummia, toinen isän ja toinen äidin puolelta. Kummius harvoin on "jihuu, pääsin kummiksi" vaan suostutaan velvollisuudesta. Jos kummiksi pyydetään entistä työkaveria, niin hänen puolisonsa tuskin ilahtuu pyynnöstä, varsinkaan jos on perheelle vain hyvänpäiväntuttu.

Minulla on neljä kummilasta, joista vain yhdellä on kummina myös mieheni. Kaikki kummilapset ovat syntyneet silloin, kun meillä miehen kanssa oli jo vakaa parisuhde. Ihan yhtä matkaa olemme käyneet synttäreillä ja rippijuhlissa, joten siihen ei kummius ole vaikuttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän