Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mies toheloi niin, että menetti luottamukseni täysin. Asia kuitenkin sovittiin ja nyt tapahtuneesta on puoli vuotta. Mies vannoo uskollisuutta ja rakkautta, mutta en osaa luottaa. Anteeksi olen antanut.
Nykyään pienetkin asiat, kuten että mies huomaamattaan katsoo mielestäni kaunista naista, aiheuttaa suunnatonta ahdistusta ja mielipahaa. Välillä öisin herään hiestä märkänä, koska olen nähnyt unen, että mieheni pettää minua. En pysty lukemaan iltalehteä tai selailemaan Instagramia, koska puolialastomat naiset ahdistaa.

Haluan eroon tästä. Päällimmäisenä tunteena on, että mies pettää tulevaisuudessa tavalla tai toisella. Olen yrittänyt ajatella, että se on sitten sen ajan murhe, mutta en vain pysty. Olen myös todennut, että ahdistukseni johtuu ajatuksistani, joten olen tietoisesti antanut ajatusteni lähteä ja näin lievittänyt ahdistusta, mutta tiedostan, että ajatukseni tulevat pelostani; että toinen pettää tai jättää. En uskalla olla onnellinen. En uskalla luottaa, että toinen ei enää satuttaisi niin pahasti, kuin satutti.
Mies on turhautunut. Hän yrittää olla kärsivällinen, saada luottamusta takaisin (ja osittain on saanutkin), yrittää parhaansa näyttää, että välittää ja rakastaa, mutta mikään ei riitä minulle. Ajattelen, että minun pitää muuttua, pystyä parempaan, olla parempi, kauniimpi, hauskempi ja paras, jotta mieheni ei pettäisi minua. Ja jos en ole, pettäminen, ero ja jättäminen ovat väistämättömiä tosiasioita - mutta onhan se jättäminen ja ero väistämättömiä tosiasioita myös tälläkin menolla.

En aikaisemmin ollut tällainen, ennen kuin mieheni petti luottamukseni täysin. Osaan olla täysin oma itseni kaikkien muiden, paitsi mieheni seurassa. Mieheni seurassa muutun epävarmaksi, tunnen itseni rumaksi, läskiksi ja tämä taas johtaa siihen, että olen kotona ärtyisä ja lyhytpinnainen, vaikka normaalisti olen pitkäpinnainen ja hyväntuulinen.

En tiedä, mitä tehdä.

Kommentit (7)

Vierailija

Ihan normaalia sinulta. Miten miehesi ajautui pettämään? Mä annoin anteeksi ja meni varmaan 10 vuotta ennen kuin luottamus palautui kokonaan , mutta sitten petti uudestaan.

Nyt ei tarvitse enää miettiä luottamuspulaa, mutta olen ihan hajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miksi petti? Miehenkin vastaus on siihen; en tiedä. Sekin siinä häiritsee itseäni. Jos ei tiedä miksi, miten asian voi korjata, jos korjattavaa ei ole.

Olen syönyt e-pillereitä kohta 12 vuotta, välillä taukoja pitäen, mutta kuitenkin. En usko tilanteen johtuvan siitä.
Terapia maksaa ja rahatilanne sellainen, että se ei tule kyseeseen. Muuten varmaan juoksisin kirkuen puhumaan jonkun kanssa, joka osaisi antaa perspektiiviä asiaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
1. Hormonaalinen ehkäisy pois

2. Terapiaan, jos se enää kohdan 1 jälkeen on ylipäänsä tarpeen

nykyään ei taida olla asian asiaa, joka ei ole e pillereiden syytä :D mies pettää niin e pillereiden vika!

Vierailija

Samanlaiset tunteet minullakin.Kävimme pariterapiassa,mutta sen päätyttyä tunteet ja ajatukset palasivat.Olen aina antanut toisen mennä vapaasti, nyt se tuntuu pahalta.Toista ei saisi rajoittaa tai kahlita,inhottaa,kun minusta on tullut tällainen.En ole mustasukkainen, mutta en halua enää tulla nöyryytetyksi.En ole ehkä antanut sydämestäni anteeksi,enkä tiedä,haluankokaan sitten todella. Pettäminen loukkasi tosi syvästi.Haluaisin saada välit kuntoon,toisaalta miehen kosketus ahdistaa. Yritän arvostaa itseäni, toisaalta soimaan itseäni,kun olen antanut hänen kohdella itseäni näin.Joskus ajattelen laittavani tilit tasan, mutta en ole siihen kuitenkaan ryhtynyt. Eroon johtaa tämäkin tie kohta.Vuosi kulunut siitä, kun sain tietää.Toisaalta hyvää on suhteessa myös,vaikkei hän mikään sielunkumppani todellakaan ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaihda suhdetta. Ei se muulla korjaannu.

Ihan kuin niitä uusia suhteita olisi tuosta vain tarjolla nurkan takana ja automaattisesti parempia. Jos on ollut kauan yhdessä ja lapsiakin, niin kynnys vain "vaihtaa miestä" on aika korkea monella. Sitä paitsi luottamus- ja itsetunto-ongelmat voisivat jatkua uudessakin suhteessa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat