miten kuivaksi?
Miten olette saaneet lapsenne kuivaksi ja minkä ikäisenä?
Mulla kohta 2 vuotias tytö, on heti repimässä vaippaa kun menee pissa mutta ei yhtään innostu potalla istumisesta...
olisiko neuvoja?
Kommentit (3)
ei suostunut potalle, ei sitten millään. Mutta hieman ennen kuin pissa tuli, kertoi pissan tulevan. Mä annnoin pojan olla pari päivää kotona ihan ilkosillaan. Silloin poika tajusi mennä itse potalle. Parin päivän päästä laitoin vain pikkuhousut jalkaan. Varmaan pari viikkoa meni, niin että poika pissasi housuihin aina kun hänellä oli jotkut paksut college-housut tai vastaavat. Mutta parin viikon kuluttua meni jo päiväunet ja 2-3 tunnin ulkoilut ilman vaippaa.
Emme siis erikseen vieneet potalle esim. aterian jälkeen, ainoastaan jos olimme lähdössä jonnekin ulos.
Lapsi (en muista tarkkaan minkä ikäinen, ehkä 1v7kk tai 1v8kk) oli ilman vaippaa kotona ja kävi oman tahtinsa mukaan istumassa potalla silloin kun pissahätä tuli. Varoitusaika pissahädän havaitsemisesta pissan tulemiseen oli aluksi niin lyhyt, että jos sillä olisi ollut vaippa päällä, se tuskin olisi ehtinyt poistaa sitä ajoissa.
Eli heti syönnin/juonnin jälkeen potalle käymään, heti heräämisen jälkeen (aamulla, päikkäreiden jälkeen) jne. Olin itse siinä potan luona höpöttelemässä ja oli siinä jotain kivoja lelujakin, että paremmin lapsi viihtyisi. Viitseliäisyyttä ja järjestelmällisyyttä tuo kyllä vaati, mutta toi tuloksen aika helposti, lapsi alkoi itse mennä potalle em. hetkinä. Kesä on kyllä otollista aikaa pottatreeneihin, voi olla ilman vaippa kun voi helposti riisua lapsen ja ei haittaa, vaikka pisu ehtisi tullakin, ei ole kaikki mahdolliset vaatteet märkinä. Pakottaa ei kyllä kannata.