Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia tuntemuksia ennen synnytystä? :)

24.02.2006 |

Vaikka 1-2 viikkoa ennen tai parikin päivää ennen synnytystä. Olisi kiva tietää millaisia " oireita" kaikille on tullut ennen synnytystä :)

Onko esim. ollut pirteempi kuin ennen, vai väsyneempi, onko kipuja ollut, millaisia yms? Kertokaa kertokaa... :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta n. 1,5 viikkoa ennen aloin vuotaa sitä limatulppaverta ja kirvelsi (huomasin synnytykseen lähtiessäkin, että kirvelsi, kun lapsivettä tuli ja loput limatulpasta), vauvan liikkeitä oli vaikea huomata ja kävin kerran niiden vuoksi päivystyksessäkin (kun niitä 10 ei ollut tullut edellisenä päivänä mun laskuihini ja aloin huolestua), tuntui niitä jo monta kuukautta ennenkin tuntuneita " liitoskipuja" (kätilö oli sellaisina niitä pitänyt, kun olin niitä kuvannut) ja niitä mulla tavallisia kohdun kovettumissupistuksia, missä vatsa kohoaa pallomaisemmaksi. Synnytyspäivänä vasta aloin tuntea mietoja kipuja alaselässä, mitkä olivat säännöllisiä. Ne menivät pariin otteeseen ohitse ja tulivat säännöllisiksi lapsiveden mentyä. Eivät mitään kamalia. Niihin limittyivät muutamat kamalat " liitoskivut" .

Vierailija
2/4 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei väsymystä, ei liitoskipuja, ei vaikeuksia olla kaupungilla liikkeellä (tietty välillä piti istahtaa) ...turvotus vain jäi sormiin ja jalkoihin. Olin vielä 39+6 päivänä miltei koko päivän kaupungilla miehen kanssa.

Ja sit ei ollut minkäänlaisia etukäteisoireita, joista olisi voinut päätellä, että kohta se synnytys alkaa. Vastasin sukulaisten uteliaisiin puheluihinkin, että varmaan menee sen kaksi viikkoa yli. Ainut, minkä muistan, oli se, että lasketun päivän iltana vauva liikkui, pyöri ja möyrysi masussa niin, että ihan ihmettelin sitä. Istuin illan sohvalla lukemassa ja kauha meno oli masussa. Ja sit sinä yönä meni lapsivesi ja siitä se alkoi. Vauva siis syntyi rv 40+2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Podin hurjaa väsymystä kaksi päivää ennen synnytystä, nukuin reilu kaksituntisia päikkäreitä ja olin silti tosi väsynyt. Kun käytiin ruokakaupassa suuressa marketissa olin aivan pihalla. Kertakaikkisesti tuntui ettei mun kuuluis olla siellä vaan olin sulkeutunut jo johonkin omaan maailmaani. Menkkamaista polttelua oli ollut neljänä aamuna ohimenevästi. Sitten ei ollutkaan ongelmia valvoa monta yötä putkeen!

Näin jälkeenpäin ajateltuna tosiaan oli ilmiselvää että synnytys lähestyi, muttei ensisynnyttäjänä uskaltanut ajatella, että tosian olisi jo menoa kun oli vielä pari päivää laskettuun aikaan ja kaikkialla povattiin, että yli menee.

nemma&poika 13 vrk

Vierailija
4/4 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyvät unenlahjat ihan vimppapäivinä, tuntui että nukuin paremmin kuin koskaan. Liitoskivut olivat kyllä todella mojovat ja kyljen kääntäminen yöllä oli työn takana... Lisäksi menkkamainen kipuilu voimistui kokoajan ja olikin jo aika kovaa päivää ennen synnytystä. Mitään limatulppaa multa ei irronnut. Lisäksi mulle tuli kauhee vimma saada kaikki asiat hoidettua eli kai sekin osaltaan enteili synnytystä :) Viimeisen homman sain hoidettua päivää ennen synnytystä eli tiukalle meni :)

Sasuliini