Vierailija

Monta kertaa on käynyt niin, että jos joku on tullut minua vastaan koiran kanssa, niin koira on ruvennut haukkumaan ja murisemaan minulle, vaikken ole käyttäytynyt mitenkään uhkaavasti. Mistä tämä johtuu?

Kommentit (20)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onko sinulla jotenkin oudon mallinen tukka, tai iso hattu päässä? Koirat joskus säikähtävät, jos eivät näe ihmisen kasvoja kunnolla. Ruumiinkielesi saattaa myös olla poikkeavaa.

Lokkien ruokinta kielletty!

Vierailija

Kaffepulla kirjoitti:
Onko sinulla jotenkin oudon mallinen tukka, tai iso hattu päässä? Koirat joskus säikähtävät, jos eivät näe ihmisen kasvoja kunnolla. Ruumiinkielesi saattaa myös olla poikkeavaa.
Ei ole outoa tukkaa eikä isoa hattua. Mitenkähän sitten poikkean ruumiinkieleltäni jos vain tavallisesti kävelen vastaan?

Vierailija

Käytätkö jotain outoja hajusteita, isoja aurinkolaseja, pitkää mustaa hametta? Aika outoa kyllä jos useampi koira noin reagoi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koirat haistaa pelon..taidat pelätä koiria ainakin alitajunnassasi.
Pakko myöntää, että olen ollut varovainen koirien suhteen, kun monta vuotta sitten yksi koira puri minua. En myöskään ole niin eläinrakas, että haluaisin itselleni minkäänlaista lemmikkiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käytätkö jotain outoja hajusteita, isoja aurinkolaseja, pitkää mustaa hametta? Aika outoa kyllä jos useampi koira noin reagoi.
En ainakaan hametta, koska olen mies. :D

Vierailija

Mua pelkää monet koirat. Pack leader incoming, alpha male, king of the jungle. On huvittava kävellä pienen seurakoirani kanssa isojen koirien ohi, kun iso saksanpaimen koira menee nöyristellen pikku puudelin ja hänen herransa ohi, kemiaa ;)

Vierailija

Koirat yleensä pitävät minusta, mutta joskus koira haukkui, kun kävelin sateenvarjon kanssa.

Mielestäni ihmisille haukkuvat koirat ovat huonosti kasvatettuja. Omistajana häpeäisin, jos koirani haukkuisi ihmisille.

Vierailija

Piirteitä joihin olen huomannut koirien reagoivan:

Tuuhea parta, erityisesti musta.

Isot hatut.

Liehuvat, väljät vaatteet.

Isot heiluvat kassit ja laukut.

Kävelysauvat.

Erikoinen kävelytyyli.

Tukeva humala.

Tuijottaminen ja pälyily. 

Selvästi erottuvat vakavat mielenterveysongelmat (esim. sisarenpoikani sairastui skitsofreniaan niin kaikki koirani alkoivat murista ja haukkua tälle tavatessa, vaikka eivät ennen olleet moksiskaan).

Itsekseen puhuminen tai muu poikkeava ääntely.

Hyvin möreä ääni.

Aggressiivinen elehtiminen tai kiivas puhetyyli.

Vierailija

Käytätkö mustia tai tummia vaatteita? Tuijotatko koiraa kulkiessasi? Käveletkö koiran kohdalla lihaksiasi jännittäen? Saatat silloin vaikuttaa uhkaavalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käytätkö mustia tai tummia vaatteita? Tuijotatko koiraa kulkiessasi? Käveletkö koiran kohdalla lihaksiasi jännittäen? Saatat silloin vaikuttaa uhkaavalta.
Joskus käytän, joskus en. En tuijota enkä jännitä lihaksia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat