Vierailija

http://www.hs.fi/kotimaa/a1464055115579

Kaltoinkohtelua lisäävät kiire ja resurssipula, arvioi lupa- ja valvontavirasto Valvira.Kaltoinkohtelun riskiä näyttävät Valviran mukaan lisäävän kiire ja henkilöresurssien puute. Kaltoinkohtelutilanteita esiintyy jopa 15 prosenttia enemmän silloin, kun työntekijät kokevat vakituista henkilökuntaa olevan liian vähän.

Eli tällaisista asioista säästetään, samalla kun Haglund ja Stubb ovat lennelleet ympäri maailmaa Puolustusvoimien yksityiskoneilla veronmaksajien rahoilla.

Kommentit (8)

Vierailija

Sen verran olen nähnyt että viedään kokonaan oikeus päättää omista asioista. "Ei anneta sitä keksipakettia, kun vetää ne kaikki kerralla" Sama se on vanhan ihmisen vetää keksejä jos kerran hyvälle maistuu. Nikotiinia ei saa vaikka olisi polttanut vuosikymmeniä. Itse kyllä hoitsut käyvät tupakalla.

Vierailija

Tuohan on sosiaalihuollon kysely, ei terveydenhuollon. Kyseessä eivät ole vanhainkodit tai palvelutalot, vaan sosiaalipuolen palvelut, mitä ne sitten ovatkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tuo oli yksi syy miksi vaihdoin itse hoitoalalta it-alalle. En vaan kestänyt sitä meininkiä, sitä että ihmisiä ei enää pidetä jossain vaiheessa ihmisinä vaan he ovat pelkkiä kiireisten, kovakouraisten hoitotoimenpiteiden kohteita. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuo oli yksi syy miksi vaihdoin itse hoitoalalta it-alalle. En vaan kestänyt sitä meininkiä, sitä että ihmisiä ei enää pidetä jossain vaiheessa ihmisinä vaan he ovat pelkkiä kiireisten, kovakouraisten hoitotoimenpiteiden kohteita. 

Tässä ei ole kysymys hoitotyöstä. Yksikään sairaanhoitaja tai lääkäri ei ole tuohon kyselyyn vastannut. On kysymys sosiaalipuolesta, esim. vanhusten skitsofreniakuntoutusyksiköistä.

Vierailija

"Valvira selvitti maaliskuussa vanhusten kaltoinkohtelua sosiaalihuollon ympärivuorokautisissa yksiköissä. Kyselyyn vastasi noin 7 500 yksityisten ja julkisten palveluntuottajien työntekijää."

Harhaanjohtavasta otsikoinnista huolimatta kyseessä eivät ole sairaalat tai vanhainkodit/palvelutalot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Valvira selvitti maaliskuussa vanhusten kaltoinkohtelua sosiaalihuollon ympärivuorokautisissa yksiköissä. Kyselyyn vastasi noin 7 500 yksityisten ja julkisten palveluntuottajien työntekijää."

Harhaanjohtavasta otsikoinnista huolimatta kyseessä eivät ole sairaalat tai vanhainkodit/palvelutalot.

Sairaalat eivät tähän kuulu, mutta vanhainkodit ja asumispalvelut kylläkin, ja itseasiassa kotihoitokin on sosiaalihuollon alla osittain (kotipalvelun puoli)

http://www.valvira.fi/sosiaalihuolto/sosiaalihuollon-palvelut/vanhustenh...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat