Vierailija

Eduskunnan työasiainvaliokunta korosti hallituksen esityksen (HE 131/1994) johdosta antamassaan lausunnossa (TyVL 8/1994) naisten asepalvelun vapaaehtoisuutta. Valiokunnan mukaan vain muutamassa maassa pakollinen asepalvelu koskee molempia sukupuolia. Valiokunta totesi, että äitiys, synnyttäminen ja lapsista huolehtiminen ovat tärkeitä perusteita sille, miksi naisten pakollista asepalvelusta ei voida puoltaa vain kapea-alaisesti tasa-arvon näkökulmasta.

Kommentit (15)

Vierailija

Kyllä. Toiveeni oli saada sekä lapsia että mies ja nimenomaan tuossa tärkeysjärjestyksessä. Tosin tärkeysjärjestys on iän myötä muuttunut. 1. Lapset 2. Oma itseni 3. Mies, joka ei saa rajoittaa minua liikaa...

Kun lapset aikuistuvat on tarkoituksena, että 2. Oma itse nousee 1:ksi, tosin hengenhädässä olevat lapseni pelastaisin edelleen ensin. Mielestäni miehen kuuluu suojella naisia ja lapsia, silloin kun me suojelua kaipaamme, ei muuten. Naiselle on sekä uhraus että ilo laittaa lapset ohi omien fyysisten ja välillä jopa psyykkisten tarpeidensakin.  Sotikoon miehet, jos eivät muuta osaa, mutta älkää sentään meistä naisista sotiko! Parasta olisi rauha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mun elämän tärkein päämäärä on tehdä uraa ja rakentaa okt, jonka kellarissa on oma baaritiski, videotykki, viimeisen päälle äänentoistolaitteet, biljardipöytä ja flipperi.
N25

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat