Vierailija

Kuka edes haluaa hakea mitään oikeaa parisuhdetta ennen kuin täyttää 25? Ei varmasti kyllä kukaan.

Sivut

Kommentit (22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yleistit sitten oman ajatuksesi. Minun opiskelukavereihini kuului pariskunta, jotka olivat olleet yhdessä lukioiästä asti, ja ovat edelleen nelikymppisinä yhdessä. Kai se on ollut silloin jo vakaa parisuhde.

Vierailija

Mulla oli. Tapasimme kun olimme 18, rakastuimme heti, koimme että olemme sielunkumppanit vaikka ikäeroa oli 15 vuotta. Mentiin naimisiin ja sain pian ensimmäisen lapseni. Nyt, 15 vuotta myöhemmin, olemme edelleen onnellisesti yhdessä. 

Vierailija

Minulla, äidilläni & isälläni sekä isovanhemmillani. Myös mieheni vanhemmilla ja isovanhemmilla.

Minä tapasin mieheni töissä 19-vuotiaana, nyt olemme pian nelikymppisiä eikä ole eropapereita pöytälaatikossa. Sama kuvio meidän vanhemmilla jne.

Kyllä ap:kin vielä löytää sen oikean, mutta vinkkinä: kylää jalat levällään kiertämällä se ei löydy.

Vierailija

Minulla oli parikymppisenä puolitoistavuotias lapsi ja olin ollut jo naimisissakin jotakuinkin 2 vuotta, joten kyllä sanoisin, että parisuhteeni oli aika vakaa.

Kuka haluaa odottaa, että on vanha ja hankkia vasta sitten lapsia? Nyt kun lapset ovat murrosiässä, olen itse edelleen nuori ja elinvoimainen. Ehkä saan nähdä vielä tässä elämässä lastenlastenlapsetkin.

Vierailija

Mä tapasin mieheni 20 vuotiaana. 22 vuotiaana sain esikoisen. Nyt 40 vuotiaana edelleen saman miehen kanssa ja edelleen Rakastetaan toisiamme.

Vierailija

Kylläpäs on huono provo.. Noh vastaan silti. :) Minä haluan, olen 21v ja saman miehen kanssa oltu yhdessä siitä asti kun olin 14v. Nyt oma talo maalla ja vauva tulossa. Ainakin vielä onnellisia ollaan, eipä kukaan varmaan osaa tulevaisuuteen ennustaa ja sanoa onko onnellinen suhteessa parin vuoden päästä vaikka olisi 60v.

Vierailija

Provohan tämä on, mutta esimerkiksi minulla on. Tavattiin miehen kanssa kun olin 16v ja kuukauden päästä täytän 20v, mies loppuvuodesta 21v. Reilu kaks vuotta ollaan asuttu yhdessä ja ainiin tässäpä sulle vielä kirsikka kakun päälle: en ole ikinä harrastanut seksiä muiden, kuin mieheni kanssa.

Vierailija

Teininä alettiin seurustella, 20v:nä ostettiin yhteinen asunto, 23v naimisiin ja eka lapsi, toinen 26v:nä, yhdessä 12 vuotta. Ihan tosissaan ollaan haluttu vakaa parisuhde jo nuorena, miksi ei haluaisi?

Vierailija

Oli mulla sen verran vakaa, että mentiin naimisiin, tehtiin pari lasta ja sitouduttiin 250 000e lainaan yhdessä. Nyt kymmenisen vuotta myöhemmin, jo reilusti kolmenkympin puolella, tuntuu vakaalta edelleen.

Vierailija

Minulla oli. Aloitimme seurustelun lukioikäisenä ja olemme yhä mieheni kanssa yhdessä (35-vuotiaina). Se johtui yksinkertaisesti siitä, että satuin tapaamaan sen oikean niin nuorena. Pidän itseäni hyvin onnekkaana. Toki varmasti persoonakin vaikuttaa siihen, kuinka hyvät parisuhdetaidot ja motivaatio suhteen ylläpitoon ovat parikymppisenä, mutta kaiken edellytys on se, että oikea kumppani sattuu kävelemään vastaan. Jos en olisi tavannut miestäni, tuskin olisin ollut vakaassa parisuhteessa parikymppisenä.

En tiedä, oliko nuoruutensa vakaassa parisuhteessa eläminen niin kurja kohtalo, kuin monet täällä sanovat. Ainoa, mitä se rajoitti, oli se, ettei saanut paneskella ympäriinsä. Muutoin sai pitää hauskaa, ja vakaa parisuhde toi mukavaa turvallisuuden tunnetta muutoin epävarmaan elämäntilanteeseen (opiskelun aloittelu, vaihtelevasti saadut kesätyöt ym.).

Vierailija

Olin tulossa otsikon perusteella urputtamaan vastaan, mutta sitten luin aloituksen: ai hitsi, mähän olen 25. Ei sitte mitään.

ps. parisuhteen saa vakavaksi jos haluaa, asennekysymys.

Vierailija

Vaimo oli 19v kun tavattiin, 25v kun eka lapsi syntyi. Nyt kuopus (kolmas lapsi) on lähdössä kouluun ja me lähennellään molemmat neljääkymmentä. Kyllä minä tätä suhdetta olen aika vakaana pitänyt.

Vierailija

Vakaa parisuhde on mielestäni sellainen jossa ylä ja alamäet tulevat kuukausien tai vuosien sykleissä.

Epävakaa se on silloin kun puhutaan viikoista tai päivistä.

Vierailija

En tiedä, kuinka vakaaksi tätä voisi ap:n asteikolla kutsua, mutta vietämme kumppanini kanssa yhdeksättä vuosipäivää tänä vuonna. Olen 23-vuotias.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat