Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Helmikuiset - Nyt on perjantai!**

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistänpä minäkin kerran pinon pystyyn kun kerran olen ylhäällä jo näin virkeänä.

Koko yö on tullut nukuttua ihan hyvin, vaikka nukkumaan mennessä mulla oli kyllä ekoja kertoja vähän kipeämpiä suppareita. Nytkö niitä sitten alkaa tulla? Eivät kuitenkaan olleet mitenkään säännöllisiä, niitä tuli ½ tunnin aikana 3 kappaletta. Luin jostain, että jos tulevat epäsäännöllisinä niin sitten ei ole vielä synnyttämässä... Että aika tarkalleen niiden kai pitäisi säännöllisinä tulla, esim. 10 min. sisään kolme kappaletta.

Pikkasen mulla tulee myös vähän ruskeahkoa vuotoa housuihin (nii-in tämän haluatte kyllä tietää!), mutta niin tosi vähän että hyvä kun sen huomaa. Jotain kai tuolla kohdunsuulla on tapahtumassa sittenkin!

Neuvola mulla on tänään, voin tulla kertomaan myöhemmin miten meni.

Kuinkas muilla? Kukahan on jo käynyt synnyttämässä tässä välissä?

t. Alanna 39+6

Vierailija
2/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan minä vielä lähtenyt synnyttämään :( No, kai sekin aika tulee...olen jo luopunut odottamisesta,näin menee päivät paremmin. Äidillekin ilmoitin eilen puhelimessa et jos ei ole muuta asiaa, kun kysyä onko merkkejä lähestyvästä synnytyksestä tms. niin ei tarvi soittaa. Kun *erkele niitä merkkejä on ollu jo NELJÄ viikkoa (silloin säännöllisten supistusten takia osastolla) niin vähemmästäkin alkaa hermo mennä. On kyllä jääny monelle kaverillekin lähiaikoina vastaamatta kun ei niillä kuitenkaan ole muuta asiaa.

Muuten ei ihmeitä, jotain limaa valui (vähän) eilen, mut sekin loppu. Nyt päätin alkaa siivoamaan minkä jaksan, mies lupasi hoitaa loput.

Palaillaan päivän mittaan ainakin lueskelemaan ellei muuta tule mieleen.

Ja onnea ainakin Minkki! En muista oliko muita, sorry!

Larppa rv 40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätinpä minäkin nyt ensimmäisen kerran pinoutua. Ahkerasti on tullut sivuja luettu ja elettyä muiden odottajien mukana. Nyt ajattelin liittyä pinoon, koska näyttää siltä, että niin moni on saanut jo nyyttinsä ja meitä odottajia ei enää ole hirmuisasti.

Omassa navassa ei eirikoista. Ei ainuttakaan kivuliasta supistusta tai mitään muutakaan merkkiä alkavasta synnytyksestä. Laskettuaika mulla olis sunnuntaina. Jännä viikonloppu siis edessä ; )

Tänään pitäisi vielä mennä ylimääräiselle neuvolakäynnille kun oli paineet viimeksi pomsahtaneet liian korkeiksi. Lisäksi oli tullut painoa reilu 2 kg viikossa. ( paineet nousi varmasti siitä kun näin puntarin lukemat). Pissa oli onneksi puhdas. No, mutta tänään aikoo terkkari kattoa lähettääkö eteen päin.

Tällaista siis täällä. Nyt voin vain kiittää teitä ahkeria pinojen pystyttäjiä ja toivottaa paljon onnea niille, jotka ovat jo nyyttinsä hakeneet. Lisäksi paljon suppareita meille vielä odottaville ; )

Tiikeri76 + Kunto 39+ 5

Vierailija
4/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko näin (niin kuin ed. kerrallakin), että tänään tämä syntyy. Yön olen kärvistellyt " pikkusupistusten" kanssa, jotka lähinnä aiheuttaa levottomuutta ja vessassa ravaamista. Nyt supistuksia, hieman napakampia tulee n. 7 minuutin välein. Aivan niin kuin edelliselläkin kerralla. Siispä alan siivoamaan, josko niistä sais hommaan pontta. JOspa illan curling-pelin sais katsoa sairaalan telkasta vauva kainalossa... Saapa nähdä. Mutta näin käy, jos vanhat merkit pitää paikkansa.

Edellisellä kerralla homma alkoi juuri tällai aamulla hissukseen. Poika syntyi illalla seitsemän jälkeen. Tulen ilmoittamaan, mikä näistä supistuksista tuli...Lapsi vai p... Jälkimmäistä nyt ainakin toistaiseksi enemmän, kun joka supistuksen jälkeen on vessaan kiire.

Ja viikkoja tänään 40 ja 4 piiiitkän pitkää päivää päälle.

Vierailija
5/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettuaika oli toissapäivänä ja tän viikon olen enemmän oleskellut kotosalla, jos vaikka tulis lähtö. Mutta ei... Mielenkiinnosta kyselen kaikilta GALLUPIA, että miten saatte aikanne kulumaan kotona? Eli mitä puuhailette netissä pyörimisen ja ruoanlaiton lisäksi? Itse olen vähän pyrkinyt lenkkeilemään ja eilen siivosin useamman tunnin. Myös vauvan nuttua olen neulonut, mutta tuntuu ettei enää keksi mitään mielekästä hommaa... Mitään tuntemuksia ei erityisemmin ole, joten ajattelin että vois kai sitä vielä kaupungille uskaltautua huomenna. Esikoista kun odottelee, niin ei aina tiedä miten olis järkevää toimia. Mukavaa viikonloppua kaikille, vauvarikasta sellaista!

Nasu-äiti 40+2

Vierailija
6/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo toinen yö takana kun piti valvoa muutaman tunnin supistusten takia - ja heti ne loppuu kun nousen ylös. Tosin nyt on tullut pari jo näin liikkuessakin. Joopa-joo, saunomalla illalla ja siivoamalla nyt koitan minäki vauhdittaa tapahtumia. Äitini varoitteli kun soitin, että hänelläkin kakkosen synnytys alkoi juuri näin ja sitten eka tosi kivuliaan supistuksen jälkeen saikin heti lähteä synnärille - jossa siskoni syntyi heti kun sängylle pääsi. Toisaalta lohduttavaa, toisaalta alkoi kammottaa...

Mutta eikös olekin ihanaa, että ilmat on näin keväiset jo? Mielikin väkisin kirkastuu tässä auringonpaisteessa - ja illalla saa jännätä taas kisoja!

Onnittelut kaikille poksahtaneille helmille; jokohan se Curacao eilen läksi?

Henrina rv 40+1

Vierailija
7/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mun mielestä aika vain matelee ja on tosi hankala keksiä mitään mielekästä tekemistä. Tosin mullahan on noi kaksi vanhempaa lasta, joten heidänhän kanssaan aikaa menee... Mutta hekin ovat jo niin isoja, etteivät tavallaan tarvitse viihdykettä jatkuvasti.

Olympialaisia olen nyt katellut, onneksi on tullut ne! Sitten olen vähän leiponut ja koittanut pestä pois kaikenlaista pyykkiä mitä nyt tietää ettei ehkä kohta ehdi tehdä... Eilen vielä värjäsin hiuksetkin! Onneksi nyt alkaa viikonloppu ja huomenna ainakin lähdemme koko perheen voimin vielä shoppailemaan. Pitäisi vielä ostaa itkuhälytin.

Mutta aika pitkältä tämä aika tuntuu ja tympii kun ei oikein osaa elää tässä hetkessä vaan vaan odottaa ja odottaa ja odottaa...

39+6

Vierailija
8/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten minäkin. Joskus puolivälissä kirjottelin vähän ahkerammin mut sitten tietokoneen ääressä istuskelut kävi aika hankalaks niin oon vaan sillon tällön lueskellu pinoja...

Mulla tuntuu et tää muksu tulee napanahkasta läpi ennen ku päästään oikeesti synnyttämään. Sunnuntaina ois laskettu aika ja mun sisko oli nähny unta et lauantaina tää syntyy. No enpä usko, ei kauheesti oo merkkejä synnytyksestä, ei minkäännäkösiä kipeempiä suppareita tái muuta. Synnytystapa-arviossa kyllä sanottiin et ei varmaan mene lasketun ajan yli, mut taitaapa mennä.

Noista itkuhälyttimistä... oon katellu niitten hintoja ja musta ne on ihan uskomattoman kalliita. Meillä on pari radiopuhelinta joissa on itkuhälytin toiminto ja maksavat puolta vähemmän eli suosittelen ja niissä on myös se et akut ei lopu kesken ku toimii ladattavilla paristoilla eli jos vaan on tarpeeks paristoja latauksessa niin ei tartte huolehtia, loppuuko toisesta akku tms. Tuntuu vähän muutenkin et kaikki mikä liittyy suoraan vauvaan on ihan järjettömissä hinnoissa eli yleensä hinta on tuplattu... vai oonks mä vaan vähän pihi ;)

Mutta suppareita kaikille ja peukkuja et viikonloppuna syntyis lisää vauvoja.

Ronya 39 + 5

Vierailija
9/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän sitä taas huonosti nukutun yön jälkeen... Uikas kyseli siitä mahan kutinasta.. Mulla on maha täynnä sellasia näppylöitä. Lähinnä muistuttaa jotain nokkosrokkoo. Ja kutina on ihan mieletön. Neuvolalääkärikään ei osannu auttaa muuten ku määräämällä jotain voidetta. Eikä tunnu auttavan... Oisko jotain hormoonijuttuja vai mistä johtuu.. Mut taidan soittaa tänään viä neuvolan tädille, jos ei muuta ni saanpa valittaa olooni..

Supistuksista ei oo taas mitään tietoo. Ei ollu eilisestä saunomisesta näköjään mitään hyötyä. Aika tuntuu kyllä menevän melko nopeesti. Tietty ku on tota kouluaki vielä hoidettavana sen minkä jaksaa. Ja porukoitten koiraa oon käyny aina kerran päivässä ulkoiluttamassa, tulee itteki oltua ulkona. Ja vanhemmat ku asuu tossa vajaan kymmenen kilsan päässä. Ja kotona oon tietty siivoillu ja muuten touhuillu.

Uskomatonta, et Larppa oot vielä täällä! Olin jo melko varma, et oot jo lähteny... Taitaa pikkunen viihtyä masussa turhanki hyvin... =)

Nyt myöhäiselle aamiaiselle. Mieski on tänään kotona pekkasta viettämässä. Saa sit pitkän viikonlopun.

Jansku & Möhkis 39+4

Vierailija
10/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eräpäivä tänään ja näyttäisi siltä että ei saatu tästä vaavasta synttärilahjaa miehelle ja mummille =( Tosin edellinenkin synnytys kesti vaivaiset 5,5 h joten vielähän tässä hyvin ehtisi tämän vuorokauden puolella. Siivonnut olen kovasti ja leiponut, illalla tulossa iso kasa vieraita, osa on tosin kohteliaasti soittanut että vieläkö sopii tulla...mikäs tässä, ei tämä näillä näkymin ole lähelläkään syntyä. Siis vain ja ainoastaan kivuttomia suppareita täällä tähän saakka. Ei siis ollut apua siitä vyöhyketerapiastakaan. Meilla valvotaan yöt taaperon takia, joka joka yö kipuaa meidän sänkyyn eikä todellakaan ole nukkuja rauhallisimmasta päästä, äippä jää siinä sitten vähemmille unille.

Eilen ostin viimein vaaville kotiintulovaatteet kun löysin mieleiseni, ovat paraikaa koneessa pyörimässä. Ja muutaman tutin ja muuta pikkusälää. Mies kyllä yrittää vähän hillitä, mutta minkäs teet, eipä tässä ole muutakaan tekemistä =) Mulla päivät menee taaperon kanssa touhutessa, minnekkään en ole päässyt edes kyläilemään kun auto on hajalla ja korjaamolla ensimmäinen vapaa aika 9.3. Eli synnärillekin mennään sitten taksilla, vaikka en kyllä yhtään ihmettelisi vaikka vaavi päättäisi odottaa auton kuntoon saamista. No, eipä tässä paria viikkoa pitempään enää millään mene.

Onnittelut taas uusille vauvan saaneille! Yo_Larvanto, ilmoittelehan joko teillä on vauva maailmassa!

Mukavaa viikonloppua kaikille ja paaaljon supistuksia ja ihania vauveleita!

Manna ja eekuli 40 tasan

Vierailija
11/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas kävin neuvolassa, ja kaikki oli mallillaan, ei ollut pissassa mitään labran mukaan, vaikka viimeksi leukosyytit oli kahdella plussalla. Painoa on tullut koko raskausaikana 17kg :O Eli keväällä sitten karistelen kiloja toivottavasti imetyksen avulla ja vaunulenkeillä.

Tänään on tuntunut alavatsalla sellaista vyömäistä kiristelyä, jota tuntui myös esikon synnytystä edeltävänä päivänä...toivottavasti pian pääsisi synnyttämään!

Mä en myöskään saa mitään ihmeellistä päivän aikana tehtyä, mulle on riittävä suoritus, että vien esikoisen ulos kerran päivässä ja teen ruuan.Tuo meidän 2v1kk tyttö kyllä järjestää puuhaa, vaikka nyt on päikkäreillä ja osaa kyllä leikkiä itsekseenkin.Yritän levätä aina kun voin, jos synnytys alkaa yöllä.

Spiral 40+3

Vierailija
12/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 40+5 ei tuntemuksia. Olin tänään vyöhyketerapiassa saa nähdä auttaako ainakin hoidon aikana tuntu kohdussa. Nyt olen sit ainakin kokeillu tietääkseni lähes kaikkia käynnistysmenetelmiä, saunaa + kylmää käärettä, siivousta, seksiä... hulluna puuhaillu kaikkea kolannu lunta ja vetäny esikoista pulkassa. Joinakin iltoina tuntunu pari supparia mut ei muuta.

Ja kaikkien kommentit on et vieläkö sä oot kasassa.

Eilen kaikki ok neuvolas. Maanantaina taas ja keskiviikkona lähete sairaalaan mut tuskin sitä viel sillon käynnistetää sit siel sais ravata parin päivän välein ja kun matkaa on tunti suuntaansa nii ei oikein innostais ravat monena päivänä. Toivottavasti tää syntys nyt viikonloppuna. En halua käynnistykseen.

Toiveikkaana Niina rv 40+5

Vierailija
13/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan poka tuli rv 40+0 ja niinkuin kävin ilmoittamassa maanantaina että tänään mennään - fiilikset oli sellaiset koko päivän eli sellaista pientä suppailua oli. Mä sain neuvoksi niihin kärvistelyihin kotona että pysyy pienssä liikkeessä koko ajan - ei sohvalla makoilua. Tein työtä käskettyä ja se auttoi :) Ja suihkussa lorottelin vähän väliä - avas ilmeisesti paikkoja :)

Voi nyt kuuluu huuto joten kaikille viime metriläisille tsemppiä ja paljon supistuksia, oon käyny lukemassa pinoa aina kun ehtii mutta koskaan ei jouda kirjoittaa .

Ja kaikille jakaantuneille onnea :)

minkki kera oskun 4 pv

Vierailija
14/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli maanantaina suunnitellusti sektiolla syntyi poika. Mitat 51,5 cm ja 3780 g. Eilen kotiuduttiin ja hyvin ollaan jakseltu. Maitokin nousi hyvin, eli eipä muuta kuin totuttelemaan taas tähän vauva arkeen.

Vierailija
15/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä heräsin 2 aikaan supistuksiin. Olivat sitten niin kipeitä, etten saanut enää unta. Maatessa niitä tuli 7 minsan välein ja kun ylös nousi, niin lopahtivat lähes kokonaan. Siinä sitten alkoi valumaan vaaleanpunaista vetelää limaa jossain vaiheessa ja soitin synnärille. Käskivät tulla aamun aikana tarkistamaan onko lapsivettä. Menin sitten 9 aikoihin ja eipä ollut! Ties mitä verensekaista limaa sieltä sitten tulee?? Taisi larpalla ja jollain muullakin ollut tullut limaa yöllä...

Pyysin sitten tekemään sisätutkimuksen, kun kerran siellä olin.Siitäkös vasta masennuin: 2 cm kanavaa ja juuri ja juuri sormelle auki!! Siis monta tuntia " kärvistelyä" suppareitten kanssa, eikä mitään tehoa.

Kätilöllekin sanoin, että tiedän melko varmaksi, että mun omat supparit ei tuu riittämään ikinä synnytykseen. Esikoisen synnytyshän alkoi vesien menolla ja sitten käynnistettiin tipalla vrk:n päästä. Eli mä oon täällä 7.3. asti! Toivottavasti ei nyt vaan ala joka öisiks noi viimeöiset... Sitte oon kyllä rikki, ku pitäis päivät kumminki jaksaa esikon kanssa.

Tsemppiä taas muille odottajille ja onnea synnyttäneille!

Tuu-Tikki82 rv 40+3

Vierailija
16/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUUTIKKI: harmi, ettei suppareista ole ollut tuon enempää " apua" . Toivotaan nyt silti että paikat lähtisivät itsestään avautumaan. Tuo lima jota sieltä tulee on kai varmaan limatulppaa? Sitähän voi irrota vähän kerrallaankin. Mullakin tulee jatkuvasti nyt jotain tuhrua. Käynnistystä en muuten itsekään toivo!

Kävin itsekin neuvolassa kääntymässä: kaikki ok. Paino jopa laskenut hieman! Alusta on mullakin tullut 17 kiloa, eniten tuli muuten alussa ja keskellä raskautta. Viimeisien kuukausien aikana on painonnousu selvästi hidastunut. Kerroin tuhrustakin, kuulemma kai johtuu vain siitä että kohdunsuu on pehmenemässä ja ehkä avautumassa?? Tuo tuhru näkyi muuten pissakokeessakin, terkka sanoi että pissassa oli pikkasen verta!

Niin, ensi viikoksi sain ajan keskiviikolle ja jos silloin tosiaan olen taas neuvolassa niin lähettävät mut sitten sieltä kohta tuonne äitiyspolille. Vauva on sylissä viimeistään 10.3. eli tasan kahden viikon kuluttua, näin terkka meinas:-). Mutta nyt en tosiaankaan toivo, että vielä niin pitkä aika menisi. Heh, pitkä ja pitkä tosiaankin.

Alanna 39+6

Vierailija
17/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulin takas kotiin kärvistelemään vielä (hetkeks). Aamuyöstä valahti jotain housuun ja sain ohjeeks nukkua ja tulla tarkistuttamaan aamulla. Soitin sit aamulla, että tuunko, kun ei ole lisää valunut ja suppailee 7 min välein. No sanoivat että ole kotona vaan ja käy suihkussa jne. No sitten neljän aikaan todettiin miehen kanssa, että käydään nyt mielenrauhan vuoksi ainakin, että tiedetään tilanne. Suppareita siis on ollut koko päivän 5-8 min välein. Kipeitä selästä ja välillä sanoin jo etten kestä toista tällästä. Seuraava voi sit olla jo helpompi. No tuomio oli: kanavaa ei enää oikeastaan jäljellä, vauvan pää alhaalla ha auki reilulle sormelle. Ja mikä tärkeintä: kohdun suu on tullut alemmas keskiviikon yliaikaiskontrollista. Sanoi kätilö, että jäädä saa, mutta kotiinkin saa mennä. Nyt sit tulin kotiin ja aion ainakin vielä olla mutta supparit jatkuu vaan. No katsotaan koska sitä mennään sitten. Nyt auttaa kuuma kaurapussi, sitten kun ei enää, niin meen suihkuun.

Eli kai meillä kohta on näköyhteys pikkuiseemme.

T:Minna ja OnniElsa rv 41+5

PS: tsempatkaahan, ettei mun tarvis maanantain käynnistystä odotella enää!

Vierailija
18/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi ti 21.2. klo 4.31 iso helmityttö, 4910-56-37. Kävi just niinkuin pelkäsin, eli reilua päivää ennen sovittua sektiota tuli lähtö, onneksi kuitenkin päädyttiin siihen sektioon. Tänään tultiin kotiin, tyttötrio tuntuu ihanalta!

adalmiina

Vierailija
19/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut jakautuneille ja ihanaa vauva arkea!

Kovasti kaipailen myös jo nyyttiä syliin, päivät vain menee, mutta mitään ei tapahdu!

Eilen oli LA, kävin uimassa ja illalla reippaalla kävely lenkillä, mutta tuloksena vain muutama napakampi supistus, höh!

Tänään kävin neuvolassa, eipä mitään uutta siellä. Todettiin vain että melko iso vaavi on tulossa, joten ei tarttis hirveesti enää mennä yli lasketun. No, ens vkolle sain vielä ajan neuvolaan, sen jälkeen jos ei ole syntynyt siirryn äitipolin asiakkaaksi.

Kateeksi käy Larppa, olet varmaan jo päässyt tosi toimiin. Aika uskomatonta että voi olla jo noin paljon auki, muttei ole synnytys vielä käynnistynyt. Tuntuu että itsellä päivittäin supistuksia ollut jo kahden vkon ajan, mutta tuskin avanneet vielä paikkoja. Harmittaa kun en maanantaina pyytänyt kätilöä katsomaan kun kävin äitipolilla käyrillä.

Tosta La:sta vielä sen verran,että katsoin vanhoja äitiyskorttejani ja niissä LA on katsottu viimeisten menkkojen mukaan, nyt annettu LA ultran mukaan. Edelliset lasketut pitivät hyvin paikkansa, joten nytkin varmaan syntyy menkkojen mukaan annetun ajan lähettyvillä eli 28.2.

Joka päivälle oon yrittäny kehitellä kaikenlaista tekemistä, vaikka levätäkkin oisi tietysti hyvä, mutta jotenkin sitä vaan ei malta olla aloillaan.

no, tällaista tällä kertaa. Hyvää viikonloppua kaikille ja paljon supistuksia!

- Katerina & toukka 40+1-

Ps. joko Mikaela on päässyt lähtemään synnärille?

Vierailija
20/20 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kotiuduttiin tänään aivan syötävän suloisen tytön kanssa!

Eilen (23.2, rv39+3) aamulla alkoi heti kipeät ja säännölliset supistukset klo 6:24. Väli vain kolmisen minuuttia. Mieheni heitti esikoisen tarhaan ja lupasi soitella ennenkuin lähtee työmaalle. Alle puolen tunnin päästä supistusten alusta olin jo kaksinkerroin aina supistuksen tullen, joten soitin miehen takaisin kotiin. Sairaalaan kirjauduttiin klo 7:40. Olin 4cm auki mutta kohdunkaulaa vielä sentin verran (uudelleensynnyttäjällä siis kohdunsuu aukeaa vaikka kohdunkaulaa vielä reunoilla, uusi tieto mulle). Käyrällä pystyin olemaan vain hetken.

Siirryimme synnytyssaliin jossa otin ilokaasua. Ei auttanut, pyysin epiduraalin ja sanoin että alapäässä ihmeellinen tunne. Kätilö katsoi että olen 6cm auki ja suositteli spinaalia, koska vaikuttaa nopeammin. Sen laittaminen kesti, kun mulla kuulemma harvinaisen syvällä se spinaalitila. Laitto onnistui klo 8:30 (tämän kestin ilokaasulla ja olin A-I-V-A-N hervottomassa tilassa, nauroin vain ja puhuin aivan pimeitä). Sain myös oksitosiinitipan jottei synnytyksen eteneminen hidastu.

Spinaali vei KAIKEN kivun, mikä oli taivaallista (esikoiselle en ehtinyt saamaan kuin Petidinin mikä ei vienyt kipuja yhtään, päinvastoin, avasi kohdunsuun rajusti tunnissa). Klo 9:10 sanoin että on outo tunne alapäässä, kätilö sanoi että olen 10cm auki. Heti käsikopelon jälkeen meni vedet. Ponnistus alkoi klo 9:20 ja tyttö syntyi klo 9:25.

Kokonaisaika siis supistusten alusta synnytykseen 3h. Tyttö oli 49cm ja 3432g, pää 35cm. Pisteitä 9/10, piste lähti väristä.

Nyt siis ihmetellään tätä kahden tyttären arkea täällä kotona. Lapsiemme ikäeroksi tuli 2v 20pv. Saimme luvan lähteä jo tänään kotiin, onneksi. Sunnuntaina mennään vain käymään näytillä kun lääkäri on sairaalassa kierroksella.

Toivottavasti muutkin saatte pian omat helmenne syliin! Miten nuo vauvat ovatkaan NOIN pieniä?!

t. Onnellinen Mikaela kera pienen tyttösen