Vierailija

Minulla oli lukioikäisenä sellainen ripsiväri, jossa oli kaksi päätä, valkoinen väri alle ja musta päälle. Unohdin kerran laittaa sen mustan, ja menin vitivalkoisilla ripsillä koko päivän. Olisiko ollut koeviikko tai jotain, koska en käynyt koulussa, mutta kävin kyllä lääkärissä, pankissa lunastamassa lahjashekkejä ja muutenkin kiertelin pitkään vaatekaupoissa yms.
Vasta yhdessä peilissä huomasin ripseni ja paniikki iski, muistan kun yritin kauppakeskuksen vessassa vedellä repiä ripsiväriä irti, huonolla menestyksellä... No bussilla kotiin, naama maata kohti eikä katsekontaktia keneenkään. Olin muutenkin todella epävarma, joten tämä ahdisti pitkään. Bussikuskin ajatukset kummittelivat mielessäni (usein sama kuski) :D

Samoihin aikoihin kuulin vinkin, että hiukset näyttävät tuuheammilta, kun laittaa hiuslakkaa pää ylösalaisin. Pitihän sitä kokeilla. Olen edelleen lyhyt ja vessanpeilit liian korkealla, varpailla seistessä näen kasvoni kokonaan. No katsoin sitten peilistä että "onhan se vähän pöyhkeämpi, hyvin toimi".
Meille tuli jostain syystä samana päivänä sukulaisia kylään ja seurustelin heidän kanssaan. Useampikin kommentoi hiustyyliäni jopa huvittuneena, mutten ihmetellyt yhtään, olin vain ylpeä hiuksistani ja ajattelin että sukulaiseni ovat liian kaavoihinsa kangistuneita.
Myöhemmin illalla (vieraat olivat jo lähteneet) katsoin kokovartalopeiliin. Kampaus oli pysynyt hyvin, koska hiuslakka oli vahvaa ja olin ollut rauhallisesti sisätiloissa. Pitkät hiukseni menivät suurin piirtein näin: päälaelta korviin ohuena päätä myöden menevä liimaletti, siitä puolivälikaulaan "pöyhkeämpi" ihan okei, hartoiden kohdalla koko komeus sinkosi lähes vaakasuorassa jokaiseen suuntaan ja kaiken kaikkiaan näky oli koominen.
Sukulaiset eivät tainneet koskaan ymmärtää että kyseessä oli nolostuttava moka, ainakin pari naissukulaista myöhemmin täysin vakavalla naamalla suosittelivat hyviä hiuslakkoja ja muita, ajattelivat tosissaan että kyseinen kampaus olisi ihanteeni ja pyrkimykseni.

Kommentit (1)

Vierailija

Aikuisella iällä olen mennyt töihin konttoriin niin että kulmakynän sijaan olin laittanut tummanvihreää kajalia kulmiin. Ei näkynyt hämärässä kotivessan valaistuksessa, mutta työpaikan hississä huomasin, etät ei helvetti, ne kulmat on vihreät :D

Kun jossain vaiheessa lihoin, en viitsinyt ostaa isompia rintaliivejä, vaikka tissit tursuivat kupeista yli. Olin aika irstaan näköinen näky kun liivin kuppien yllä löllyi tursuvat lisärinnat :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat