Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia kolestroliarvoja teillä on?

kolestroli
19.05.2016 |

Hitusen skitsottaa, kun sukuperintönä hillitön riski saada sydän- ja verisuonitauteja. Niin monella matka päättynyt nuorena meidän suvussa. Ja nyt sitten omatkin kolestroliarvot koholla. Kokonaiskolestroli oli 5.1 ja hyvä kolestrolikin liian alhainen (1) ja paha koholla myös (3.8).

Kauhian pahat luvuthan nuo ei vielä ois, jos ei tietäis, että olen vasta 31-vuotias, säännöllisesti liikkuva, hoikka, tupakoimaton ja muutenkin sinänsä terve ihminen, jonka ruokailutottumukset on kunnossa. Juuri mitään en siis voi itse asialle enempää tehdä. Lääkitystä ei vielä näillä lukemilla aloiteta, vaikka riskisukuun kuulunkin.

Minkälaisia lukuja teillä on löytynyt kolestrolimittauksissa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoa, ei oo koskaan mitattu.

Vierailija
2/6 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä statiinisyöjän viimeisimmät tulokset: HDL 0,85 ja LDL 2,97 eli kokonaislukema 5,3. Ottaa aivoon koska statiinit eivät ole auttaneet minua laisinkaan vaikka syön tunnontarkasti myös ravitsemusterapeutin ohjeiden mukaan. Nyt pitäisi mennä syömään kauralesepuuroa kolesterolivaivaisen margariinin kanssa. Rasvaa menee päivässä noin 4 rkl eli kasviöljyt plus puuron vaivaismargariinit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kokonaiskolesteroli 5.1. HDL on 2. Koko ikäni harrastanut liikuntaa 4krt viikossa. Syön terveellisesti. Painoindeksi alle 20 ja kehonkoostumusmittauksessa rasva% 15. Näköjään todella todella periytyvää, koska suvussa on kanssa tätä korkeaa kolesterolia. Harmi juttu tässä on se että olen iältäni vasta 20.

Vierailija
4/6 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolestroli kirjoitti:

Hitusen skitsottaa, kun sukuperintönä hillitön riski saada sydän- ja verisuonitauteja. Niin monella matka päättynyt nuorena meidän suvussa. Ja nyt sitten omatkin kolestroliarvot koholla. Kokonaiskolestroli oli 5.1 ja hyvä kolestrolikin liian alhainen (1) ja paha koholla myös (3.8).

Kauhian pahat luvuthan nuo ei vielä ois, jos ei tietäis, että olen vasta 31-vuotias, säännöllisesti liikkuva, hoikka, tupakoimaton ja muutenkin sinänsä terve ihminen, jonka ruokailutottumukset on kunnossa. Juuri mitään en siis voi itse asialle enempää tehdä. Lääkitystä ei vielä näillä lukemilla aloiteta, vaikka riskisukuun kuulunkin.

Sulla ei voi olla ruokailut ok. Näkyy hyvän ja huonon kolesterolin suhteesta. Asialle voit tehdä paljonkin, jos vain haluat.

Vierailija
5/6 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kolestroli kirjoitti:

Sulla ei voi olla ruokailut ok. Näkyy hyvän ja huonon kolesterolin suhteesta. Asialle voit tehdä paljonkin, jos vain haluat.

Omasta kokemuksesta sanon sen verran, että aina ei voi ruoka vaikuttaa kolesteroliin. Olin parikymppisenä himoliikkuja, söin ok, en polttanut tai juonut mitenkään kohtuuttomasti. Sain työterkalta kauheen ripityksen kun kolesteroli oli yli 8. Painoin suunnilleen 50kg mut hän oli sitä mieltä että syy on mun elintavoissa. Yli 10 vuotta myöhemmin mulla todettiin munuaissairaus josta johtui toi korkea kolesteroli. Ja silloin lääkäri sanoi, että tän työterv.lääkärin olis ehdottomasti pitäny laittaa mut jatkotutkimuksiin sillon, koska tollasia arvoja ei tule vaikka söis mitä ja miten, ellei jotain muuta ole pielessä.

Tuo sukurasite on myös sellanen asia, mihin ei pakosti auta vaikka miten söisi.

Vierailija
6/6 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokonaiskolesteroli 3 ja Hdl noin 2 ja Ldl ja triglyt alhaiset. Äidillä ja veljillä on Ap:n tapaiset arvot. En osaa sanoa miksi mulla on paremmat. En syö erityisen terveellisesti enkä liiku paljoa. Varmaan olen perinyt edesmenneen isäni geenit, sillä hänellä ei ole suvussa ketään sydänsairaita.