Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen tapaillut 6 kk miestä joka on jollain tavalla masentunut. Hän ei ole kertonut kovin tarkkaan mutta on siis syönyt monta vuotta mielialalääkkeitä ja ennen sitä oli kuulemma todella huonossa kunnossa. No, nyt hän käy töissä ja harrastuksissa, kavereita hänellä ei oikein tunnu olevan. Tavatessa hän on ihan normaali ja pirteänoloinen mutta ihmettelen sitä miten hän ns. katoaa välillä eikä vastaa viesteihin. Pidämme kuitenkin lähes päivittäin yhteyttä ja hän viestittelee innokkaasti. Sitten saattaa mennä päiviä tai jopa viikko ettei hänestä kuulu oikein mitään, ei vastaa minulle kuin ehkä pitkän ajan päästä ja lyhyesti. Ja sitten taas yhtäkkiä viestiä pukkaa koko ajan. En kehtaa kysyä asiasta koska en tietenkään oleta että jatkuvasti täytyy olla tavoitettavissa mutta jotenkin hän tuntuu välillä kuin eri ihmiseltä. Voiko tämä liittyä masennukseen ja pitäisikö huolestua? Mitään toisia naisia tähän ei taatusti kuulu sen tiedän. Hän ei noina etäisinä aikoina edes käy paikalla somessa.

• ylös 6
  • alas 2

Kommentit (10)

Vierailija

Ainakin mulla on niin että välillä väsyy esim sosiaalisiin tilanteisiin ja siksi pitää pitää taukoa, täytyy ladata energiaa.

• ylös 14
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mieti kannattaako jatkaa suhdetta. Et tiedä diaknoosia. Et tiedä mitä tapahtuu jos hän jostain syystä ei ota lääkkeitä tai lääkkeet ei tehoa. Suosittelen pysymään kaukana / tarkista ainakin mikä diaknoosi hällä on.

• ylös 2
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö mielialalääkkeen pitäisi pitää masennus loitolla?

Ap

Mulla ei ainakaan toiminut mitkään mielialalääkkeet yhtään, monia kokeiltiin. Ja monella ne toimivat "vähän", eli auttavat jotenkin jaksamaan elämän syrjässä mutta eivät tosiaan muuta entiseksi ei-masentuneeksi itsekseen.

Tuollainen käytös on kyllä hyvin tavallista masentuneelle. Masennus vie voimat välillä, eikä jaksa nähdä ketään ,puhua kellekään eikä tehdä mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mieti kannattaako jatkaa suhdetta. Et tiedä diaknoosia. Et tiedä mitä tapahtuu jos hän jostain syystä ei ota lääkkeitä tai lääkkeet ei tehoa. Suosittelen pysymään kaukana / tarkista ainakin mikä diaknoosi hällä on.

Ihan vainoharhaisen oloista alkaa epäilemään että toinen valehtelee diagnoosinsa tai ei ota lääkkeitään. Masennus on hyvin tavallista, tuo kuvattu vaikuttaa tyypilliseltä masennukselta, ja lääkkeet ei läheskään aina tehoa kovin hyvin.

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Hän on kyllä aivan upea mies joten en anna tämän asian häiritä tai mielenterveysmurheiden ylipäätään. Olen tukena jos olen hänestä luottamuksen arvoinen. <3

Ap

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Mä en joskus vaan jaksa olla niin aktiivinen viestittelyssä, joten joskus itsekin sorrun tuollaiseen vaikka tiedän että se on vähän ikävää sille toiselle :/

Vierailija

Jos olette jo 6 kk tapaillut, niin voi minusta asiasta kysyäkin, vai? Onhan siinä varmaan jo tulevaisuudentoiveetkin jo vähän käyty läpi.

Vierailija

Masentuneet ovat sitä paitsi yleensä fiksuja ja erittäin tunnollisia ihmisiä. Masennus nimittäin vaati monimutkaisia aivoprosesseja syntyäkseen. Kuten sanonta kuuluu, "autuaita ovat puupäät".

Vierailija

Hän onkin fiksu ja kiltti. Raskaita menetyksiä kokenut. En ole painostanut tarkkaan ruotimaan masennustaan koska vaikuttaa siltä että haluaa mieluummin jutella muista asioista kun näemme. Pettynyt ihmisiin aiemmin. Luottamusta rakennamme vähitellen. Lähinnä olen noita etäisiä jaksoja murehtinut että tykkääkö kuitenkaan riittävästi. Vaikka tavatessa pelko siitä unohtuu heti.

Ap