Mä en kestä. Vain lenkkarissa mun jalka voi hyvin.
Multa meni akillesjänne toista vuotta sitten. Sen jälkeen olen kokeillut kymmeniä kenkiä. Kaikissa muissa jalat kipeytyy paitsi niissä kauheissa lenkkitossuissa.En ole ollenkaan lenkkari-ihminen, mä tykkään tallustaa balleriinoissa ja muissa kevyissä kesäkengissä ilman sukkia.En kestä, jos mun on aina vaan laitettava lenkkitossu jalkaan. Eihän niitä käytetä kuin urheillessa. Ja mä en edes urheile.
Kiva on lenkkarit hameen kanssa tai kesäterassilla. Tai helteessä muutenkaan, jalat haisee.
Kommentit (7)
Aivan sama mitä muoti on.
Mun tyyliin ei vaan sovi lenkkarit. Inhoan koko sanaa.
Aina oon kesäajat vetäny balleriinat jalassa.
Tunnen tuskasi. :( Mä taas rakastan korkokenkiä ja toki kauniita kenkiä muutenkin, mutta mun jalkaan ei jotenkin sovi useimmat vaan saan kauheat rakot. Ainoastaan nilkkaremmilliset pysyy ja tuntuu tarpeeksi mukavilta. Jalankoko on ikävästi 38 ja 39 välissä, toinen tiukka ja toinen hölskyy. Viimeksi sain ballerinoista (!) ihan hirveät verirakot molempiin nilkkoihin vaikka ne sovittaessa tuntuivat ihan hyviltä. Ja kävelin niillä noin puoli tuntia...
Harmittaa, olisi kiva käyttää erilaisia korkokenkiä ja pistokkaita ja muita joita on tullut kaappeihin ostettua, vaan ei. :(
Soodaa yöksi ja aamulla imurointi, jos kengät haisee. :) ja se Compeedin (vai b?) rakonestopuikko on huikeeta tavaraa, sillä saa rakot kyllä suht hyvin estettyä. :)
Eipä ihme, jos jalka pysyy kipeänä, kun ballerinoilla yrität kävellä. Itsekin kuljin kesän tuollaisilla pohjattomilla rönttösillä, ja syksyllä jalat eivät sitten kelpuuttaneetkaan mitään muita kuin lenkkitossuja. Nyt ovat terveet, mutta tiedänpähän, etten tuollaisiin "kenkiin" enää koske. Korkokengätkin terveellisemmät.
Onhan nyt olemassa muitakin kenkiä kuin lenkkareita ja ballerinoja. Ei ole ihme jos jalat kipeytyy ballerinoissa, kun niissä on olemattomat pohjat eikä mitään tukea jalalle eikä iskunvaimennusta pohjassa. Mutta onhan hyvänen aika olemassa muitakin kenkiä kuin lenkkareita ja ballerinoja. Niihin pitää sitten vain satsata enemmän.
Itse olen kirjaimellisesti kantapään kautta oppinut, että halpoja ja huonoja kenkiä ei kannata ostaa. Hinta on aina kolminumeroinen, mutta kestäväkin sitten vuosia ja jalat kiittävät.
Onneks tällä hetkellä on muotia pukea lenkkarit (tai tennarit-nimellä kulkevat lenkkarin näköiset kengät, ei siis "oikeat" tennarit) hameenkin kanssa.