Vierailija

Siis ei tarvitse välttämättä olla juuri mikään oikesti "uusi resepti" mutta semmoinen mitä ette ole ennen leiponeet ja näitte vaikka kirjassa/lehdessä/tvssä ohjeen siitä ja tykästyitte siihen. Tiedättekö mitä tarkoitan? Haluaisin siis leipoa jotain minulle uutta jonka joku on havainnut hyväksi :)

• ylös 3
  • alas 0

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tytär teki äitienpäiväksi mango-lime-juustokakkun. Tosi hyvää oli.

Laittoiko emmentalia vai edamia? Vaiko Auraa?

• ylös 0
  • alas 27
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytär teki äitienpäiväksi mango-lime-juustokakkun. Tosi hyvää oli.

Laittoiko emmentalia vai edamia? Vaiko Auraa?
Hah hah haa. Googlettamalla löytyy kaksi vaihtoehtoa, en tiedä kumpaa ohjetta käytti, kun oli lahja. Aura ois voinut sopia hyvin seuraksi.

Vierailija

Tein piimäkakkua pellisen omalla sovellutuksella.

Leivinpaperin päälle ohut kerros taikinaa, jonka päälle kerros ohuita omenaviipaleita+kanelisokeria,

seuraavaksi kerros taikinaa ja päälle omenaviipaleet+kanelisokeri.

Tästä saa vielä paremman, kun sekoittaa aprikoosimarmelaadiin reilusti sitruunamehua ja sekoitus

päällimmäisten omenaviipaleiden väleihin pieninä läiskäreinä. Muutakin hilloa ja täytettä esim. raparperiä

voi käyttää.

Suurin työ tässä on omenoiden kuoriminen, viipalointi ja asettelu taikinan päälle.

Vierailija

Brookieita olenkin jo tehnyt ja hyviä olivat! Taikapannarit kuulosti mielenkiintoiselta, samaten nuo kevyemmät smoothiekakut. Vinkatkaa lisää kiitos!

Vierailija

Oi, kuulostaa ihanilta nuo brookiet! Minä olen sen verran aloittelijaleipuri, että olen tehnyt vain no-bake juustokakkua (olisiko ollut ida365-blogin ohje) ja kookospalloja (kotikokissa mailolla) Kummatkin helppoja, nopeita ja hyviä, tuollaisia go to-leivonnaisia.

Vierailija

Airfryer-suklaakakku! Googlen ensimmäisiä tuloksia, blogin nimi oli joku 'almostfamousmom'. En ole ikinä, ikinä saanut kakusta noin pehmeää, mureaa ja kosteaa, vieraatkin ihmettelivät miten sain sen aikaiseksi. Itse asiassa toinen on lähtemässä tulille ihan tämän viestin jälkeen :)

Vierailija

Löysin aivan ihanan raparperipiiakan ojheen ja tein viime viikonloppuna.. Kotilieden Maisemakahvilan raparperipiirakka. On tosi helppo tehdä, ja enemmän tuntui leivokselta. Teen varmasti uudestaan. Muokkasin reseptiä hiukan, ja lisäsin jonkun verran vadelmia siihen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Löysin aivan ihanan raparperipiiakan ojheen ja tein viime viikonloppuna.. Kotilieden Maisemakahvilan raparperipiirakka. On tosi helppo tehdä, ja enemmän tuntui leivokselta. Teen varmasti uudestaan. Muokkasin reseptiä hiukan, ja lisäsin jonkun verran vadelmia siihen.

Tää on hyvä, oon tehnyt itsekin :)
Ap

Vierailija

Suklaakakku, jossa on merisuolaa ja kinuskia (salty caramel)!! Varmasti toimii monessa suklaareseptissä, ei vain kakussa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Airfryer-suklaakakku! Googlen ensimmäisiä tuloksia, blogin nimi oli joku 'almostfamousmom'. En ole ikinä, ikinä saanut kakusta noin pehmeää, mureaa ja kosteaa, vieraatkin ihmettelivät miten sain sen aikaiseksi. Itse asiassa toinen on lähtemässä tulille ihan tämän viestin jälkeen :)

Siis mikä tämä on?? Ikinä kuullutkaan. Tarviiko tuohon jonkun masiinan??
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suklaakakku, jossa on merisuolaa ja kinuskia (salty caramel)!! Varmasti toimii monessa suklaareseptissä, ei vain kakussa.

Kuulostaa taivaalliselta! Fazerin uusi suklaalevy tuolla kombolla on mun lemppari.. Slurps

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.