Veljen vastuu pikkusiskon siveellisyydestä.
Kuinka tavallista on että isoveli huolehtii siitä ettei pikkusisko menetä neitsyyttään liian aikaisin tai väärälle miehelle? Onko palstalla linjoilla isoja veljiä jotka ovat ottaneet tehtäväkseen suojella pikkusystereitä pahalta maailmalta?
Kommentit (25)
Yläasteikäisenä moni teini tekee muiden painostuksesta vakka mitä tyhmää, jota katuu myöhemmin. Joten ei ole yhtään huono asia että vanhempi sisarus vähän huolehtii ja puhuu järkeä.
Mun veli tarjos mulle kortsuja kun lähin kaverin luo yökyläilemään :) olin 17
Vanhempi sisarus voi tietysti neuvoa ja opastaa nuorempaa, mutta millä perusteella tästä pitäisi tehdä sukupuolikysymys? Suomi on länsimaa, ja länsimaissa naisen seksuaalisuus on hänen yksityisasiansa, ei suvun omaisuutta. Voin vain kuvitella, miltä esimerkiksi 16-vuotiaasta fiksusta nuoresta naisesta tuntuisi, jos tämän vuotta paria vanhempi pikkuveli katsoisi asiakseen puuttua hänen seurustelusuhteisiinsa ja seksielämäänsä.
Tietenkin veljellä on vastuu pikkusiskostaan tuossa suhteessa, ja hän voi myös toimia pikkusiskon saattajana ja siveyden valvojana siskon liikkuessa yleisellä paikalla.
Suomi on nykyään monikulttuurinen yhteiskunta ja nämäkin asiat on alettu vihdoin ottaa vakavasti.
Miettikää asetelmaa toisin päin. Sisko katsoisi perään, kenen naisen kanssa veli vehtaa? Siitä varmaan nostettaisiin toisenlaista äläkkää, vaikka kyseessä olisi minkälainen kylän ritsa.