Uusi raskaus heti perään...
Olisi niin mukava (vaikka vähän hirvittääkin:) jos odottaisin jo toista lasta. Mietityttää, että minkälaisia tuntemuksia ja oireita teille on ollut kun alatte odottamaan toista vauvaa ennen kuin kuukautiset on alkanu??
En tiedä johtuuko nämä minun menkkamaiset kivut siitä, että odotan vauvaa vai siitä, että menkat alkavat, vai mistä!? Poika on nyt 5kk ja toinen on heti tervetullut. Olen kyllä miettinyt asiaa hirveesti ja tuntuu välillä että uusi tulokas jo potkii mahassa :D Eli minusta tuntuu, että tämä on nyt jotain psyykkistä.. mutta kun en enää imetäkään niin se voisi olla myös mahdollista että masussa oikeasti asuu joku. Uskon kyllä että pahoinvointi alkaa jos odotan, mutta alkaakos se heti?? Ja mitenkä kuukautiset alkaa raskauden jälkeen?
Eli kaks päivää on tuntunut lieviltä menkkakivuilta, mutta mitään ei näy. En muista tuntuiko tällaiselta viimeksi..
Olisi mukava kuulla niiden äitien kokemuksia, joilla menkkoja ei tosiaan ole tullut ollenkaan lasten välissä..
Kommentit (3)
Esikoinen oli 6kk kun selvisi että olen taas raskaana. Huomenna tasan rv 40+0 ja tämä toinen tuli hieman " yllätyksenä" .
Ainoastaan tämä loppuvaihe on ollut TOSI raskasta. Kaiken maailman vaivoja on ollut verratuna ekaan raskauteen. Nyt on supistellut paljon, selkä on on ollut kipee ja yms. Kaiken lisäksi pitää vielä jaksaa touhua vilkkaan taaperon kanssa joka on jo 1v 2kk.
Nyt mietyttää sitten taas se että miten tulen pärjämään näiden kahden kanssa täällä kotona sitten kun mies palaa töihin isyysloman jälkeen...
Mulla on ikää 33v joten sekin varmasti vaikuttaa jonkun verran. Tarkoitan etten ole ihan nuori enää. Joskus voi olla yllättävän raskasta olla yksin kotona päivät pitkin lapsen / lapsien kanssa ja monta kertaa olen ollut aivan tööt poikki kun ilta tulee.
Joskus olen siitä mieltä että olisimme pitänyt odottaa vielä kunnes hankimme toisen lapsen että esikoinen olisi saannut olla ainoa tähti täällä mutta toisin kävi ja nyt odotellaan täällä innoissaan että pikku2 syntyy mikä päivä tahansa =)
Fia, Becka 1v2kk ja pikku2 ( rv 39+6 )
Meille oli myös toinen tervetullut heti, mutta tulin raskaaksi vasta vauvan ollessa 4kk vanha, kahdet menkat taisi ehtiä olla.
Ja oli minullakin mukamas vaikka mitä oiretta ja teinkin yhden testin. Kävin sitten gynekologilla kun ne toiset menkat oli aivan kauheat, ja huomattiin että minulla oli joku tulehdus. Gynekologi sanoi että tulehdus voi estää raskauden. Tulinkin heti sitten raskaaksi sen jälkeen kun tulehdus hoidettiin :)
Täysin oireeton oli tuo tulehdus ja täysi yllätys minulle.
Plussaonnea!
Minä toivoin kovasti uutta vauvaa heti edellisen perään, eipä tullut, mutta vastaan silti kun kirjoituksessasi oli tuttuja juttuja :)
Mulla oli nimittäin jos jonkinlaista raskausoiretta, kuviteltua ja ei-kuviteltua. Haamupotkujakin tuntui tosiaan monta kuukautta synnytyksen jälkeen yhtäkkiä, ja monta raskaustestiä tuli tehtyä. Ja oli ellotusta, väsymystä ynnä muuta. Menkkakipuja oli monen monta kertaa ennen kuin menkat lopulta alkoivat yli 8kk synnytyksestä.
Oman kokemuksen perusteella kehotan epäilyksettä tekemään raskaustestin, jos mietityttää. Muuten ainakin minä toiveissani ehdin jo miettiä kaikennäköistä, ja sitten tuli pettymys, kun olikin negaa pitkän pohdinnan jälkeen. Ja varmaan 10 turhaa testiä ehdinkin tekemään, kunnes menkat sitten alkoi.
Toivottavasti sinulla tilanne on toinen! :) Nouseepa samalla ketju ylös, että varsinainen viestin kohderyhmäkin sen ehkä huomaa.
Coe rv 5+3 (plussa tuli sitten toisesta kunnon kierrosta)