Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirena ja alavatsakivut, vaihto kapseliin?

Vierailija
18.05.2016 |

Moikka!

Olen nuorehko nainen ja minulla on ollut Mirena-kierukka käytössä noin vuoden. Hyviä puolia ovat olleet kondomeista eroon pääseminen (aiheuttivat limakalvoärsytystä), kuukautisten pois jääminen ja se, että ehkäisyä ei tarvitse erikseen muistaa.

Huono puoli ovat lähes jatkuvat alavatsakivut joita kierukka jostain syystä aiheuttaa :( oon käynyt lääkärissä, jonka mukaan kierukka on ihan oikein paikoillaan. Papa-koekin oli normaali. Olen nyt vuoden verran odotellut, josko keho tottuisi kierukkaan mutta eipä näytä siltä. Alavatsakivut eivät ole sietämättömän kovia, mutta kuukautiskipumaisia ja ärsyttäviä. Aionkin tilata ajan kierukan poistoon.

Kysyisin teiltä, jotka olette käyttäneet ehkäisykapselia: liittyykö kapselin käyttöön vatsakipuja? Elättelen toivoa, että kierukkakipu liittyisi siihen, että kohdussa on jotain, ja jos vaihtaisin kapseliin, voisin päästä eroon kivuista ja jatkaa muuten ihan hyvin sopinutta ehkäisyä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako muuten kaikki yleislääkärit poistaa kierukan? Mietin, että jos varaisin yksityiselle, yleislääkäri olisi halvempi kuin gyne. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa neuvoa!

Ap

Vierailija
2/2 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tutkittiin samoja oireita kierukan asennuksen jälkeen. Löytyi ärtynyt suoli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi