G: Mikä on päiväsi " pelastus" kotiäiti? :)
Minulle se on,kun laitan lapsen katsomaan piirrettyä/pikku kakkosta tmv,keitän kahvit,otan keksejä ja laitan keittiössä soimaan jonkun " rokki" cd:n :D
Hetki kestää noin 15-20min,mutta sitten olenkin iltaa varten kuin uusi ihminen :)
Kommentit (14)
tosin tätä tapahtuu varmaan kerran viikossa! =D
että se niistä rauhallisista hetkistä.
Silloin kipitän viivana nettiin ja tiedän saavani olla rauhassa ainakin 40min :D:D
Päivä lähtee paljon paremmin käyntiin, kun saan aloittaa sen rauhassa.
Hermesin parfymit (3 eri laatua, mielialan mukaan). Pieni viski pullo tai vapaa valinta 10 e viini viikonlopulla, iloinen hymy kaupassa, keneltä tahansa, iloinen puhelinsoitto, ja soitto mieheltä jos päivällä ehtii. Hyvät numerot kokeista, ja pienimmän lukuisat hali pusit päivän mittaan, 7 vuotiaalta pojalta iltahali, ja iltapiirustus, ja vanhimmalta lapselta jotain kitaralla soitettua, iloinen ilme miehellä kun tulee töistä, ja iPod kun pääsen sänkyyn, ja kuuntelen Grateful Deadiä niin lujalla kun korvat kestää ja laulan mukana parhaat kohdat, mies parka, vilkuilee minua aina silloin oudosti. Viikonloppusin kirppari Vallilassa, mistä kannan kirjat, lehdet, korut, ja astiat kotiin, ja tapaan tuttuja, joita on vuosien mittaan tullut. Eli taisi ollakin aika monta hauskaa pelastavaa hetkeä päiväsä. Tupakkaa poltan vain yhden , illalla kun koko katras on sängyssä, ja varmasti nukkuu.
Minulla se on Hesarin luku aamulla rauhassa.
Eilen se oli lumikenkäilylenkki ja sen jälkeinen vaahtokylpy. Tänään se on luento, jolle kohta lähden...huomenna shoppailemaan ystävän kanssa.
Ja se kun lapset nukkuu (voin silloin lukea tms.).
Ja tämähän ei tarkoita, ettei lasten kanssa olisi kivaa, mutta näistä edel.main. saan voimaa arkeen.
En kestäisi päivää yhdellä pelastuksella, ja kuuden lapsen äitinä tarvitsen voimaa kaiken jaksamiseen, sillä isommista lapsista ja ystävistään on välillä huolta ja surua, kun tapahtuu sellaista mihin ei voi itse mitenkään vaikuttaa, puhumattakaan yli 20 v lasten sydänsuruista, ja kuolemista.
Se on näin talvella hienoa, kun mennään lasten kanssa pulkkamäkeen, lapset ovat riemuissaan ja itsekkin tulee hyvälle mielelle!!
Oikeesti mä kyllä nautin myös niistä huonoista hetkistä kiukku jne. eikä mun lapsi (5kk) edes päikkäreitä nuku muuta kun autossa tai vaunuissa jatkuvassa liikkeessä.
Hymyt ja halaukset on ne mitkä saa jaksamaan. Käytännössä oon yh, koska mies töissä siitä kun lapsi herää siihen kun nukahtaa. Ja mä nukun suunnilleen sen minkä lapsikin nukkuu, siis öiseen aikaan.
Perjantaisin ostamme monesti viiniä ruoan kanssa.Kiva tapa juhlistaa tulevaa viikonloppua (ja tehdä hyvää ruokaa).
Saa juoda kahvit ja levätä.