Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se 24 vuotias EI KUOLLUT SYNNYTYKSEEN VAAN LEIKKAUSKOMPLIKAATIOON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alan opiskelija
17.05.2016 |

Jotenkin tuntuu, että nykyihmisillä luetun ymmärtäminen on vähän niin ja näin. Tuo 24-vuotias nainenhan ei synnyttänyt, vaan hänet leikattiin (sektioleikkaus) ja hän kuoli leikkauksen jälkeen leikkauskomplikaatioihin.

Leikkaus on - ja tulee aina olemaan - merkittävä lääketieteellinen riski ja siksi niitä on vältettävä, jos pakottavaa tarvetta ei ole.

Ps. vauva meni perässä äitinsä luo... niisk!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin.

Vierailija
2/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä, jos ei oltaisi leikattu niin ainoastaan vauva olisi kuollut eikä molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, t. 2 kertaa sektioitu

Vierailija
4/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälukutaitonen ap lienee ymmärtänyt, että tässä tapauksessa leikkaus oli välttämätön.

Mutta jos ap on provo, niin eihän siinä sitten mitään ymmärrystä liene viestin taustalla.

Vierailija
5/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatiesynnytys ei onnistunut, siirrettiin hätäsektioon, kuoli valvonnan puutteeseen.

Ihan synnytyksestä tuossa oli kyse.

Vierailija
6/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisälukutaitonen ap lienee ymmärtänyt, että tässä tapauksessa leikkaus oli välttämätön.

Mutta jos ap on provo, niin eihän siinä sitten mitään ymmärrystä liene viestin taustalla.

Mä en ole ap, mutta olen sisälukutaitoinen, enkä nähnyt avauksessa sellaista kannanottoa, että leikkaus ei olisi ollut välttämätön.

Vierailija
7/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh... alatiesynnytys on epäonnistunut, todennäköisesti yritetty liian kauan. Miksei viety heti sektioon? V*ttuako sitä pitää yrittää niin kauan että toinen joutuu kuolemaan! Ihan hirveetä p*ska saispa noi oikeen kunnon mojovat syytteet!

Vierailija
8/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut leikattiin ja kohtuani ei meinattu saada kursittua enää kasaan. Siinä oli kaksi lääkäriä ompelemassa toista tuntia, ja jossain vaiheessa suunniteltiin jopa kohdunpoistoa. Minulla ei olisi ollut mitään sitä vastaan, mutta saivat sitten kasaan.Sen jälkeen oli pitkään heräämössä, ja osastolla mua tutkitiin kaksi kertaa aamuyöstä. Sain myös vahvaa natibioottia ja jotain muutakin suoraan suoneen. Aamulla vielä vietiin ultraan, jotta voitiin tarkistaa tilanne. Lisäksi otettiinverikokeita ja tarkkailtiin tilannetta. Näin Naistenklinikalla.

Vierailija
9/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh... alatiesynnytys on epäonnistunut, todennäköisesti yritetty liian kauan. Miksei viety heti sektioon? V*ttuako sitä pitää yrittää niin kauan että toinen joutuu kuolemaan! Ihan hirveetä p*ska saispa noi oikeen kunnon mojovat syytteet!

Heti, eli milloin? On aika vaikea sanoa, milloin olisi pitänyt viedä sektioon, kun ei ole lääkäri tai kätilö, eikä ole kauhean konkreettista tietoa synnytyksen kulusta.

Vierailija
10/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostais tietää kauanko sitä alatiesynnytystä oli yritetty ennen päätöstä tehdä hätäsektio. Yleensä sektioon siirrytään lähes välittömästi jos tulee edes pienikin epäilys siitä, ettei alatiesynnytys ehkä onnistukaan. Nämäkin ovat sitten yleensä vasta kiireellisiä sektioita, ei hätäsektioita. Entä valvottiinko naista yhtään? Miten mahdollista että laitettiin vuodeosastolle vaan makaamaan noin heikossa hapessa? Järkyttävää! Hyvää mainosta kättärille.

Vierailija
11/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovirhe on tapahtunut siinä, ettei potilaan tilaa seurattu heräämössä, eikä lääkäri tutkinut ennen osastolle siirtoa. Eikä tutkittu kunnolla seuraavana aamuna.

Vierailija
12/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se mies vielä elossa? Jos on niin uskomattoman vahva tyyppi, toivon hänelle kaikkea hyvää. Itse olisin lähtenyt tuossa tilanteessa oman käden kautta.

Vierailija
13/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostais tietää kauanko sitä alatiesynnytystä oli yritetty ennen päätöstä tehdä hätäsektio. Yleensä sektioon siirrytään lähes välittömästi jos tulee edes pienikin epäilys siitä, ettei alatiesynnytys ehkä onnistukaan. Nämäkin ovat sitten yleensä vasta kiireellisiä sektioita, ei hätäsektioita. Entä valvottiinko naista yhtään? Miten mahdollista että laitettiin vuodeosastolle vaan makaamaan noin heikossa hapessa? Järkyttävää! Hyvää mainosta kättärille.

Juuri niin! Siksi toivonkin jotain rankkua lääkärille/lääkäreille.

Vierailija
14/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin lähtenyt tuossa tilanteessa oman käden kautta.

Ja jättänyt 4-vuotiaan(?) lapsesi kokonaan ilman vanhempia? Vai olisitko tappanut lapsenkin?

Vierailija
15/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin lähtenyt tuossa tilanteessa oman käden kautta.

Ja jättänyt 4-vuotiaan(?) lapsesi kokonaan ilman vanhempia? Vai olisitko tappanut lapsenkin?

Valitettavasti myös lapsi kuoli myöhemmin...

Vierailija
16/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua, miten jotkut saavat tästä syyn mainostaa sektioita. Vauva syntyi terveenä, joten kukaan ei kuollut alatiesynnytyksen yritykseen. Äiti sen sijaan jätettiin sektion jälkeen vuotamaan kuiviin, mikä oli hoitovirhe.

Suomessa on maailman pienin äiti- ja lapsikuolleisuus, joten näin lähtökohtaisesti ammattilaiset osaavat täällä päättää, milloin sektion riskit ovat pienemmät kuin alatiesynnytyksen. Riskejähän molemmissa on.

Vierailija
17/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektioita tehdään päivittäin suunniteltuja tietty määrä + akuutit hätätapaukset. Minulla suunniteltu sektio meni hyvin, menetin verta 200 ml.

Joitain tarinoita tietysti kuulee aina että jotain mutkia matkassa tullut. Toivottavasti tämä tapaus ei nyt aiheuta mitään hysteriaa. Kamala tapaus mutta todella harvinaista että näin ikävästi käy.

Minulle kerrottiin sektion riskeistä ja siitä ettei ole mikään pikkuleikkaus. Potilaita kuolee leikkauspöydälle varmasti viikottain..

Vierailija
18/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektioita tehdään päivittäin suunniteltuja tietty määrä + akuutit hätätapaukset. Minulla suunniteltu sektio meni hyvin, menetin verta 200 ml.

Joitain tarinoita tietysti kuulee aina että jotain mutkia matkassa tullut. Toivottavasti tämä tapaus ei nyt aiheuta mitään hysteriaa. Kamala tapaus mutta todella harvinaista että näin ikävästi käy.

Minulle kerrottiin sektion riskeistä ja siitä ettei ole mikään pikkuleikkaus. Potilaita kuolee leikkauspöydälle varmasti viikottain..

Siis muissa leikkauksissa.

Vierailija
19/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ap, mutta olen sisälukutaitoinen, enkä nähnyt avauksessa sellaista kannanottoa, että leikkaus ei olisi ollut välttämätön.

En ole ylempi, mutta tein saman huomion tuosta kuolinsyyn nillityksestä. Ilman synnytystä tuota leikkausta ei olisi tarvittu, joten kyllähän nuo kaikki komplikaatiot synnytyksestä aiheutuivat. Eihän synnytykseen oikeastaan edes voi kuolla ilman että se kuolema aiheutuu jostain tällaisista komplikaatioista (verihukka jne.). Samoin kuin hukkuneenkin kuolinsyyksi ilmoitetaan hukkuminen eikä vaikka hapenpuute (mistä siis käytännössä on kyse).

Vierailija
20/22 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio on synnytystapa. Jos äiti kuolee sektion aikana tai myöhemmin sen seurauksena, hän on kuollut synnytykseen. Eihän olisi erikseen termiä alatiesynnytys, jos ei olisi toinenkin synnytystapa.

Surullinen tapaus. Se on kuitenkin hyvä muistutus niille, jotka vaativat sektiota ilman erityistä syytä kuvitellen, että se on jotenkin riskittömämpi tai helpompi tapa. Leikkaus on aina riski ja sektio on vaarallisempi kuin alatiesynnytys.