Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totinen lapsi toi Leonore

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta tavikselta. Minä aavistin tämän meidä sukulaislapsestakin jo ristiäisissä, ja olin oikeassa. Tämä sukulaislapsi on vaikeasti autistinen. Sen vaan osaa kuvista sanoa, jos itsellä on erityislapsi. Katse on minne sattuu. Tai sitten, hän on tavallinen, mutta "vain" turvaton lapsi. Se tuosta viimeisimmästä kuvasta ehkä eniten huokuu. 

Vierailija
2/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi mökötti jokaisessa kuvassa tuon ikäisenä, mutta oli muuten iloinen ja nauravainen. Kameran edessä jähmettyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kaivaa aina vikoja. Että hävettää olla suomalainen.

Vierailija
4/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kaivaa aina vikoja. Että hävettää olla suomalainen.

Itsetunto-ongelmia? Miksi pitää hävetä kaikesta?

Vierailija
5/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin totinen lapsi. Ja olen vieläkin totinen.

Vierailija
6/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas haukkumisketju Maddesta! Eihän kunkun synttäreistä olekaan kuin pari viikkoa. Maddeahan tässä nimittäin taas kritisoidaan, tällä kertaa vain törkeästi pienen lapsen kautta. Ja tuo ykkösvastaaja vaikuttaa sekopäältä. Huolestuttavaa, jos hän oli ihan tosissaan eikä vain provoillut. Oletteko vihaajat muuten keksineet mitään ikävää vielä Madeleinen pojasta?

Vierailija
7/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkästä aikaa taas haukkumisketju Maddesta! Eihän kunkun synttäreistä olekaan kuin pari viikkoa. Maddeahan tässä nimittäin taas kritisoidaan, tällä kertaa vain törkeästi pienen lapsen kautta. Ja tuo ykkösvastaaja vaikuttaa sekopäältä. Huolestuttavaa, jos hän oli ihan tosissaan eikä vain provoillut. Oletteko vihaajat muuten keksineet mitään ikävää vielä Madeleinen pojasta?

Ei Maddesta vaan Leonoresta. Ehkä toi nyt kuitenkin on vaan toteamus eikä haukkumista.

Vierailija
8/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leonoren vanhemmat ja sukulaiset sanovat, että Leonore on hyvin aurinkoinen lapsi, kuulemma nimensä veroinen. Aika moni lapsi on luonnossa hyvin iloinen, mutta kuvia otettaessa totinen.

Vierailija
9/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on iloinen ja nauravainen, mutta kun valokuvaajan kasvot menevät kameran taakse piiloon, niin hänestä tulee totinen.

Vierailija
10/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan isänsä äidin näköinen!

Vierailija
11/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta tavikselta. Minä aavistin tämän meidä sukulaislapsestakin jo ristiäisissä, ja olin oikeassa. Tämä sukulaislapsi on vaikeasti autistinen. Sen vaan osaa kuvista sanoa, jos itsellä on erityislapsi. Katse on minne sattuu. Tai sitten, hän on tavallinen, mutta "vain" turvaton lapsi. Se tuosta viimeisimmästä kuvasta ehkä eniten huokuu. 

Tuo mukula on jokaisessa julkisuudessa olleessa kuvassa, oli kuvaajana sitten Madde tai joku muu kuvaaja, näyttänyt siltä ettei ole tässä maailmassa. Utuinen ja hämmentynyt katse, ikään kuin ei tietäisi missä on, olemus kuin Lumikin Nuhanenä-kääpiöllä.

Estelle taas on ihan pienestä asti ollut aivan eri oloinen kuvissa, skarppi ja normaalin oloinen.

Vierailija
12/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan jos ei muita kuvia osaa katsoa kuin Iltapaskan. Sehän mollaa maddea ihan urakalla..

Vierailija
13/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi mökötti jokaisessa kuvassa tuon ikäisenä, mutta oli muuten iloinen ja nauravainen. Kameran edessä jähmettyi.

Mä taas olen "pelännyt" kameraa koko ikäni ja aikuisenakaan mä en ole kuvissa ollenkaan itseni näköinen.

Vierailija
14/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä sitten vaikka olisikin totinen. Sanoihan Janne Ahonenkin mäkiviikon voitettuaan toimittajille, että ei tänne hymyilemään ole tultu vaan hyppäämään.

Vierailija
15/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän palstan täydelliset äidit ovat maankuuluja lastenpsykiatreja ja diplomi-toisten-asioihin-nokkansa-tunkijoita, kateellisia ja omahyväisiä. Jokaisella tänne kirjoittavalla on "ei minun lapseni mitään tee, on täydellinen" -ajattelutapa ja itse ovat täydellisiä äitejä. Aina ne on muiden lapset, joista löytyy vika kaikissa tilanteissa, kuten muissa vanhemmissakin on aina vika.

Harvoin neurologisia tai psykiatrisia diagnooseja annetaan valokuvien perusteella.

Tästä tulee sitten vastineita, että kirjoittajan tätä siksi, kun olen autistisen lapsen äiti. En ole, enkä edes tunne yhtään autistista lasta, mutta jos tuntisin, ei se tekisi lapsesta yhtään sen huonompaa tai äidistä epäonnistunutta kasvattajaa. Sen sijaan arvostelijoista tekisi huonompia ihmisiä.

Mitä enemmän tunnen ihmisiä, sitä enemmän rakastan koiraani.

Vierailija
16/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastaukseni ole haukkumista, vaan minusta vain näyttää siltä, en todellakaan toivo, että olisin oikeassa. Ei se totisuus, vaan harhaileva katse ja silmien ilmeettömyys minulle pistää silmään. Ei se ole kiinni siitä, kenen lapsi on. Oman lapseni katse oli myös harhaileva, vaikka hänen erityisyytensä on lievä, autistisen sukulaispojan katse ei ollut koskaan kuvaajaassa lapsena eikä vieläkään. Miksikö tein lapsen, jos suvussa oli häikkää? En tiennyt sitä. Näillä lapsilla on aika pieni ikäero, meidän on vanhempi. 1. 

Vierailija
17/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin neurologisia tai psykiatrisia diagnooseja annetaan valokuvien perusteella.

Av:lla tämäkin on mahdollista.

Aika ilkeää kommentointia aikuisilta ihmisiltä, muutaman valokuvan perusteella. Pahoittelen, mutta niiden perusteella te ette oikeasti voi vetää yhtään mitään johtopäätöksiä. Hovi laittaa someen vain valikoituja otoksia.

Vierailija
18/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän isänsäkään mikään päivänsäde ole.

Vierailija
19/20 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan jos ei muita kuvia osaa katsoa kuin Iltapaskan. Sehän mollaa maddea ihan urakalla..

Kyllä ne kuvat ovat ihan muiden kuin iltapulun toimittajien ottamia. Taitaa suurin osa noista iltalehtien sivulla julkaistuista kuvista olla Madden omia kuvia.

Vierailija
20/20 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin Leonore vaikuttaa hieman ns. normaalista poikkeavalta. Lähes kaikissa kuvissa katselee raukeasti jonnekin sivuun, ilme aina samanlainen poissaoleva. Ja tosiaan kuvia on luultavasti räpsitty niin paljon, että niitä tarkkaavaisia ja hymyileväisiäkin otoksia olisi julkaistu jos niitä olisi... Ei saisi vertailla, mutta onhan serkkutyttö esiintynyt ihan toisenlaisena aina. Tarkkaavaisena ja iloisena.

Ja tosiaan tämä ei ole äidin eikä lapsen arvostelua. Jokainen on omanlaisensa. Isukin penseyttä voisi selittää harmistus erityislapsen syntymästä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi