Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottokortti-suosituksia?

Vierailija
16.05.2016 |

Olen pienituloinen ja luottotiedot löytyy, eikä missään ole maksuhäiriömerkintöjä, mutta tulot 2100 bruttona. Tulot ovat pienet, mutta olisin luottokorttia vailla hätätilannetta vuoksi. (yllättävä lapsen sairastuminen) Mistä kaltaiseni wt-yh saisi kortin? Nordea hylkäsi, sillä olen 500 e joustoluoton yhä pystyssä muuton vuoksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 1800e tuloilla tuohi-kortin

Vierailija
2/14 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et hanki missään tapauksessa mitään luottokorttia, vaan säästät sen verran johonkin, että pääset noista pahoista päivistä yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et hanki missään tapauksessa mitään luottokorttia, vaan säästät sen verran johonkin, että pääset noista pahoista päivistä yli.

Ymmärsit väärin, haluan luottokortin, että voin tarvittaessa viedä lapsen sairaalaan tai hammaspäivystykseen yksityiselle miettimättä loppukuun ruokabudjettia. En pidä finansiaalisesta epävarmuudesta ja 98% todennäköisyydellä kuolettaisin kortin vuoden sisään käyttämättömänä. Minulla ei ole, mistä säästää. -Ap

Vierailija
4/14 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit väärin, haluan luottokortin, että voin tarvittaessa viedä lapsen sairaalaan tai hammaspäivystykseen yksityiselle miettimättä loppukuun ruokabudjettia. En pidä finansiaalisesta epävarmuudesta ja 98% todennäköisyydellä kuolettaisin kortin vuoden sisään käyttämättömänä. Minulla ei ole, mistä säästää. -Ap

Jos sinulla ei ole mistä säästää, niin se tarkoittaa silloin myös sitä, että sinulla ei ole varaa maksaa luottokortin laskua. Mikä tässä matematiikassa on sinulle epäselvää?

Vierailija
5/14 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole mistä säästää, niin se tarkoittaa silloin myös sitä, että sinulla ei ole varaa maksaa luottokortin laskua. Mikä tässä matematiikassa on sinulle epäselvää?

Höpsö. Olen laskenut, että kykenen 40 e maksueriin, mutta mikäli minulla on 80 säästössä, ei se auta 140 e taksilaskuun päivystysreissulla. Mikä sinulle tässä kuviossa on vaikeaa?

Vierailija
6/14 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kykenet 40€ maksueriin, niin kykenet myös säästämään 40€ kuukaudessa. Kuinka usein arvioit korttia tarvitsevasi? Jos otat sen kortin "pahan päivän varalle", niin totta kai säästät sitten vähintään sen minimikuukausimaksun aina kun sitä ei korttimaksuun tarvitse laittaa. Muuten olet luotonkäytön jälkeen tilanteessa, jossa sinulla onkin yhtäkkiä 40€ budjettivaje kuukausittain.

Vierailija
7/14 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suht samat tulot ja kaksi luottokorttia. Että tuskin kortin myöntäminen sun tuloista on kiinni.

Vierailija
8/14 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kykenet 40€ maksueriin, niin kykenet myös säästämään 40€ kuukaudessa. Kuinka usein arvioit korttia tarvitsevasi? Jos otat sen kortin "pahan päivän varalle", niin totta kai säästät sitten vähintään sen minimikuukausimaksun aina kun sitä ei korttimaksuun tarvitse laittaa. Muuten olet luotonkäytön jälkeen tilanteessa, jossa sinulla onkin yhtäkkiä 40€ budjettivaje kuukausittain.

Jatkan vielä.. Tuossa olisi varmaan säästön paikkakin, jos sen luottokortin saat. Joustoluotossa on varmaan aika kova korko? Yritä vaikka s-pankista visaa. Voisi olla kannattavaa nostaa sillä rahaa sen verran, että saa joustoluoton maksettua. Riippuu tietysti mikä korko siinä on..

Nordealla varmaan ollut ideana, että eivät myönnä halvempaa luottoa joustoluoton päälle. Haluavat että maksat sen ensin.

Vierailija
9/14 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen voi tarvita luottokorttia muuhunkin kuin yllättäviin menoihin. Kuuluu perusjuttuihin kuten pankkitili, joten turha siitä on syyllistää. Sellainen pitää olla varalta, vaikka ei sillä koskaan ostaisi mitään! NORMIJUTTU!

Vierailija
10/14 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen voi tarvita luottokorttia muuhunkin kuin yllättäviin menoihin. Kuuluu perusjuttuihin kuten pankkitili, joten turha siitä on syyllistää. Sellainen pitää olla varalta, vaikka ei sillä koskaan ostaisi mitään! NORMIJUTTU!

Totta. Minäkin maksan aina luottokortilla, kun vain mahdollista. Ei siitä mitään haittaa ole, kun käyttää oikein. Pelkkää hyötyä.

Täällä ei kai oikein ymmärretä luottokortin toimintaperiaatteita..

Vierailija
11/14 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nettiostokset ja muutkin isommat tavarahankinnat kannattaa tehdä tietenkin aina luottokortilla. Jos tilattu tavara jää saapumatta tai tavaraa joutuu palauttamaan tms, niin luottokorttiyhtiö on se joka ensin palauttaa rahat sinulle ja alkaa sen jälkeen karhuamaan rahoja takaisin myyjältä. Itse ei tarvitse osallistua siihen perintään millään lailla.

Sama ei tietenkään onnistu jos on maksanut tavallisella pankkikortilla suoraan omalta tililtä.

Vierailija
12/14 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niin, velaksiotto on normijuttu, luoton korkoja on kiva maksaa.

Olen vetänyt homman pidemmälle, ja otan pikavippejä ostelen sillä rahalla ja sitten maksan vipin pois korkoineen.

Selvästikään täällä ei ymmärretä luottokortin periaatteita. Ostoista et maksa korkoja, jos maksat ne seuraavassa laskussa pois. On nykyaikaa ja normikäytäntö tilata esim. ulkomailta asioita, joiden maksuun käy vain luottokortti. Kannattaa ehkä tarkistaa nuo vanhanaikaiset käsitykset. Ja tosiaa tuo turvallisuus tekijä on yksi luottokortin hyviä puolia. 

Vierailija
13/14 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilttimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niin, velaksiotto on normijuttu, luoton korkoja on kiva maksaa.

Olen vetänyt homman pidemmälle, ja otan pikavippejä ostelen sillä rahalla ja sitten maksan vipin pois korkoineen.

Selvästikään täällä ei ymmärretä luottokortin periaatteita. Ostoista et maksa korkoja, jos maksat ne seuraavassa laskussa pois. On nykyaikaa ja normikäytäntö tilata esim. ulkomailta asioita, joiden maksuun käy vain luottokortti. Kannattaa ehkä tarkistaa nuo vanhanaikaiset käsitykset. Ja tosiaa tuo turvallisuus tekijä on yksi luottokortin hyviä puolia. 

Juuri näin. 

Vierailija
14/14 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilttimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niin, velaksiotto on normijuttu, joskus vaan on pakko ottaa lainaa vaikka luoton korkoja ei ole kiva maksaa.

Juuri näin. 

Kyllä minä ainakin olen joutunut monesti turvautumaan luottokortin apuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä