Saako luottotiedoton puhelimen osamaksulla?
Puhelinliittymän netillä sai vaikkei ollut luottotietoja. Yleensä kaikkialta kuulee, että vain prepaidia saa luottotiedoton. Mitenkäs kokonaisen puhelimen kanssa?
Ihan tuon sai normaalista liikkeestä. Saakohan sitten netistä puhelimen osamaksulla, jos liike kieltäytyi myymästä?
Kommentit (11)
Just kattelin että puhe- ja viestikelpoisen kapulan saa 29 eurolla.
Luottotiedottomuuden pitäis tarkoittaa että et saa enää luotolla yhtään mitään, edes puhelinta.
Liittymän sain maksamalla 200e takuumaksun, jonka sain sitten pari vuotta sitten takaisin tililleni. Viime kuussa kokeilin huvikseni puhelimen tilaamista osarilla liittymäni sivuilta ja meni läpi. Tiedä sitten johtuiko siitä, että olen maksanut laskuni ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Liittymän sain maksamalla 200e takuumaksun, jonka sain sitten pari vuotta sitten takaisin tililleni. Viime kuussa kokeilin huvikseni puhelimen tilaamista osarilla liittymäni sivuilta ja meni läpi. Tiedä sitten johtuiko siitä, että olen maksanut laskuni ajallaan.
Tuliko puhelin?
Vierailija kirjoitti:
Ei saa ellei maksa takuumaksua 200-300€
Missä on noin halpa takuu? 500-600 pyytelevät, mutta onko kuluttajasuoja tai joku puutunut kun hinnat on noin tullut alas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko puhelin?
Tulihan se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on noin halpa takuu? 500-600 pyytelevät, mutta onko kuluttajasuoja tai joku puutunut kun hinnat on noin tullut alas?
Ei varmaankaan mitään kuluttajansuojaa kiinnosta puuttua luottotiedottoman vakuusmaksuun. :D
Uskoisin, että summan suuruuteen vaikuttaa myös sen tilatun puhelimen hinta. Joku 200e puhelun vs. 900e puhelin. Jälkimmäisestä luulisi liikkeen haluavan isomman vakuuden kuin ensimmäisestä.
Mä ainakin sain iphone 6s:n. Nyt tilauksessa useampi.
Vierailija kirjoitti:
Myyt pois ja jätät laskut maksamatta?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii enää kysyä miksi ne tiedot on aikanaan jo menneet...
Liittymän ehkä saakin. Jos ei tule maksuja, niin se on helppo katkaista. Mutta entä, jos ostat puhelimen osamaksulla, käytät sitä, mutta jätät osamaksut maksamatta, niin siitä koituu aika iso tappio liikkeelle. Jos se vaatii luurin takaisin, niin ei sitä voi uutena myydä edelleen, ehkä ei voi myydä lainkaan.