Lentokentalla vauvan kanssa
Kaipailen vinkkeja lentomatkalle vauvan kanssa. Olemme lahdossa Lappiin hiihtolomalle. Lentomatka sinansa ei ole pitka ja vauvan kanssa lentaminenkin tuttua (esikoisen kanssa lensin useamman kerran) joten se ei jannita, mutta lentokentalla touhuaminen tuottaa aina samanlaista paanvaivaa. Vauva kulkee rintarepussa ihan katevasti, mutta minneka laitan vauvan, kun esim. pakkaan vaunut tai vastaavasti otan perilla matkatavarat ja vaunut hihnalta? Matkustan siis vauvan kanssa kahden, joten ylimaaraista kasiparia ei ole saatavilla. Usein olen joutunut pyytamaan jotakin ystavallisen nakoista ihmista hatiin - siis nostamaan tavaroitani. Mitenka muuten ongelman voisi ratkaista? Ihan lattiallekaan kun en viitsi pienta laittaa makaamaan! Eika tavaroiden nostelu (ja vaunujen kasaaminen) onnistu, kun vauva on rintarepussa. Autoistuintakin olen joskus raahannut mukanani, se on toki kateva istuin, mutta aika painava kannettava yhdessa vauvan ja kasimatkatavaroiden kanssa...
Huh, jannittaa vahan myos pikkumiehen korvatulehdus. Toivottavasti helpottaisi lauantaihin mennessa, jottei lentaminen ole yhta tuskaa!
Kommentit (7)
nostelemaan tavarat hihnalta ja pakkailemaan rattaita ja availemaan niitä. Jos on ollu ihan mahdoton tilanne niin olen vaan lattialle heittänyt vaikka takkini ja vauvan siihen lököttämään.
Meillä on edessä viikon päästä sama homma, tosin erisuunta =) Matka suuntaa pohjoisesta kohti mummolaa etelä-suomeen. Poika on meillä 3kk joten kantorinkaan ei voi vielä laittaa. Itse meinaan ottaa mukaan rintarepun, sen kanssa on pakko pärjätä. Kaukaloa en viitsi mukaan raahata kun on sitten, vaunut, tavarat ja vauva. Joten hyviä vinkkejä jos on niin ne kelpaavat. Ja onko kotimaanterminaalissa Helsinki-Vantaalla lastenhoitohuonetta???
(riippuu tietty mikä sidonta ja miten taitava sitoja) mutta kun vauva pitää aina ottaa pois liinasta/repusta turvatarkastuksen ajaksi. Tai ainakin täällä piti. Mulla on vieläkin kauhumuistot meidän viime matkalta, olin yksin kolmen lapsen kanssa, vauva karjui kun jouduin hänet ottamaan pois liinasta ja antamaan tullivirkailijalle, uhmaikäinen huusi niin ikään ja juoksi pakoon minua ja sillon vajaa 6-vuotias muuten vaan marisi. Ja lento oli vaivaiset 4 tuntia myöhässä... Arrrghhh.
että lapsi pitää ottaa pois rintarepusta. Harkitsin itse myös liinan ottamista, vaan tulin siihen tulokseen, että vauva on helpompi laittaa rintareppuun ja ottaa siitä pois.
Nyt en muista minne kysyjän matka suuntaakaan. Tiedoksi kuitenkin, että matkustin itse Helsinki-Oulu-Helsinki - välin Blue1:n koneella kolmisen viikkoa sitten. Vauva kulki mukana kantoliinassa ja häntä ei tarvinnut kummallakaan matkalla ottaa pois liinasta turvatarkastuksessa. Ehkä ulkomaan matkoilla on eri systeemit?
Kreatiivi
Ei meillä tarvinnut turvatarkastuksessa ottaa joulukuussa vauvaa pois liinasta, kun matkustimme ulkomaille. Ei kummassakaan päässä.
En nyt tiedä, kuinka vanha vauvasi on, mutta itse olen todennut Ergo-repun parhaaksi lentokoneella matkustettaessa. Poika istua nökötti selässäni, molemmat kädet olivat vapaina ja ei tarvinnut poikaa varoa edessä. Muistan vieläkin yhden vanhan parin, joka ihastellen seurasi touhuani, kun pakkasin koneessa ylähyllyille kamoja ja poika naureskeli repussa. Mutta poika oli silloin lähes 1-vuotias, teillä ilmeisesti vauva pienempi? Ergossa nimittäin ei mielestäni alle puolivuotiasta voi ainakaan kantaa selkäpuolella.