Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää on ihan kaaosta..kahden pienen kanssa

Vierailija
23.02.2006 |

Olen tässä tunnin vain itkenyt..en yksinkertaisesti jaksa tätä hetkeä. Esikoinen 1,5 v ja vauva 1,5 kk. Joko kysyy, miksi tein pienellä ikäerolla.. en olisi tehnytkään... vauva vain päätti kaikista huolimatta vain tulla, lääkärienkin ihmeeksi.

Elämä yhden lapsen kanssa oli sentään helppoa. Nyt en ehdi syödä, en mitään. Vauva ei nuku päivisin oikein ollenkaan, sellaisia vartin pätkiä. Esikoisen hoito jää ihan retuperälle..

Mistä voisi saada apua? MItään MLL:n kalliita teinihoitajia en kaipaa.. en yhtään ihmettele että joku vie isommat hoitoon. Se on sotinut aina mun periaatteita vastaan mutta nyt kun itse olen tässä helvetissä, se on käynyt mielessä.

Kastajaisetkin tulossa... hoh hoh..ehkä joskus sitten helpompaa..

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotiaita palvella saa.... ne kyllä nakittaa äippää koko ajan jos huomaavat sen aina singahtavan paikalle jos joku Lego ei nyt mene kohdalleen ja rupean kiljumaan.....

Vierailija
22/31 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne 1,5 -vuotiaatkin on jo yksilöitä. Toiset nakittaa äitiä enemmän, toiset vähemmän, oli äidillä aikaa passata ja palvella tai ei. Ei se ihan suoraan siitä riipu, kuinka paljon äiti passaa... Mene päiväkotiin töihin, niin huomaat, tai hanki useampi lapsi ;) Hyvähän se yhden lapsen äitien on jeesustella. Ja hei pliis, älä tule seuraavaksi sanomaan, että " mulla on kuule 6v, 5v, 4v, 3 v kaksoset ja 1,5 v. kaksoset kotona, kyllä mä tiedän ja mulla on kokemusta" . Joojoo, kukaan ei usko! ;) Edelleenkin tervetuloa meille kokeilemaan, miten sinä hoidat meidän vaativan typykän. Vai lieneekö sulle ihan vieras ajatus, että jo muutaman kuukauden ikäisillä vauvoillakin on selviä luonne-eroja, miksi niitä ei sitten olisi 1,5 -vuotiailla? ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma kuopus on jo puolivuotias, tässä pari vinkkiä jotka meillä auttaneet:

-syö aina kun voit, nuku aina kun voit

-pyydä apua

-pyri käymään ulkona päivittäin

-vauva kantoliinaan, vaatii harjoittelua, mutta palkitsee todella.

Vierailija
24/31 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko mitä haluat...

T. 24 1,5v ja 4v lasten yh-isä

Vierailija
25/31 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen raskaus oli ylläri (ehkäisy petti).Alku oli yhtä helvettiä,olin tolkuttoman väsynyt.Ensimmäisen vuoden jälkeen helpotti! Lapset olivat kuin paita ja peppu.Arjen ruljanssi helpottui pian! 2v sisällä olivat kuivia molemmat,samat intressit molemmilla.Yht äkkiä mulla olikin helppoa,helpompaa kuin ystävilläni joilla oli se yksi lapsi (jota piti viihdyttää!).Usko pois,tiedän miltä susta just nyt tuntuu.Olen kokenut saman väsymyksen (laihduin rajusti,olin niin poikki).Muista jutella neuvolassa,mulla kävi kodinhoitaja 2krt/vko.Vei lapsia ulos ja teki kotihommia (meillä ei ole tukiverkostoa).Yksin ei tarvitse selvitä,pyydät apua!!!!

T.kohtalotoverisi,lapset 6v,5v ja yllätys yllätys 9kk! (en olisi uskonut muutama vuosi sitten että meillä on joskus kolmas...;)

Voimia ja haleja!

Vierailija
26/31 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin fyysisesti ja psyykkisesti poikki.Ihmiset ovat yksilöitä,ei kannata verrata muihin (jota itsekin tein,tunsin olevani huono äiti koska naapuri jaksoi kolmen pienen kanssa hyvin).

t.en nyt muista numeroa,meidän lapsilla ikäeroa 1v 3viikkoa

Vierailija
27/31 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologisesti: päätät että huomenna teet vain välttämättömimmän: ruokinta, lasten puhtaanapito. Ja sitten kun vaikka laulelet molemmille jossain lomassa niin saat siitä onnistumisen tunteen ja energiaa kun oletkin tehnyt enemän kuin odotit/ajattelit.

Anna huushollin olla ja koita levätä jos siihen mahdollisuus. Muistakaa aina ulkoilla. Jos mahd. niin mene itseksesi vaikka puolen tunnin kävelylle joskus. Koita löytää äitikavereita, tai vaikka naapurin mummo. Onko kantoreppua/liinaa (rengas liinaa itse en osannut vauvalle mutta isommalle kyllä käyttää)

Tsemppii

Vierailija
28/31 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli vähan aikaa sitten sama tilanne. pojka 1 v 2 kk kun vauva syntyi. nyt vauva om 5 kk, ja kyllä jo tuntuu että ehkä tästä selviän. (välillä ei) mutta mä kerroin neuvolassa miten väsynyt olin. kodinhoitaja kävi 2 X viikossa, 3 tuntia kerralla. se auttoi tod paljon. itse maksoin, 8 euro/tunti, mutta kannatti. ehkä sun mies voisi pitää lisää isyyslomaa, vai onko kaikki jo pidetty?

Vierailija
29/31 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa räkätystä pikku asioista... Byää en saa nukkua tarpeeksi, byää lapsi on rasittava ja huutaa byää.. Voi helvetti sanon mitä. Lapset itsee, lapset on rasittavia välillä, lapset valvottaa jne. jne. se on sitä ja tulee olemaankin! Jos ei siedä valvomista, itkua ja rääkyä, jalassa roikkumista, kinuamista jne. niin ÄLKÄÄ TEHKÖ NIITÄ LAPSIA!

Vierailija
30/31 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAINU V**TUUN TÄÄLTÄ PERHEPALSTALTA, TÄMÄ EI OLE KATKERILLE SINKUILLE SUUNNATTU FOORUMI OLLENKAAN. JA JOS TÄÄLLÄ ROIKUT JOSTAIN SYYSTÄ NIIN PIDÄPÄ EDES PIENEMPÄÄ SUUTA. TÄÄLTÄ SAA VERTAISTUKEA. SINÄ ET SITÄ OSAA ANTAA KUN SINULTA PUUTTUU

KOKEMUSTA ELÄMÄSTÄ !!! GET IT?

Vierailija:

ÄLKÄÄ TEHKÖ NIITÄ LAPSIA!!!! Ap:kin olisi voinut tehdä abortin jos ei ollut toivottu! elä nyt vaan sen asian kanssa. Et sä mitään apua kaipaa, kunnon ravistelun ja läpsäsyn kasvoille. HERÄÄÄÄ!

Mieti kun saatte kaksoset tai kolmoset, niittenkin äidit pärjää kahden samanikäisen kanssa. Miten joku ei pärjäisi kahden eri ikäisen kanssa... Ottakaa huomioon että te voitte saada vaikka kaksoset kun niitä pentuja teette, jos ette jaksa yhden/kahden kanssa niin miten sitten vaikka kolmen kanssa.

Vierailija
31/31 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera lapseton kaikkitietävä pikku-bitchukka:-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme