Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö niiaminen tuoda takaisin suomalaiseen tapakulttuuriin?

mryouth75
13.05.2016 |

Mielestäni ehdottomasti. Se on jotenkin söpöä ja hellyyttävää ja siihen kiteytyy nuoren naisen olemus, kun hän kauniisti hymyilee ja niiaa vanhemmalle miehelle.

-mryouth75

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea sä niiaamaan, se olis söpöä ja hellyttävää.

Vierailija
2/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei niiata niinku naapurin tytöt.

T.Tuiskun Antti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekossa niiataan (kneeing). Siitä tulee penaltti.

Vierailija
4/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi, ja laajentaa myös sen käyttöä: aina kun nainen näkee miehen, niin niiataan sievästi ja hymyillään!

Vierailija
5/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi, ja laajentaa myös sen käyttöä: aina kun nainen näkee miehen, niin niiataan sievästi ja hymyillään!

Mä kannatan myös sitä, että se mies niiaa aina kun nainen näkee sen. 

Vierailija
6/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii, minusta on kiva katsoa kun mies niiaa.

Vierailija
7/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhuen pikkutytöt pitäisi opettaa niiaamaan ja pojat kumartamaan. Tuntuu niin nololta, kun jaetaan vaikka palkintoja tai alakoululaisille todistuksia, niin tytöt seisovat polvet tönkköinä ja sieppaavat todistuksen open kädestä usein edes silmiin katsomatta. Samoin pojilla on niin jäykkä niska, että oikein natisee.

Mutta sitten aikuiset naisurheilijat, jotka palkintopallilla niiata niksauttavat kuin pienet seitsenvuotiaat, ovat todella naurettavan näköisiä. Silmiin katsominen, kaunis hymy ja mahdollisesti pieni nyökkäys ovat hyvät. Joku voi perustella niiaamista vitsiksi, mutta isoissa kilpailuissa palkintojenjako ei ole mikään vitsikäs tilaisuus, vaan juhlallinen ja silloin on käytöksenkin oltava tilanteen mukainen. Tämä koskee myös miehiä. En halua mainita ketään nimeltä, mutta niitä asiattomasti käyttäytyviä ja / tai niiailevia urheilijoita on Suomessakin.

Vierailija
8/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta puhuen pikkutytöt pitäisi opettaa niiaamaan ja pojat kumartamaan. Tuntuu niin nololta, kun jaetaan vaikka palkintoja tai alakoululaisille todistuksia, niin tytöt seisovat polvet tönkköinä ja sieppaavat todistuksen open kädestä usein edes silmiin katsomatta. Samoin pojilla on niin jäykkä niska, että oikein natisee.

Tyttö voi kumartaa, tai nyökätä. Niin minä teen. Olen aikuinen nainen.

Vierailija
9/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin jonnekin 1940-luvun tapakulttuuriin taas ?

Vierailija
10/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaisin jonnekin 1940-luvun tapakulttuuriin taas ?

Miksei sieltäkin voisi hyviä puolia ottaa takaisin? Miksi ja milloin tuo niiaaminen muuten hävisi? Minä kävin 1970-luvulla ala-astetta, ja ainakin meidän luokalla opetettiin koulussa tytöt niiaamaan ja pojat kumartamaan tietyissä tilanteissa. Tosin opettajamme oli suht. iäkäs (jäi 80-luvun alussa eläkkeelle, joten laskekaa siitä). Ilmeisesti niiaamiskulttuuri oli kuitenkin tuossa vaiheessa jo hävinnyt, kun kerran sitä ei oltu kodeissa opetettu.

Vierailija
11/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi. Se on kaunista.

Vierailija
12/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiaaminenhan on soveliasta vain tytöille, joita ei ole vielä konfirmoitu,ts. alle 15-vuotiaille. Aikuisen naisen niiaaminen on räikeää etiketin rikkomista ja todella nolon näköistä. Mutta kyllä mielestäni pikkutyttäjen ehdottomasti pitää osata niiata.

Vierailija
13/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiaaminenhan on soveliasta vain tytöille, joita ei ole vielä konfirmoitu,ts. alle 15-vuotiaille. Aikuisen naisen niiaaminen on räikeää etiketin rikkomista ja todella nolon näköistä. Mutta kyllä mielestäni pikkutyttäjen ehdottomasti pitää osata niiata.

Juuri näin.

Vierailija
14/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös miesten ja poikien kumartaminen olisi syytä palauttaa . Siinä sitten pokkuroitaisiin puolin ja toisin.

Vierailija
15/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa miehen pitää kumartaa naisen edessä, syvään...

Vierailija
16/19 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen niiattiin ja teititeltiin omia vanhenpiakin. Minun lapsuudessa piti aina noista opettajille ja aikuisille.Senkin olen kuullut ettei kaikki saaneet lapset saaneet keskeyttää aikuisten juttelua. Minkä ikäisille niiaaminen sopii.  olen 68 v  Pitääkö linnan juhlissa niistä  vaikka olisi vanhempi kun presidenttipari.  Niiauksen ei kai tarvitse olla sellainen syvä. Vaan sellainen kevyen oloinen ja  kuuluuko siihen pieni kumarrus. 

Vierailija
17/19 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei pääse naimaan edes niiamalla

Vierailija
18/19 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vtun järkeä? Typerät ihmisten keksimät tavat joissa ei ole mitään järkeä. 

Vierailija
19/19 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää ihan vtun tyhmältä, ei söpöltä.