Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi harmi. Mun pikku tyttöni ei ole enää pieni

Vierailija
13.05.2016 |

vaan nyt sillä alkoi kuukautiset. Kylläpä äitiä ahdistaa tämä kasvaminen. Vastahan se syntyi, nyyh.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa ihmeessä menkkakakku koko suvulle. Tytärkin siitä niin tykkäis.

Vierailija
2/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö ja kohta 18v. ja on edelleen minun pikkunen. <3 Se on hellyden tunne, joka ei perustu fyysisiin muutoksiin tai kalenteri-ikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tyttö on 9v ja täyttää kesällä 10v. Aika nopsasti tämä tilanne tuli. Ap

Vierailija
4/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas huolettaa kun 15v tytön menkkoja ei ala näkyä eikä kuulua, täyttää pian 16.

Vierailija
5/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11 vuotiaalla juuri alkoi, olisihan tuon toivonut hiukan vanhempi olevan.

Mutta itse on asiaan suhtautunut ihan ok.

Vierailija
6/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas huolettaa kun 15v tytön menkkoja ei ala näkyä eikä kuulua, täyttää pian 16.

Onko hoikka tyttö?

Vierailija
7/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää lääkärissä, ei tarvitse ihmetellä syytä.

Vierailija
8/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas mietin, että onko tämä ihan normaalia, ettei ole jotain muuta vialla. Mutta ilmaisesti on normia, joskin hyvin aikaista. Ja henkisesti tämä ottaa koville lapsella ja äidillä. Ap

Vierailija
9/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mietin, että onko tämä ihan normaalia, ettei ole jotain muuta vialla. Mutta ilmaisesti on normia, joskin hyvin aikaista. Ja henkisesti tämä ottaa koville lapsella ja äidillä. Ap

Ihan on normaalin puitteissa.

Vierailija
10/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykää lääkärissä, ei tarvitse ihmetellä syytä.

Näin tekisin minäkin.

Todella hoikilla tytöillä alkaa myöhemmin, kehossa täytyy olla tietty määrä rasvaa jotta kuukautiset voivat alkaa.

Olisi hyvä poissulkea muut mahdolliset vaikuttavat tekijät, varsinkin jos alhainen paino ei ole syynä.

Vierailija
11/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on luonnollisesta, tytön ja naisen kasvuun liittyvästä asiasta! Tosi kiva että opetat tyttärellesi, että kyse on jostain maailman kauheimmasta asiasta.

Vierailija
12/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v ON pikkutyttö, olipa sillä menkat tai ei. 

Vierailija
13/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on luonnollisesta, tytön ja naisen kasvuun liittyvästä asiasta! Tosi kiva että opetat tyttärellesi, että kyse on jostain maailman kauheimmasta asiasta.

Niin. Olen keskustellut tytön kanssa paljon asiasta, ja täysin asiallisesti. Se mitä mielessäni käyn läpi, ei liity näihin keskusteluihin. Ap

Vierailija
14/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi menkat vasta 16v, ei hätää :)

Vierailija
15/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun asenne on aivan kamala. Varmasti jos pidät tyttäresi menkkoja noin kamalana, heijastuu se myös näihin "asiallisiin" keskusteluihisi vaikket mitään sanoisikaan suoraan. Itsekin naisena tiedät täysin kuinka luonnolliset ne ovat ja kaikille tulevat, pidätkö tytärtäsi erilaisena? Pikkutyttö se on vieläkin ja sellaisena sinun pitäisi häntä vielä monen monta vuotta kohdella, ei heti jotenkin aikuisena tuollaisen pikkujutun takia. Ryhdistäydy nainen!

Vierailija
16/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset edelleen lapsia ovat, vaikka kuukautiset tai siemensyöksyt alkaisivat. Voi helvetti nyt taas. Onko tämä joku paska pedarin provo taas? Kieli pitkällä odottaa, kun tyhmät mammat jakaa tarinoita lastensa kehityksestä. Aloittajan pitäisi kyllä tietää mikä on normaalia ja mikä ei. Etkö osaa Googlea käyttää, löytyy aikamoinen määrä ihan lääketieteellisiä artikkeleja murrosiästä!

Vierailija
17/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisillä muutoksilla ei ole mitään tekemistä henkisen puolen kanssa :D Kyllä hän edelleen on ihan yhtä lapsi kun ennenkin ja pikkutyttö vielä monta vuotta.

Vierailija
18/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin eilen puhelimitse lastenlääkärin mielipidettä. Sain neuvon käydä näytillä. Piti aika varhaisena tätä. Ap

Vierailija
19/19 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hyvä tarkistaa.