Koulukiusaajan lapselle kertominen?
Onko minulla moraalinen velvollisuus kertoa entisen koulukiusaajani lapselle, millainen hänen vanhempansa oli koulussa (lähes aikuisena)?
Kommentit (14)
Sulla on moraalinen velvollisuus olla kertomatta!
Todellakin kerrot millainen perkeleen lutka sen äitee on ollut!
Vierailija kirjoitti:
Onko minulla moraalinen velvollisuus kertoa entisen koulukiusaajani lapselle, millainen hänen vanhempansa oli koulussa (lähes aikuisena)?
Eli koulukiusattuna aikuisena haluat käydä viattoman lapsen kimppuun..... Mene terapiaan ja äkkiä.
Päätit sitten itse ryhtyä kiusaajaksi - monenteenko poveen ajattelit asian kertomista jatkaa?
Siis en haluaisi, mutta asia vaivaa minua ja haluaisin olla totuudellinen. Vaistoni sanoo, että lapsi kärsii.
Mitä kuvittelet että saavuttaisit kertomalla?
En yhtään ihmettele, miks sua on kiusattu. Kantelupukki kaakattaa...
Minttis?
Ja juu ei, ihan sairasta. Olin rankasti kiusattu koko peruskoulun joten tiedän kyllä että pahalta tuntuu myöhemmin vain esittää rauhallista ja kohteliasta kun törmää kiusaajiin, mutta jonkun lapsen lähestyminen asian tiimoilta on ihan sairaalloista.
Miksi te kaikki jäitte samoille nurkille pyörimään?
Vierailija kirjoitti:
Siis en haluaisi, mutta asia vaivaa minua ja haluaisin olla totuudellinen. Vaistoni sanoo, että lapsi kärsii.
Se johtuu sairaudestasi, johon tarvitset apua ennen kuin aiheutat vahinkoa viattomalle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuvittelet että saavuttaisit kertomalla?
Ei kai sillä välttämättä mitään saavutakaan, jos kaikki onkin hyvin.
Sinä et ole mikään absoluuttisen totuuden tulkitsija. Tämä kiusaaja saattaa kokea asian ihan eri tavalla, esimerkiksi niin että sinä olitkin se joka kiusasi. Kouluajoilta moni muistaa asiat omaksi edukseen. Anna siis todellakin asian olla.
Ei ole.