Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA - vegaani ja laktoositon ruokavalio

Vierailija
12.05.2016 |

Hei! Olen päättänyt ryhtyä vegaaniksi ja nyt kysynkin mitä ruokaa yleensä teette? Reseptejä olen ottanut ylös, mutta nyt haluisin kuulla teidän suosikkejanne :) toivottavasti laktoositon ruokavalio ei sulje pois reseptejä

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh, vegaani ei käytä maitotuotteita. Joten no problem.

Vierailija
2/12 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eihän vegaanin ruokavaliossa pitäisi olla mitään laktoosipitoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nää vain jaksa naurattaa.

Vierailija
4/12 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvastaa hyvin vegaanien ymmärrystä ravintotieteestä...

Vierailija
5/12 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selvästi ravintolakokki tai tarjoilija, joka meitä palveli viimeksi. Olimme etukäteen kysyneet mahdollisuutta vegaaniseen ruokaan ja sen piti olla mahdollinen. Paikan päällä odotti laktoositon lohisalaatti.

Vierailija
6/12 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on selvästi ravintolakokki tai tarjoilija, joka meitä palveli viimeksi. Olimme etukäteen kysyneet mahdollisuutta vegaaniseen ruokaan ja sen piti olla mahdollinen. Paikan päällä odotti laktoositon lohisalaatti.

Uteliaisuudesta, miten siihen oli maitotuotetta (laktoositonta!) sotkettu?

Vierailija
7/12 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani ja syön esim:

- pizzaa (täytteenä runsaasti sipuleita, vihreät pavut ja mausteet)

- kasvispata (erilaiset pavut, yrtit, porkkanaa, peruna)

- pastaa (esim. tomaatti-yrttikastikkeella)

- pita leipä (täytteenä esim. sipuleita, rukola, paprika, avokado, habanero, lehtisalaatti)

Vierailija
8/12 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehitysvammainen ja ystäväni sanoi, että jotkut tuotteet saattavat sisältää laktoosia. Anteeksi kun loukkasin kaikkia -ap

Vierailija
9/12 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uteliaisuudesta, miten siihen oli maitotuotetta (laktoositonta!) sotkettu?

Kermaviilipohjainen kastike. Tai siltä se näytti, emme maistaneet kun lohi on onneksi niin tunnistettavaa.

Vierailija
10/12 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se laktoosi sulje, mutta vegeys kylläkin

Vierailija
11/12 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5

Jatkaa jo hyvin heräteltyä ruokasotaa palstalla. Jo pari päivää muhinut trollailu puolin ja toisin on nyt saatu hyvään nostatukseen. Vielä pari kipakkaa viestiä päälle niin hyvin tää lähtee.

Vierailija
12/12 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kehitysvammainen ja ystäväni sanoi, että jotkut tuotteet saattavat sisältää laktoosia. Anteeksi kun loukkasin kaikkia -ap

Ehkä voisit aloitella helpommin ja siirtyä hiljalleen vegaaniksi. Täältä löytyvät hyvät ruoka- ja elämäntapaohjeet, jos haluat koittaa :) http://vegaaniliitto.fi/

Olet vain armollinen itsellesi ja muistat, että pienetkin valinnat saavat aikaan suuria muutoksia pitkällä aikavälillä (esim. 2 vegaanipäivää viikossa, jos kokoaikainen vegaanius tuntuu hankalalta). Onnea matkaan!