Oletko koskaan luntannut tentissä onnistuneesti?
Tai epäonnistuneesti? :D
Joskus luentotentissä olen onneksi istunut sellaisen tyypin takavasemmalle, jolla on iso ja selkeä käsiala, jotain pientä apua on ehkä joskus tällaisesta ollut oikein tiukkojen kysymysten kohdalla...
Kommentit (34)
Ei ole tullut mieleen. Uusiminen ei haittaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Ylä-asteella tuli kirjoiteltua matematiikan kaavoja laskimen suojan sisäpuolelle :D
Tämä onnistuisi helposti vielä yliopistossa.
Joskus kirjoitin nilkkaan jotain kielten muistisääntöjä, yritin niitä sitten vilkuilla nostamalla jalan toisen päälle ja "rapsuttamalla nilkkaa" eli vilkaisemalla lahkeen alle :D Ei sitten mitään helpompaa paikkaa tullut mieleen.
Ei ole edes mielessä käynyt, että lunttaamisesta tai varsinkaan toisten tenttipaperien tihrustelusta olisi minulle mitään hyötyä. Lunttilappua nyt piilottelee varmaan jollain tapaa, mutta jos tenttiin on ollut 1000 sivua luettavaa, saisi se lunttikin olla melkoinen. Ja siitä taas ei ole mitään takeita, etteikö joku tenttikaveri kirjoittaisin puuta heinää paperiinsa.
Olen. En kyllä muista ainetta tai miksi lunttasin mutta muistiinpanot oli hollilla repussa ja sieltä katsoin osan vastauksia, istuin takarivissä ja tenttitilanne oli jotenkin tavallista rennompi niin ettei tuo herättänyt huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylä-asteella tuli kirjoiteltua matematiikan kaavoja laskimen suojan sisäpuolelle :D
Meillä ei yliopistossa saanut ottaa laskimia matikantentteihin.
Olen. Kauppiksessa piti uusi opettaja kohtuulisen vaikean kurssin josta vain yksi oppilas päääsi K5 arvosanalla läpi, muille hylättyjä ja ykkösiä. Uusinta tentti oli viikon päästä joten päädyttiin opiskelemaan tuon k5 arvosanan saaneen oppilaan koe vastauksia ajatuksella "jos tulee uudestaan kysymys vanhasta kokeesta". Kun kokeen aika tuli oli ällistys melkoinen koska koe ole täysin sama joka oli viino sitten pidetty josta luonnollisesti kaikki jotka lunttasivat vanhasta kokeesta saivat k4 tai 5
Ei... minusta siinä ei ollut mitään mieltä. Ei asiantuntijaksi huijaamalla päästä. Ne asiat on oikeasti hallittava.
Minulta kyllä luntattiin. Ajattelin jo alakoululaisena, että he eivät kyllä tee itselleen mitään palvelusta.
Yläasteella muistan sen kerran, kun oli enkunkoe jäänyt tekemättä sairastumisen takia ja seuraavalla tunnilla siirrettiin toiseen luokkaan tekemään koetta häiriöttä - ja voi jukra kun huomasin, että opettaja siirsi nimittäin minut yläasteen toiseen englannin luokkaan, ilman vahtia. Kaivoin kaapista kirjan ja luin vastaukset sieltä jos en jotain tiennyt.
Joskus aikanaan ruotsinkokeissa tuli luntattua. Inhosin ruotsinkieltä. Enpä ole sitä tarvinnut sitten opiskelujen jälkeen. Olen asunut englanninkielisessä maassa jo 25 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut mieleen. Uusiminen ei haittaa minua.
Eikö, vaikka uusiminen pitkittäisi valmistumistasi esim. puolella vuodella?
Onnistuneesti kymmeniä kertoja ja kaikilla koulutusasteilla (ala-asteelta yliopistoon). Epäonnistuneesti vain kerran, mutta pääsin puheenlahjojeni ansiosta pälkähästä, kun sain opettajan vakuutetuksi, etten se minä ollut (yläasteella).
Lääkäri kirjoitti:
Olen. Kauppiksessa piti uusi opettaja kohtuulisen vaikean kurssin josta vain yksi oppilas päääsi K5 arvosanalla läpi, muille hylättyjä ja ykkösiä. Uusinta tentti oli viikon päästä joten päädyttiin opiskelemaan tuon k5 arvosanan saaneen oppilaan koe vastauksia ajatuksella "jos tulee uudestaan kysymys vanhasta kokeesta". Kun kokeen aika tuli oli ällistys melkoinen koska koe ole täysin sama joka oli viino sitten pidetty josta luonnollisesti kaikki jotka lunttasivat vanhasta kokeesta saivat k4 tai 5
Ei tuo ole lunttaamista
Niin ja kerran kemian tunnilla meillä oli sijainen, minulla jälleen koe tekemättä joten menin viereiseen pikkuluokkaan tekemään koetta. Kirjat jätin pöydälle mutta laukun sain ottaa - niimpä viestittelin huoneesta luokkakaverille viereiseen huoneeseen ja tämä lähetti minulle vastaukset.
Muuten olen ollut ihan hyvä oppilas, tilaisuus tekee varmaan. :D
t. 10
En tietenkään. En toisaalta varasta, juopottele, tupakoi tai huoraakaan.
Mun vuotta vanhempi sisko säästi yläasteella kaikki kokeensa. Sain kerran idean että opiskelen hissan kokeisiin hänen kokeensa pohjalta. Toki jouduin vastaukset ettiin ite kun numerot oli luokkaa 5. Hitto sitä hetkeä kun tajusin että ope piti saman kokeen seuraavanakin vuonna. Joku yksittäinen kysymys saattoi olla eri. Hissa olikin vahvin aine yläasteella :)
Ihan lunttilapun väsäsin joskus alakoulussa. Väkersin sitä tosi pitkään että sain mahtumaan paljon asioita. Lopputulos oli se että muistin kaikki sen lapun asiat ulkoa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei yliopistossa saanut ottaa laskimia matikantentteihin.
Kemian ja fysiikan.
Vierailija kirjoitti:
Ei... minusta siinä ei ollut mitään mieltä. Ei asiantuntijaksi huijaamalla päästä. Ne asiat on oikeasti hallittava.
Minulta kyllä luntattiin. Ajattelin jo alakoululaisena, että he eivät kyllä tee itselleen mitään palvelusta.
Blaa blaa. Kyllä se yleensä oikeassa maailmassa on niin ettei pelkällä ahkeruudella päästä mihinkään, tarvitsee myös juonittelua ja pientä fuskaamista jos vain on mahdollista. Ahkeruudella päätyy korkeintaan niiden menestyjien lunttilapuksi.
Joskus kirjoitin kämmeneen jotain muistisääntöjä tai prepositioita (tms. saksan kieltä opiskelin).