Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ssss oli oikeassa - health at every size on HUUHAATA

Vierailija
12.05.2016 |

http://www.iltalehti.fi/terveys/2016051021540725_tr.shtml

Tämänhän toki jokainen oli jo tiennytkin. Vain denialistit väittivät vastaan. Erityisesti tämä kiinnitti mielenkiintoni.

"Selvisi, että BMI 20 - 22 oli kaikkein suotuisin, jos haluttaan välttää ennenaikainen kuolema. Tähän oli yksi poikkeus: jos henkilö tupakoi, tuo ideaali-BMI ei auta yhtä paljon kuin muita."

Sössö siis tosiaankin oli oikeassa. Denialistit, missä teidän HAES-jumalanne nyt on?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sössö naputtelee nyt siis myös ilman nimimerkkiä ja viittaa kehuen itseensä. Selvä mielenterveystapaus. Pehmustettu selli odottaa.

Vierailija
2/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että suotuisin painoindeksi on 20-22, ei myöskään sen alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sössö naputtelee nyt siis myös ilman nimimerkkiä ja viittaa kehuen itseensä. Selvä mielenterveystapaus. Pehmustettu selli odottaa.

Sössöllä on kuule paljon faneja täällä :) Ei me ehkä ihan radikaaleja olla eikä pidetä siitä ylenmääräisestä laihuuden ihannoinnista, mutta denialismista olemme täysin samaa mieltä. 

Vierailija
4/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sössöllä on kuule paljon faneja täällä :) Ei me ehkä ihan radikaaleja olla eikä pidetä siitä ylenmääräisestä laihuuden ihannoinnista, mutta denialismista olemme täysin samaa mieltä. 

Mutta Sössö ei olisi sinun kanssasi samaa mieltä, koska hänen mielestään painoindeksi 20-22 ei ole hyvä, vaan pitäisi olla sen alle.

Vierailija
5/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tuo BMI 20-22 on kaikilla siis jokaikisellä se suotuisin. Keskiarvoltaan ehkä. Joillekin passaa paremmmin pienempi tai isompi.

Vierailija
6/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Sössö ei olisi sinun kanssasi samaa mieltä, koska hänen mielestään painoindeksi 20-22 ei ole hyvä, vaan pitäisi olla sen alle.

Mun mielestä sössö on joskus sanonut, että tuon alle 20 meneminen on lähinnä hänen henkilökohtainen preferenssi ja kauneusihanne eikä mikään pakollinen juttu. 

Vierailija
7/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, anteeksi vaan, jos en usko.

Vierailija
8/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sössö on joskus sanonut, että tuon alle 20 meneminen on lähinnä hänen henkilökohtainen preferenssi ja kauneusihanne eikä mikään pakollinen juttu. 

Sössö on myös sanonut, että bmi 22 on läski.

Vierailija
9/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sössö missä olet

Vierailija
10/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihalla naisella on enemmän varaa  valita rikas mies ja loisia miehen lompakolla. Korkea elintaso nostaa elinikää.

Vierailija
11/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti osaakin referoida tutkimuksia oikein ... ehdottomasti kannattaa elää Iltiksen uutisoinnin mukaan! Jeee

Vierailija
12/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai HAES on huuhaata ja itsepetosta. Sen kai jokainen tervejärkinen ymmärtää? Eikö tuo "lievästi lihavat elä pisimpään" -juttu johdu vain siitä että lievä ylipaino suojaa VANHUSTA. Eli nuoremmille edes lievä ylipaino ei ole hyvästä, pelkästään vanhuksille? Näin oon ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
13/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ollut aina. Linkkiä en lukenut.

Sinkkumies

Vierailija
14/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sössö tosin on ilmoittanut, että hoikka on aina alipainoinen, ja henkilö joka pitää normaalipainoista ihmistä (esim. BMI 19-20) hoikkana, on läskidenialisti.

Vierailija
15/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai HAES on huuhaata ja itsepetosta. Sen kai jokainen tervejärkinen ymmärtää? Eikö tuo "lievästi lihavat elä pisimpään" -juttu johdu vain siitä että lievä ylipaino suojaa VANHUSTA. Eli nuoremmille edes lievä ylipaino ei ole hyvästä, pelkästään vanhuksille? Näin oon ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä.

Tietenkin osteoporoosin osalta. Miten voisi vertailla, jos ylipainoinen olisi elänyt elämänsä

laihana, no eipä tietenkään mitenkään.

Sinkkumies

Vierailija
16/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatit ja kaikki muut kasvikset on hyviä, mutta maksaa vain kilohinnaltaan kuin sisäfilee tai enemmän. Ei meillä köyhillä niihin ole varaa, siksi kasvatankin salaatit itse.

Sinkkumies

Vierailija
17/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAES on kyllä kunnon meininkiä, pekonitäti ottaa läskeiltä rahat pois kertomalla niille mitä ne haluavat kuulla. Olisinpa itse keksinyt.

Vierailija
18/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin osteoporoosin osalta. Miten voisi vertailla, jos ylipainoinen olisi elänyt elämänsä

Sinkkumies

Miten realimaailma tässä näyttäytyy? Winston C. oli lihava ja eli 80-vuotiaaksi. Kekkonen oli normaalipainoinen ja eli 85v. Ei oikein edes korreloi, eihän? Mutta se, mikä varmasti korreloi, on lihavien denialisointi ja siitä aiheutuva stressi -> telomeerien lyhentyminen -> lyhyempi elämä. Eli kuka tässä silloin onkaan se syyllinen, lihava vai ne, jotka lihavia morkkaa?

Vierailija
19/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Miten realimaailma tässä näyttäytyy? Winston C. oli lihava ja eli 80-vuotiaaksi. Kekkonen oli normaalipainoinen ja eli 85v. Ei oikein edes korreloi, eihän? Mutta se, mikä varmasti korreloi, on lihavien denialisointi ja siitä aiheutuva stressi -> telomeerien lyhentyminen -> lyhyempi elämä. Eli kuka tässä silloin onkaan se syyllinen, lihava vai ne, jotka lihavia morkkaa?

W.C. eli siis 90-vuotiaaksi, poltti sikari ja joi reippaasti viinaa. Kekkonenkin joi reippaasti viinaa ja kai tupruttelikin joskus.

Vierailija
20/84 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä tuon keksityn käsitteen käyttäminen todistaa, ettet ymmärrä asioista yhtään mitään.