Menossa kauppaan, mitä ostan kun rahaa 1,10 e?
Kommentit (238)
Mä en ymmärrä miksi aina näissä ketjuissa heitellään hatusta ruokia, joissa ei ole lähimainkaan hyvä kalori/hinta-suhde. Ei kai se nyt niin vaikeaa ole jakaa kilohintaa kaloreilla ja verrata eri ruokia? Puhutaan annoksista ja määristä, vaikka nälkäistä kiinnostaa ravintosisältö per euro.
Vierailija kirjoitti:
Osta makaroonia, ja tee niistä herkkusienten kanssa jotain.
Herkkusienissä ei ole juuri nimeksikään energiaa, mutta huima kilohinta.
Vierailija kirjoitti:
Kiva ehdotella tonnikalaa, kun se maksaa halvimmillaankin yli 7 euroa kilo, ja yleensä yli 10 euroa kilo.
Nämä ehdottelijat eivät ole koskaan rahapulassa olleetkaan. Vähän niin kuin se muinainen Ranskan kuningatar, joka kehotti köyhiä syömään leivoksia jos leipä oli lopussa.
Antoinette oli määrännyt, että kakkua on myytävä leivän hinnalla mikäli leipä kauppiaalta loppuu. Tässä valossa se neuvo oli siis erittäin järkevä.
Itse ostaisin kananmunia ja vaikka pari perunaa ja tekisin espanjalaistyyppisen ruokaisan munakkaan. Ehkä pystyisi vielä kylkiäisiksi jonkinlaisen patonkin leipomaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi aina näissä ketjuissa heitellään hatusta ruokia, joissa ei ole lähimainkaan hyvä kalori/hinta-suhde. Ei kai se nyt niin vaikeaa ole jakaa kilohintaa kaloreilla ja verrata eri ruokia? Puhutaan annoksista ja määristä, vaikka nälkäistä kiinnostaa ravintosisältö per euro.
Eurolla ei nyt kauheasti mitään osta! Lisäksi moni ei tunnu tietävän yhtään, mitä ruoka maksaa. Esim tonnikalapurkkia, ananaspurkkia ja tomaattimurskaa ei saa eurolla.
Jos huominenkin pitää pärjätä, mä ostaisin uunimakkaraa. Ylijäävällä rahalla saa pari pottua. Ja pärjää ruokajonoo asti. Ja katselin kauppamatkalla pullot.
Vierailija kirjoitti:
Hätäapuna makaroni on hyvää, siihen öljyä ja suolaa, niin pärjää perjantaihin. Eurolla saa melkeinpä 1,5 kg.
Vierailija kirjoitti:
Kiva ehdotella tonnikalaa, kun se maksaa halvimmillaankin yli 7 euroa kilo, ja yleensä yli 10 euroa kilo.
Nämä ehdottelijat eivät ole koskaan rahapulassa olleetkaan. Vähän niin kuin se muinainen Ranskan kuningatar, joka kehotti köyhiä syömään leivoksia jos leipä oli lopussa.
Närkästyit varmaan minun viestistäni, joka ehdotin pizzan tekoa?
Pirkan tai Rainbow´n purkkitonnikala ei montaa kymmentä senttiä enempää maksa.
Itselläkin on aika vähän opiskelijana käytettävissä ruokaan. Mutta yritän varautua, että perusaineksia olisi aina kaapissa niin niistä yleensä saa jotakin kyhättyä. Jauhoja, sokeria, kananmunia, riisiä, öljyä, kauraryynejä, pastaa, nuudeleita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihapullat, 0,99€.
Katso kilohintaa...
Nälkä ei katso kilohintaa. Jos on nälkä täytyy ostaa protskuja. Juomaksi vettä.
Jos ap on yksin asuva hän saa toimeentulotukea ja asumistukea ruhtinaallisesti. Kuulostaa siltä, että tuet on jääneet hakematta. Tuet tulevat nopeasti jos niitä hakee. Syy: saamattomuus ja/tai mielenterveysongelmat. Tai holtiton rahankäyttö tai liian kallis asunto. Jos syynä on mt-ongelmat hae edunvalvojaa.
Eikä kannata kävellä jos on vähän rahaa ruokaan. Tämä neuvo ei ole k-päisyyttä vaan tervettä järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi olla tollasessa tilanteessa että rahaa on vain 1€?
Miten joku voi olla niin pimennossa, ettei tiedä, miten paljon köyhiä maassamme on?
(somessa jaettu lukuisia leipäjonovideoita ja uutisissa puhutaan tästä jatkuvasti).
Usein sairastuminen romuttaa talouden täysin, eikä apua saa heti - esim. omassa kotikunnassani sosiaalitoimistoon on noin 3 kuukauden jonot, ja sinä aikana rahaton on jo nääntynyt nälkään, laskupinojen alle ja saanut häädön kodistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kävelet ympäriinsä jos sulla ei ole varaa ostaa edes polttoainetta (=ruokaa) itsellesi? Kengätkin kuluu.
Olin käymässä toisessa kunnassa ja kun ei ole autoa eikä rahaa niin piti vaan kävellä, täältä on sinne onneksi vaan 10 km niin ei paha. Juuri mietin niin varmaan 30km tullut käveltyä yhteensä tänään. ap
Olet ollut tosi reipas 😄
Kunnon lenkin heitit ;)
Tsemppiä 💛
Voi sua. Missä asut? Jos joku ihana mamma tois sulle vähän ruokaa.