Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄÄNINÄYTTELIJÄKSI?

innokas laulava-näyttelijä
11.05.2016 |

hei ihmiset, en tiedä jos tämä on oikea paikka kysyä mutta ..

olen 13 -vuotias nuori tyttö etelä-suomesta ja olen kiinnostunut ääninäyttelijän ja laulajan työstä .
eli onko jollakin tietoa että kuinka pääsee ääninäyttelijäksi esim. disney elokuviin ?
pitäisikö minun lähettää joku ääninäyte tai hakea ja ottaa yhteyttä tuotanto-yhtiöön ? mutta minne ?
olen 7 -vuotiaasta miettinyt että miten pääsee dubbaamaan sarjoihin, elokuviin, mainoksiin jne ..
minua on kehuttu tosi hyväksi laulajaksi, näyttelijäksi ja imitaattoriksi (tai miten se kirjoitetaan) ja olen harrastanut laulamista, teatteria ja ylipäätään esiintymistä kohta 13 -vuotta!

minua kiinnostaa myös laulajan työ, keikkailu, levytys ..
olen itse asiassa laulanut levyllä kuoron kanssa, mutta tuntuu vaan siltä että haluaisin tehdä sitä työtä enemmän !
pitäisikö minun mennä studiolle koe-lauluun tai jotain ? keneen otan yhteyttä ?
tiedän, olen vasta 13, mutta haluaisin vain toteuttaa unelmani, ja monet muutkin jolla on sama unelma kuin minulla .

kertokaa kommenteissa jos teillä on edes jotain tietoa että kuinka päästä ääninäyttelijäksi tai laulajaksi, kiitos !

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita mennä teatteripainotteiseen lukioon, auttaa jonkin verran.

Vierailija
2/13 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääninäyttelijä on näyttelijä siinä missä tv-sarjojen näyttelijät kuin filmitähdetkin. Ihan ensin keskity ja käy peruskoulu kunnialla loppuun (muista, arvosanat vaikuttavat tulevaisuuden opintoihin!!). Hakeudu draamanopetusta tarjoavaan lukioon, ja näihin erityislukioihin on siis korkeat keskiarvorajat, erittäin hyvä syy satsata nyt kouluun ja läksyihin.

Lukion jälkeen voit alkaa hakea TEAK:iin eli Teatterikorkeakouluun Helsingissä, jossa saat sitten näyttelijän pätevyyden.

Sen lisäksi, että nyt panostat kouluun, harrasta teatteria niin paljon kuin energia riittää. On hienoa, että olet näin aikaisin liikkeellä, että voit hankkia niin paljon kokemusta ja harjoitusta ennen itse opintoja! Jokaiset treenit ja jokainen harrastusteatterinäytös on askel eteen päin. Lukiossa draamanopettaja auttaa sinua sitten eteen päin, jos ammattilaisnäyttelijäksi tahdot.

Edessäsi on raaka ja kivinen tie, mutta kuten sanoin, hienoa että sinulla on näin vankka unelma jo tiedossa! Tsemppiä! <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet 13 ja harrastanut laulamista, teatteria ja ylipäätään esiintymistä kohta 13 -vuotta!

Eli aloitit harrastukset melkein heti syntymäsi jälkeen. Nyt naurattaa. Uskokoon ken tahtoo.

useamman lapsen äiti

Kirjoittaja on 13-vuotias (voi olla jo lähempänä 14?) ja harrastanut KOHTA 13 vuotta. Ihan mahdollista.

Säälin sun lapsiasi todella syvästi. Millainen aikuinen ihminen alentuu pilkkaamaan nuorta?

Vierailija
4/13 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi kaikkia fb-casting sivuja ja ota yhteyttä erilaisiin casting-toimistoihin! Siitä se lähtee. Mutta, ja tämä kohta on tärkeä: VÄLTÄ EPÄMÄÄRÄISIÄ toimistoja. Anna AINA vanhempien tietää mitä olet tekemässä ja tarkistakaa taustat yhdessä. Intoa täynnä oleva nuori neiti netissä on monelle pahikselle toivottu kohde.

T äiti itsekin

Vierailija
5/13 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Disney elokuvien (alkuperäiskielellä) ääninäyttelijäksi pääsee olemalla merkittävän kuuluisa näyttelijä. Ääninäyttelijät tienaavat päärooleista huimia summia, koska (enemmän kuin Suomessa) yleisö tunnistaa äänen ja yhdistää sen julkimoon. Toki usein kyseiset näyttelijä ovat myös taitavia työssään.

Vierailija
6/13 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei varmaan ole sulle apua mutta osaan samaistua suhun

Oon 10vuotias tyttö harrastan teatteria ja sillee mutta oon yleisön edessä aika ujo.Oon halunnut jo kauan olla ääninäyttelijä,mutta en tosiaankaan tiedä miten sinne pääsisin.Näin YouTubesta videon lapsi ääninäyttelijästä,näytti olevansa jollain 1-3lk ja nimi oli Isla voit vaikka katsoa niitä videoita.

Vierailija
7/13 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet 13 ja harrastanut laulamista, teatteria ja ylipäätään esiintymistä kohta 13 -vuotta!

Eli aloitit harrastukset melkein heti syntymäsi jälkeen. Nyt naurattaa. Uskokoon ken tahtoo.

useamman lapsen äiti

Kirjoittaja on 13-vuotias (voi olla jo lähempänä 14?) ja harrastanut KOHTA 13 vuotta. Ihan mahdollista.

Säälin sun lapsiasi todella syvästi. Millainen aikuinen ihminen alentuu pilkkaamaan nuorta?

Kateellinen aikuinen.

Vierailija
8/13 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pitää tehdä paljon töitä koulun kanssa. Huonoilla arvosanoilla ei pääse minnekään. Tällä erää pelkkä suomen kielen kirjoittaminen on liian suuri haaste hänelle. Teatterilukioon ei ole helppo päästä, mutta teatterikorkea sitten vasta vaikea onkin, kun sinne eivät pääse edes kaikki näyttelijäsukujen vesat. Mutta kannattaa harrastaa niin paljon kuin jaksaa. Ja muistaa myös jaksamisensa rajat, mutta sellaisesta ei ole kysymys vielä ap:n kohdalla.

Vierailija
9/13 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei! itsekin olen kohta 13 vuotias tyttö. haluaisin ääninäyttelijäksi, tai oikeaksi näytteliäksi johonkin sarjaan/elokuvaan. olen harrastanut melkein koko ikäni teatteria, ja tykkään olla lavalla/ huomion keskipiste. en vain tiedä miten voisin hakea. 

olisi kiva jos joku vastaisi tähän. :)

Vierailija
10/13 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon, ite kans kohta 13.vuotias tyttö ja harrastanut teatteria kohta vuoden. Aina olen esiintynyt kaikkialla missä mahdollista. Taaperona en paljon puhunut vaan lauloin tai hyräilin menemään ja ennen kun opin kävelemään ja juoksemaan niin jammailin musiikin tahtiin. Nykyään rakastan tanssia laulua ja musiikkia. (Mulla on musikaalinen perhe, että se varmaan vaikuttaa, isä on muusikko jne.)

Unelma olis päästä isoille lavoille näyttelemään tai laulamaan, kiva kun on muitakin samankaltaisia.☺️

Vierailija
11/13 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu missä asut mutta ainakin Helsinki casting sivuilta löytyy avoimista rooleista tietoa, jos haluaa näytellä :)

Vierailija
12/13 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi alalle päästä ilman TEAKiakin mutta silloin kannattaa nyt olla edes joku kansanopiston teatterilinja käytynä.

Vierailija
13/13 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olen tyttö pohjan maalta ja haluaisin olla ääni näytteliä tai siis duppaaja ja haluaisin bupata eri sarjoja Disneylle ja sillee ja olen 10v se on mun suurin unelma on olla ääni näytteliä / duppaaja ja siis en tiedä miten pääsen duppaajaksi joten haluaisin apua 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän