Olen ajamassa mäkkäriin, ja voihkailen ettei missään myydä kotiruokaa
Lihapullia ja muusia. Riisiä ja vaikka chili con carnea. Nakkisalaattia. Kotiruokaa! Mutta ei. Pitää tunkea turpaansa jotain helvetin hampurilaisia ja kebabbia.
Miksi kotiruokaa on niin vaikea saada muuten kuin itse tekemällä? Minä ainakin ostaisin.
Kommentit (31)
Sinä aikana kun jonotat siellä mäkkärissä olisi kotona jo tehnyt sen ruuan...Sinulla ei varmaan ei ole pakastinkaan, johon voisi tehdä ruokaa valmiiksi kun on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos joskus vapaapäivänä tehtailisit kotiruokaa itse ison annoksen. Pakastat sitten kerta-annoksina ja kas, siinä on sulle pikaisesti kotiruokaa vaikka aamuyöllä. Voit tehdä kerralla useampaa sorttia tai vaikka kerran viikossa erilaista niin äkkiä on siellä pakkasessa valinnan varaaakin.
En tajua näitä tällaisia viestejä. Jos joku valittaa, ettei ole onnistunut löytämään kivaa kevättakkia, kehoitetaan ompelemaan itse.
Tää ketju on aloitettu eilen illalla myöhään. Ja sit joku valittää, että miksi ap haluaa ruokaa aikaisin aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Sinä aikana kun jonotat siellä mäkkärissä olisi kotona jo tehnyt sen ruuan...Sinulla ei varmaan ei ole pakastinkaan, johon voisi tehdä ruokaa valmiiksi kun on aikaa.
Hmm, mäkkäri on töiden vieressä ja jonotus on muutama minuutti jos sitäkään. Kotiin taas on 30min ajomatka suuntaansa. Ihan ei toimi laskelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Lihapullia ja muusia. Riisiä ja vaikka chili con carnea. Nakkisalaattia. Kotiruokaa! Mutta ei. Pitää tunkea turpaansa jotain helvetin hampurilaisia ja kebabbia.
Miksi kotiruokaa on niin vaikea saada muuten kuin itse tekemällä? Minä ainakin ostaisin.
Totta, missä ovat suomalaiset etniset ravintolat? Paikat, jotka keskittyvät karjalaisiin, savolaisiin, pohjalaisiin, lappalaisiin jne. ruokiin. Miksi tämäkin onnistuu kielitaidottomilta kiinalaisilta ja turkkilaisilta, mutta ei meiltä?
Ei Suomessa kannata mikään. Puheissa kyllä ostettaisiin vaikka mitä, muttei käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
T. Parempi Ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on nakkisalaatti?😮
Sellanen mixi nakkeja, perunaa, kurkkua, jotain majoneesia... En ole itse tehnyt, mutta hyvää on.
AP
Annoksen nimi on makkaraperunat. Onpa varsinaista kotiruokaa!
No eikä ole. Eiköhän kyseessä ole ennemminkin perunasalaatti jossa sattuu olemaan nakkeja seassa.
Eikö sen ruuan saisi tehtyä itse siinä ajassa kun ajelet sinne mäkkäriin. Oletetaan että sulla menee siinä 20-30 min ylimääräistä aikaa, tuossa ajassa saisi hyvin tehtyä ruuat valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa kannata mikään. Puheissa kyllä ostettaisiin vaikka mitä, muttei käytännössä.
Missähän rinnakkaistodellisuudessa elät? Monet syövät ulkona monta kertaa viikossa.
Erikoista ajella ennen aamukahdeksaa Mäkkäriin. Ihan kuin ap:llä olisi muitakin ongelmia kuin Mäkkärin tarjonta.
Monien kauppojen palvelutiskillä myydään hyvää kotiruokaa, pakastealtaissa on lisää vaihtoehtoja. Tosin kaupassa käyminenkin taitaa olla liian työlästä ap:lle, ruuanlaittoa en viitsi edes ehdottaa.