Vuosi mykkäkoulua töissä
Yksi työkaveri lakkasi vuosi sitten teeskentelemästä ja aloitti puhumattomuuden. Ynseät yksisanaiset vastaukset, tiedon panttaus. Oppikirjan mukaan kaikki henkisen kiusaamisen muodot. Sattuisiko tämän lukemaan joku kiusattu tai vaikka kiusaajakin. Mitä teen?
Kommentit (14)
keskustelu johon esimies mukaan. isommilla työpaikoilla on asiattomaan käytökseen viralliset toimintaohjeet joiden mukaan edetään kohta kohdalta.
Entä jos se menee vähättelyksi? En tiedä, osaako esimies hoitaa tuommoista. Vähän maton alle lakaisua meillä muutenkin.
Älä säkään puhu sille. Tai vaihda sinä duunipaikkaa. Tai laita sen eväisiin ripuliainetta niin kostat hiljaisesti.
Oletko itse puhunut hänelle vai odotatko hänen tekevän aloitteen.
Itse lopetin juttelemisen töissä muutaman silmienpyörittelijän takia. Heillä on tapana ottaa aina joku silmätikuksi, jonka jutuille ilmenevät näyttävästi. Itsekin pääsin tästä riemusta nauttimaan 😒
Siksi en puhu enää kuin pakolliset työasiat. Enkä todellakaan kerro heille mitään huvikseni. Pelkästään välttämättömän.
Nyt nämä silmienpyörittelijät sitten mulkoilevat minua loukkaantuneina. Enää ei kuitenkaan edes vituta tämä tilanne ja pystyn tekemään työni tyytyväisenä.
En halua sortua samaan. Työpaikan vaihtamista kiusaajani toivookin. En sitten olisi tiellään.
Puhun mutta vastaukset ovat tylyjä, yksisanaisia. Jos hän puhuu minulle on kyse oman tekemisen korostamisesta muiden kuullen. Hiipuuhan tuo keskustelu siis minullakin. Vaikea ottaa puheeksi töissä. Kaikki tuon näkee, tietysti.
Sama juttu kuin minulla töissä. Silmätikkuna olemista, ammattitaidon mitätöimistä, virheiden etsimistä työstäni vaikka väkisin, muiden edessä nolaamista, pistäviä katseita... Säälin sitä ihmistä niin paljon, että vituttaa vähemmän. Aikuinen ihminen muka.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kuin minulla töissä. Silmätikkuna olemista, ammattitaidon mitätöimistä, virheiden etsimistä työstäni vaikka väkisin, muiden edessä nolaamista, pistäviä katseita... Säälin sitä ihmistä niin paljon, että vituttaa vähemmän. Aikuinen ihminen muka.
Oletko uhka hänelle? Yt:t tai muu juttu? Mikä syy mielestäsi? t. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko uhka hänelle? Yt:t tai muu juttu? Mikä syy mielestäsi? t. ap
Sen verran mitä olen muiden kanssa jutellut, syy on varmaan se, että olen parikymmentä vuotta nuorempi ja ihan kauniskin. Hymyilen paljon.
Itse ajattelen, että tuolle ihmiselle on tapahtunut jotain traumaattista, mikä on ns. karkottanut muutaman muumin laaksosta. Käytös on niin outoa.
Eihän tässä mitään järkeä tietenkään ole, koska mitään en ole tuolle ihmiselle tehnyt. Huomasin vain heti työt aloitettuani, että työpaikassa on tämä mulkoilija, joka alusta asti katsoi minua vihaisesti ja sitten alkoi muutenkin ilkeillä.
Tsemppiä sinullekin, ap.
Kiitos tsempeistä. Minullakin kiusaaja vanhempi ja arkisemman näköinen. Käyhän hän jossain terapiassakin. Ei silti hyväksyttävää käytöstä. Vuosi jo tosiaan. Ajattelin että joko lopettaa tai nostaa kierroksia, niin että joku muu kiusaamiseen tarttuisi.Koeta sinäkin jaksaa. Minä ehkä yritän puhua esimiehelle.
Keskity työhösi ja ole niiden kanssa joiden kanssa ei ole ongelmia. Työpaikkoihin mahtuu aina kaikenlaista väkeä, itse en välittäisi tuosta jos on vain yhden työkaverin käytös ja muut mukavia.
Meillä työpaikalla kollega, joka ei ole puhunut parille työkaverille kolmeen-neljään vuoteen. Yksi esimies uskalsi ottaa asian puheeksi, mutta ei ole kohentunut. Työkaverit katselevat vieressä ja ovat tyytyväisiä, kun minulle puhutaan. Minäkin. No, eläkkeelle jää kiusaaja syksyllä.
kutitat kainalosta?