Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kadulla makaisi verinen ruumis tai auto-onnettomuuden kuollut uhri, tungesisitko nähdäksesi sen?

Vierailija
10.05.2016 |

Ja miksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. En halua nähdä sellaista ja haluan että ambulanssimiehet saavat tehdä työnsä rauhassa.

Vierailija
2/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tungeksisi ja kyllä ihmettelen ihmisiä jotka tungeksivat. Tietenkin jos olisi selvä mahdollisuus että on joku läheinen olisi eri asia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä ohittanut tuollaiset tilanteet diskreetisti.

Vierailija
4/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin menisin! Tai en tungeksimaan jos siellä on jo tyyliin lanssit ja poliisit, mutta jos vaikka sattuisin itse vaikka kolaripaikalle ensimmäisenä niin kyllä. Täytyyhän se uhrin kunto selvittää, että voi häkeen soittaa... ;)

Vierailija
5/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ainoa apu paikan päällä niin johan sen sanoo lakikin että auttaa pitää. Muuten ymmärrän kyllä antaa jo paikalla olevien tehdä työnsä rauhassa. Mutta vastaus selkeästi että en.

Vierailija
6/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Että kun hävetti kerran kun "kaveri" meni ottamaan kuvaa(???!?)pyörällään auton alle jääneestä ihmisestä ja naureskeli asialle.. Ambulanssi oli jo paikalla. Ällötti koko tyyppi sen jälkeen :(

Vierailija
7/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanteessa olisi jo muita hoitamassa sitä ja/tai soittamassa apua niin tiukasti katsoisin eri suuntaan ja jatkaisin matkaa. Työssäni näen tätä maailmaa jo ihan tarpeeksi, vapaa-ajalle en sitä halua tuoda vapaaehtoisesti.

Vierailija
8/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin menisin! Tai en tungeksimaan jos siellä on jo tyyliin lanssit ja poliisit, mutta jos vaikka sattuisin itse vaikka kolaripaikalle ensimmäisenä niin kyllä. Täytyyhän se uhrin kunto selvittää, että voi häkeen soittaa... ;)

Joo tota...onkohan ihan normaalia olla noin innostunut näkemään veristä ruumista, että täytyy ihan tunkemalla tungeksia päästä näkemään toinen kuolleena.. Sairasta, sanon minä

Vierailija
9/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, sillä hyvää valokuvaa ei saa minkään ihmismassan läpi.

Vierailija
10/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nykyihminen on niin vieraantunut kuolemasta, että pitää siksi mennä katsomaan vieraita ruumiita?

Vierailija
11/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi. Että kun hävetti kerran kun "kaveri" meni ottamaan kuvaa(???!?)pyörällään auton alle jääneestä ihmisestä ja naureskeli asialle.. Ambulanssi oli jo paikalla. Ällötti koko tyyppi sen jälkeen :(

Miltähän mahtaisi tuntua, jos olisi itse tuo (vielä hengissä oleva) uhri, makaisi siinä henkitoreissaan ja näkisi ympärillä vaan porukkaa ottamassa kuvia :(

Vierailija
12/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Jos olisin ensimmäisenä paikalla, niin soittaisin apua ja jäisin odottamaan apua tai mitä nyt häke neuvookaan..

Kerran näin kyllä tilanteen, jossa joku oli saanut vissiin jonkun sairaskohtauksen kauppakeskuksessa ja oli saamassa ensiapua. Asianomaisten ympärille oli kokoontunut oikein tiivis rinki ihmisiä tuijottamaan ja kauppakeskuksen vartija yritti saada hätyyteltyä heitä. Kai tuo kuuluu ihmisluonteeseen, mutta tuo tilanne oli kyllä jo melkein koominen, kun pitää tuijottaa metrin päästä suu auki. Enpä tiedä tajusivatko edes mitä tekivät, vai onko oikea elämä sekoittunut telkkarin kanssa.

Kuvien ottaminen on kyllä varmasti tietoista toimintaa.

Vierailija
13/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tota...onkohan ihan normaalia olla noin innostunut näkemään veristä ruumista, että täytyy ihan tunkemalla tungeksia päästä näkemään toinen kuolleena.. Sairasta, sanon minä

Luetun ymmärtämisessä pahoja puutteita, sanon minä.

Vierailija
14/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Älä unohda kameraa. Voisit myös leikata muistoksi hiustupsun.

Vierailija
15/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedemiehenä katsoisin millainen rotta.

Vierailija
16/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi lanssit sun muut paikalla, niin jatkaisin matkaani. Jatkaisin myös siinä vaiheessa, jos näkisin että ensiapua annetaan ja tilanne on siltä osin hallinnassa. Olen myös ollut tilanteessa, jossa puhuin häken kanssa samalla, kun vartijat tulivat paikalle. Häken kanssa yhdessätuumin suljettiin puhelin ja annoin vartijoille työrauhan. Kysyin, tarvitaanko minua ja vartijat käsi painua v*ttuun, niin totesin, että tilanne vissii hallinnassa. Eikä kyseessä ollut onneksi mikään isompi onnettomuus, mutta verta oli näkyvissä kyllä.

Vierailija
17/17 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin löytäjä tai ensimmäisten paikalle tulleiden joukossa, niin varmaan menisin katsomaan mikä on tilanne ja voinko tehdä jotain. Jos paikalla on jo ammattilaisia tai vähän enemmän porukkaa (tyyliin yli 5 henkilöä), en. Enkä todellakaan kuvaisi, vaikka valokuvaus onkin rakas harrastus!