Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helvetillinen tilanne töissä

Sillan alle?
09.05.2016 |

Uhkana on työpaikan menetys. En kestä tätä, enkä jaksa aloittaa uutta uraa. Tiedän, moni on kokenut saman. Miten helvetissä siitä selviää? Olisi edes jollain alalla hyvät näkymät, niin voisi aloittaa alusta, mutta kaikki näyttää niin mustalta.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moniko leikkaisi pAlkkaa ja antaisi töitä kaverille? Pari päivää jokaiselta pois

Vierailija
22/44 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on yt:t. Mutta turha tässä on etukäteen pelätä, toimii sitten kun tapahtuu.

Hyvä sulle, jos osaat ottaa rennosti. Mä en pysty. Sen verran olen kohderyhmää. Se on selvillä.

No niin olen minäkin. Mutta meillä on ollut yt:t melkein joka vuosi ja en tuhlaa uniani etukäteen. Se ei auta löytämään voimia sitten irtisanomistilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up. Ei taida koskettaa av:läisiä? Kaikilla on kai töitä tai sitten ollaan tyytyväisiä työttömiä tai elellään osingoilla.

Koskettaa kuule niin monia tällä hetkellä Suomessa, että yhden onnettoman kyyneleet hukkuu parkujen mereen. Itse olen ollut työtön kuusi kuukautta. Eihän se auta kun hakea vimmatusti töitä niin omalta kuin muiltakin aloilta. Päivittää CV:t ja suhteet jne...

Vierailija
24/44 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rennosti työttömänä. Ei kannata ottaa niin vakavasti. 

Vierailija
25/44 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön olin pitkään ja nyt kamala duuni. Enpä tiedä.... Rahan puolesta ok tietty.

Vierailija
26/44 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kyselisin eropaketin perään. On sit rahaa pärjätä sen aikaa, et selviää mitä lähtis tekemään.

Vierailija
27/44 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse putosin potkujen jälkeen jaloilleni. Uusi työpaikka on paljon mielenkiintoisempi kuin vanha. Potkut voi siis olla uusi mahdollisuus.

Pitäisi opiskella kokonaan uusi ammatti. Tietäisi vain mikä kannattaa, älkääkä nyt ehdottako hoitoalaa.

Ehdottomasti ala joka kiinnostaa. Jos mahdollista niin sellainen joka sivuaa työkokemustasi ja aiempia opintoja. Voisitko jopa siltä pohjalta ryhtyä yrittäjäksi kun työmarkkinat vielä huononevat?

Vierailija
28/44 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mamma kirjoitti:

Ite kyselisin eropaketin perään. On sit rahaa pärjätä sen aikaa, et selviää mitä lähtis tekemään.

Tästä voin nähdä vain unta. Ihan vitsi.

Vierailija
29/44 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse putosin potkujen jälkeen jaloilleni. Uusi työpaikka on paljon mielenkiintoisempi kuin vanha. Potkut voi siis olla uusi mahdollisuus.

Pitäisi opiskella kokonaan uusi ammatti. Tietäisi vain mikä kannattaa, älkääkä nyt ehdottako hoitoalaa.

Ehdottomasti ala joka kiinnostaa. Jos mahdollista niin sellainen joka sivuaa työkokemustasi ja aiempia opintoja. Voisitko jopa siltä pohjalta ryhtyä yrittäjäksi kun työmarkkinat vielä huononevat?

Yrittäjyys voi olla vaihtoehto, mutta siinä on riskinsä. Ahdistavaa.

Vierailija
30/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön tekijöiden työt ei lopu ihan heti. Putkimies, laatoittaja, lukkoseppä, metsuri, hitsaaja, siivooja... Tietysti täytyy olla käytännön tekijä myös ja kiinnostusta, että jaksaa työssään ja on siinä hyvä.

Vierailija
31/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kielitaitoa? Lähde ulkomaille töihin. Ei tässä Suomen negatiivisuudessa enää kukaan jaksa. Ongelmat muuten alkoivat jo vuonna 2008, mutta mitään ei tehty. Ei tämä hallitus lamaa tehnyt, vaikka huono onkin.

Vierailija
32/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein yt:t. Työelämä on kohtalaisen monessa paikassa just tuota että voi vuoden tai parin välein varautua hakemaan uuden paikan. Ainakin sinulla on työtä nyt. Sitten kun olet pari vuotta istunut kotona hakemassa uutta paikkaa niin sitten tajuat että tuossa vaiheessa oli vielä turha stressata.

Etsi toinen työ jos nykyinen ei miellytä, jokaiseen avoimeen paikkaan olet työssä olevana siinä kärkijoukossa automaattisesti.

Vierailija
33/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä, YT:t loppuu ensi viikolla ja olen kohderyhmää. Toisaalta mahdollinen potkujen saaminen kauhistuttaa, mutta olen yrittänyt ajatella asiaa myös toisella tapaa - jatkuva YT-neuvottelujen kierre ja useat uudelleenorganisoinnit ovat saaneet aikaan sen ettei töissä ole enää kivaa. Eikä tietenkään voi odottaa että töissä olisi aina kivaa, mutta kaiholla muistelen aikaa kun joka arkiaamu (poislukien perjantai) ei vituttanut, ei ollut rytmihäiriöitä, tunsi vielä iloa arjesta ja pienistä asioista. Meillä töissä on ollut pitkään niin synkkää että potkut voisivat sittenkin olla ihan hyvä juttu - masentuneena ei vaan jaksa hakea uusia töitä vaikka kuinka voisi huonosti. Mutta potkut pakottaisivat siihen. Ajattelen myös 3kk irtisanomisaikaa (eli 3kk palkkaa) hyvänä asiana - voin ensimmäistä kertaa olla 3kk pois työelämästä "hyvillä mielin", nauttia kesäLOMASTA, ja sitten syksyllä alkaa miettiä että mitäköhän sitä alkaisi tekemään isona. Ehkä uudelleenkouluttaudun jollekin muulle alalle. 20 vuotta IT-alalla on syönyt sielun ja ilon.

Vierailija
34/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hae vaikka ahdistaa rutosti. Jos huonosti käy niin mut viedään paareilla jonnekin, mutta saikkua en hae. Prkl.

Jaa sä olet niitä korvaamattomia jotka ei voi olla päivääkään pois ettei firma kaadu. Vai mikä on motiivi? Marttyyrius? Vaikea ymmärtää miksi olet mieluummin ahdistunut kuin sairaslomalla? Jos nimittäin ahdistus on ihan oikeata eikä vaan sellaista pikkuketutusta.

Vierailija
35/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tulipalo syynä työn menettämiseen?

Vierailija
36/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet YT:t takana, ensimmäisten jälkeen työllistyin helposti, toisten, en. 49 vuotiaana alkaa olla paaria. Eli ei niitä paikkoja enää saa.

Ehdotan että jos todella rakastat mitä teet, niin roiku kynsinhampain alalla. Viimeiseen asti.

Mutta jos et, niin anna mennä vaan. Itse työllistyin vielä kerran omalle alalle ja tämä on ihan helvettiä. Ei enää kiinnosta pätkääkään tämä tekeminen. Kukaan ei ota vakavasti ja kaikkea paskaa saa kuulla.

Muuten....ota matalaenergiavaihtoehto ja huomaat että vähälläkin pärjää, ja mieti mitä haluat tehdä. Tee siitä ammatti, otat vähän rahaa, mutta tekeminen on mielekästä.

Vierailija
37/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uhkana on uran loppuminen?

En ala tässä yksityiskohtia raportoimaan, ettei niin helpolla tunnisteta, jos joku tuttu sattuu lukemaan.

Sit on turha itkeä. Saikkua et suostu hakemaan, mitään et suostu kertomaan ja jaadajaada. Minkäs me sille mahdetaan. 

Vierailija
38/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on yt:t. Mutta turha tässä on etukäteen pelätä, toimii sitten kun tapahtuu.

Ei kannata pelätä mutta kannattaa kyllä varautua niin, että jo etukäteen kartoittaa työmarkkinatilanteen omalla alalla eli hakee kaikki avoimet työpaikat, päivittää oman cv:n ajan tasalle jne. Jos sitten osuu irtisanominen omalle kohdalle  niin on heti valmis suunnitelma mitä paikkoja hakee tai miten yleensäkin toimii.

Vierailija
39/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuitenkin samalla alalla jaksat jatkaa, niin kannattaa kartoittaa mitä kilpailijoita firmalla on ja tiedustella suoraan sieltä töitä. Alan kokemus + olemassaoleva työpaikka vois olla hyvä pohja päästä haastatteluun, siitä eteenpäin kyse tuntuu useimmiten olevan henkilökemiasta.

Vierailija
40/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, teet parhaasi nyt siellä töissä jos et kumminkaan pääse jatkamaan niin kohti uutta samanlaista paikkaa.

Sitten etsit jo nyt sellaisia töitä, jotka vastaavat koulutustasoasi :)

Eihän missään mene tällä hetkellä hirveen hyvin mutta itse sain lähtöpassit vuosi sitten firmasta ja nyt oon jo uuden peston leivissä samoissa tehtävissä ja olen erittäin tyytyväinen. Toki monet haastattelut käyneenä.

Ei kukaan sanonut että töiden hakeminen olisi helppoa. Mutta ei raha puussa kasva ja kelan orja en halua olla.