Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi makean ja rasvaisen himoon?

22.02.2006 |

Mikä auttaisi, kun tekee mieli makeaa ja rasvaista napostella aterioiden välillä? Imetän ja vauva on nyt 5kk.

Sama juttu tapahtui viimeksi kun imetin ensimmäistä lastani. Paino nousi silloin imetysaikana 5-7kg. Minulla ei siis tullut painoa niinkään raskausaikana vaan nimenomaan imetysaikana.

Tuntuu, että elimistö oikein huutaa energiapitoista ruokaa ja tiedän kyllä tarvitsevanikin energiaa, koska imetän , mutta rajansa kaikella! Olisiko mitään vinkkejä millä saisi syömisen ja makeanhimon pysymään kohtuudessa imettäessä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kerännyt esikoisen imetysaikana 10kg ja seuraavalla kerralla jopa 17kg... kummastakaan raskaudesta ei jäänyt kiloakaan kotiin laitokselta kannettavaksi.

Minulle olisi ainoa tehoava asia ollut liikuntaharrastus, mutta sen ylläpitäminen tuntui ylivoimaiselta univelassa ja ainaisessa ajanpuutteessa sekä väsymyksessä. Toivottavasti sinä löydät oman konstisi!

Vierailija
2/4 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan tosissasi asiaa kysyt ja olet valmis vähän näkemään vaivaa, niin karppaus on vastaukseni. Sillä pääsee eroon makeanhimosta, ihan oikeesti, aikuisten oikeesti. Karppaus on sitä, että jätetään ruokavaliosta hiilihydraatit pois eli pääasiassa peruna, riisi, pasta, jauhot, sokeri.

Älä tyrmää heti, vaan ole edes hetki utelias..

http://karppaus.info

Ja rasvanhimoa tässä ei tarvitsekaan saada pois! :)

Olen karpannut nyt 1,5kk ja imetän 6kk ikäistä poitsua. Minun kohdalla ei ole kyse laihduttamisesta, mutta silti painoa on pudonnut 2kg tänä aikana. Eli syön, syön, syön ja vieläpä niiiin hyvää ruokaa että voi voi.

Suosittelen lämpimästi kaikille, mutta varo vain, tähän jää koukkuun. Paluuta takaisin ei ole.. (ja en varppina kyllä palaisikaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geera:

Karppaus on sitä, että jätetään ruokavaliosta hiilihydraatit pois

Korjaus: siis VÄHENNETÄÄN hiilihydraatteja. Ei kokonaan pois.

Vierailija
4/4 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti kirjoitit! " Annoin pikkusormen...se vei koko käden...!"

Takaisin vanhoihin ruokiin en aio koskaan palata ja voi vitsit tätä hyvää oloa ja vapautumista sokerin lumosta :D

Mä oikein odotan, mitä tapahtuu kun vauveli syntyy, nyt ei ole tullut -neuvolatädin kauhuksi-painoa ollenkaan tammikuun alun jälkeen (jolloin aloitin hyväkarppauksen). Kaikenkaikkiaan painoa on tullut n. 9 kg, joten nou hätä. Sokeriarvojen takia olen joutunut aikaisempien lasten takia kontrolliin (tai koska toka oli niin iso, 4630g) niin nytpähän ei ainakaan sen takia kasva liikaa. Vaikka tuskin mä alle 4kg:n vauvaa saankaan :D

T: Vuokko rv34, lapset-99, -01 ja -04

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi